REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. gazeo.pl / Terminowa wymiana filtrów (fazy ciekłej i gazowej) w układzie zasilania LPG niweluje wpływ zanieczyszczeń, które mogą pojawić się w paliwie gazowym, na pracę poszczególnych elementów instalacji, szczególnie wtryskiwaczy poprzednie następne
10.12.2012

Zima z instalacją LPG

Zima z instalacją LPG fot. gazeo.pl


REKLAMA
ąc” wszystkie elementy mające z nimi styk. Efektem tego może być ograniczenie w prawidłowej pracy zespołów, co bywa przyczyną nieprawidłowości w ich działaniu (zwiększone opory ruchu membran w reduktorach oraz elementów ruchomych we wtryskiwaczach).
 

Układ chłodzenia

Najważniejszy w układzie chłodzenia jest poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym czy chłodnicy. Od niego zależy to czy silnik będzie poprawnie chłodzony. Zbyt niski poziom cieczy może być przyczyną braku chłodzenia wyżej położnych elementów silnika, np. głowicy. W samochodach zasilanych LPG, poziom cieczy chłodzącej ma wpływ na jakość odparowania paliwa gazowego w reduktorze-parowniku. Zbyt niski powoduje, że mogą wystąpić problemy z prawidłowym ogrzewaniem reduktora. Może to prowadzić do jego częściowego oszronienia i kłopotów w zasilaniu silnika, do którego będzie przedostawać się częściowo odparowane paliwo z drobinami ciekłego LPG. Powoduje to zaburzenia w pracy kolejnych elementów jakimi są wtryskiwacze, a ciekły gaz, który przedostanie się do komór spalania, bardzo skutecznie „zalewa” świece zapłonowe.

Zbiornik płynu chłodzącegofot. gazeo.plSprawdzenie poziomu cieczy chłodzącej polega w przeważającej większości przypadków na spojrzeniu na zbiornik wyrównawczy i porównaniu go ze znakami min. i max.

Sprawdzenie poziomu czynnika chłodzącego to banalna czynność nie wymagająca żadnych narzędzi ani specjalistycznego sprzętu. Przed zimą warto również sprawdzić temperaturę krzepnięcia cieczy chłodzącej, czego można dokonać w praktycznie każdym warsztacie. Dzięki temu sprawdzimy czy ciecz chłodząca powinna być już wymieniona.

Podsumowanie

Występujące w okresie jesienno - zimowym warunki, powodujące szereg niekorzystnych zjawisk nie sprzyjają eksploatacji silnika bez względu na rodzaj używanego paliwa. Ich kumulacja: obniżone napięcie akumulatora utrudniające rozruch, woda w paliwie oraz przebicia w instalacji zapłonowej mogą w skrajnej sytuacji doprowadzić do braku możliwości uruchomienia silnika. Dlatego lepiej wcześniej zadbać o stan techniczny jednostki napędowej i instalacji gazowej. Brak tego zainteresowania w okresie letnim silnik w mniejszym czy większym stopniu nam wybacza, natomiast zimą wszelkie zaniedbania ujawnią się ze zdwojoną siłą. Silnik zasilany LPG nie wymaga wykonywania szczególnych czynności obsługowych, po prostu trzeba zwrócić uwagę na w.w. układy (szczególnie zapłonowy), ponieważ paliwo gazowe stawia przed nimi znacznie wyższe wymagania niż przy zasilaniu benzyną.





Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.