03.06.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

spadek mocy na gazie

samochód: Opel

Pytanie

Witam. Samochód nabyłem już z zamontowaną instalacją sekwencyjną D.T. GAZ SYSTEM. Problem polega na tym, że w czasie jazdy na gazie po przejechaniu ok 3km zapala się kontrolka "chek engine" i od tego momentu silnik przy dodawaniu gazu szarpie i się dławi, spada jego moc, po puszczeniu gazu powoli normują się obroty i auto wolnym tempem przyspiesza. Dodam, że zdarza się tak, że przejadę 200-400km i ta usterka nie wystąpi, wtedy silnik pracuje jak należy (kontrolka nie zawsze się zapala i silnik pracuje ok; na jeździe na bezynie zjawisko to nie występuje). Byłem w warsztacie gazowym gdzie po badaniu stwierdzono, że wszystkie parametry są w normie z niepewnością stwierdzili, że może to być wina wyrobionych wtryskiwaczy gazu (zalecili wymianę listwy wtryskowej), kolejne stwierdzenie to takie, że uklad elektroniczny gazu może nie dawać rady. Na koniec dodam, że instalacja jest po wymianie filtrów i czyszczeniu wtryskiwaczy. PROSZE O OPINIE I EWENTUALNE NAKIEROWANIE MNIE CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TYCH OBJAWÓW. DZIEKUJE

Praktyk:
Bardzo pomocna w ustaleniu przyczyn usterki będzie diagnostyka układu benzynowego (odczytanie kodów błędów jakie rejestruje sterownik benzynowy po zapaleniu się kontrolki "check" podczas jazdy na gazie), a następnie dobrze byłoby przeprowadzić pełną diagnostykę instalacji gazowej z podłączeniem programu komputerowego pod centralę gazową.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.