18.07.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

dopuszczalne normy emisji CO i HC

samochód: Ford

Pytanie

Przy przedłużeniu rejestracji samochodu zakwestionowano poziom emisji CO i HC. Faktycznie wykazanoinny poziom niż określony został przy homologacji całej instalacji co miało miejsce w zeszłym roku (2008). Wtedy zostało to określone na poziomie 0.47%/ppm dla CO i 98 dla HC. Aktualnie zmierzono 7.57 dla CO i 750 Dla HC. Podaję wartości za oświadczeniem stacji kontroli pojazdów. Zdaję sobie sprawę że być może serwisant który wymieniał reduktor (dwa dni przed kontrolą w SKP) i musi mi tę regulację przeprowadzić nie mniej jednak interesuje mnie jak to jest w przepisach. Owszem znalazłem akt prawny ( na stronach gazeo) z tabelką podającą odpowiednie wartości ale ma to dotyczyć pojazdów po raz pierwszy rejestrowanych. W takim razie na jakim dokumencie opiera się dokonujący badania okresowego. Przy okazji proszę o Waszą opinię dotyczącą "gazowania" Forda Fosusa. Wg informacji z ASO Forda ewentualnie dopuszczana jest instalacja f-my wskazanej przez Forda ale nasz ASO nie chce albo z oporami dokonuje prac serwisowych dla silników przystosowanych do gazu innych producentów. Jednocześnie w dostępnej użytkownikom Fordów dokumentacji serwisowej są informacje wskazujące żę ten producent wskazuje jak się należy zachowywać się w przypadku zainstalowania aparatury gazowej.będę zobowiązany za udzielanie odpowiedzi. Pozdrowienia

Praktyk:
Diagnosta przeprowadzając okresowe badanie techniczne oparł swą decyzję o Dziennik Ustaw Nr 103 poz. 1085 z dnia 30 kwietnia 2004 r., który znalazł Pan na naszych stronach. Normy spalin zawarte w tabeli z załącznika do tej ustawy dotyczą samochodów rejestrowanych po raz pierwszy w odpowiednich okresach czasowych i obowiązują dla danego samochodu przez cały czas eksploatacji pojazdu od pierwszej rejestracji aż do złomowania pojazdu. Wielkości emisji spalin, które Pan podaje są rzeczywiście znacząco wyższe niż dopuszczaja przepisy i stąd reakcja diagnosty. Nie podaje Pan informacji czy tak wysoka emisja jest tylko na gazie czy również na benzynie. Jak na gazie układ gazowy wymaga regulacji lub napraw (najprawdopodobniej korekt ustawień po wymianaie reduktora, który w poczatkowym okresie tzw. układa się zmieniając zadane prze warsztat ciśnienie), jeżeli natomiast dotyczy również benzyny problem może być głębszy. Może być to problem "silnikowy", niesprawnego katalizatora lub usterki układu wtryskowego benzyny. W silnikach stosowanych w Focusach producent "zaoszczędził" na materiałach stosowanych na gniazda i prowadnice zaworowe, co w konsekwencji może lecz nie musi objawić się skróceniem żywotnosci silnika przy zasilaniu gazowym i koniecznościa jego naprawy przy całkowicie prawidłowej pracy na benzynie.Możliwy jest montaż i eksploatacja instalacji sekwencyjnego wytrysku gazu w fazie lotnej IV generacji lub systemu ciekłego wtrysku gazu V generacji. Zalecamy zastosowanie dodatkowego systemu lubryfikującego gniazda zaworowe silnika firmy Flashlube. System ten dawkuje specjany środek dosmarowujący zawory i gniazda zaworowe poprawiając ich trwałość. Wyjątkowo ważna jest także przy tych silnikach dokładność kalibracji instalacji gazowej.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.