23.06.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

problemy z instalacją Zenit - prosze o rade!

samochód: Peugeot

Pytanie

12 m-cy temu zainstalowalem gaz w samochodzie Peugeot 406 z 1998r.. Po krótkim czasie okazało się, że instalacja jest założona źle, samochód nie chodził prawidłowo. Zakład, który to założył w międzyczasie został zamknięty, wykonawca nieuchwytny. Zdecydowałem naprawić instalację gdzie indziej, został wymieniony komputer, niedociągnięcia zostały skorygowane i samochód zaczął chodzić lepiej, tak, że nie było większych zastrzeżeń. Niestety do czasu. Niedawno był sprawdzany i wg. wskazań komputera wszystko powinno chodzić dobrze. Z braku czasu nie mogliśmy zostawić samochodu na dłużej.Praca silnika:-auto przejeżdża 320 km na pełnym zbiorniku (48L, o dziwo wchodzi tylko 34), przejeżdżało 380;-kiedy bak nie jest pełny (po przechaniu ok 2/3) samochód ma problem z jazdą po dłuższym okresie postoju (np. noc) przez pierwsze 5 minut. Wciskanie pedału gazu nawet maksymalnie nie powoduje przyspieszenia na 1 i 2 biegu, czasem gaśnięcie-wskazówka ma tendencje to oscylowania ponizej 1000 obr. w stanie postoju, co powoduje trzęsienie auta-często zapala się pomarańczowa kontrolka że samochód nie dostaje wystarczajacej ilości paliwaWyżej wymienione objawy NIE występuja kiedy gaz jest wyłączony i wcześniej jeździło się na benzynie oraz kiedy zbiornik gazu jest pełen.Bardzo proszę o radę, gdyż problem ten jest bardzo uciążliwy i nie chciałbym tracić więcej czasu na próby naprawiania. Mam wrażenie, że póki co nie wiadomo co jest przyczyną problemu, a i tak każda próba kosztuje i jak tak dalej pójdzie dojdę do ceny nowej instalacji.Serdecznie dziekuje!

Praktyk:
W samochodzie Peugeot 406 z 1998 r. wtrysk benzyny jest półsekwencyjny. Niewłaściwa kalibracja (regulacja) instalacji gazowej może powodować zmianę parametrów pracy na benzynie, stąd problemy z pracą na benzynie po dłuższym postoju (np. nocy). Natomiast jeżeli problem występuje w chwili przełączenia na gaz, powodem może być np. usterka wtryskiwaczy gazowych, która nie będzie widoczna nawet podczas diagnostyki komputerowej, gdy silnik będzie w pełni nagrzany. Nie wdzę jednak związku pomiędzy ilością gazu w zbiorniku, a problemami z pracą silnika po dłuższym postoju.Trzeba rozpocząć od sprawdzenia kalibracji i wtryskiwaczy.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.