Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 8
Evoque HFI-R / Marangoni poprzednie następne
02.12.2011

Marangoni Evoque HFI-R - "baby Range" w sosie bolońskim

Marangoni Evoque HFI-R - "baby Range" w sosie bolońskim  

Range Rover od samego początku był nieco bardziej luksusowy niż terenowy, ale najnowsze dziecko marki, kompaktowy Evoque, z off-roadem jest już właściwie całkiem na bakier. Może za to podobać się ekologom, bo, w odróżnieniu od większych i starszych braci, nie pali jak smok. Najnowszej wariacji na temat tego modelu, przygotowanej przez włoskiego producenta opon, „zieloni” powinni przyklasnąć z jeszcze większym entuzjazmem.
REKLAMA
Evoque HFI-R - czerwone opony to już może lekkie przegięcie, ale cała reszta ma wszelkie szanse się podobaćMarangoniEvoque HFI-R - czerwone opony to już może lekkie przegięcie, ale cała reszta ma wszelkie szanse się podobać

Z zewnątrz, wkład Marangoni widać dokładnie tam, gdzie należałoby się go spodziewać - auto wyróżnia się niezwykłymi oponami w rubinowym kolorze. Przygotowane specjalnie na Bologna Motor Show auto ma jednak do zaoferowania znacznie więcej, niż tylko kolorowe „laczki”, a mianowicie zmodyfikowany wydech oraz wzmocniony silnik, przystosowany do spalania hytanu (mieszanki wodoru i metanu w proporcji 30:70) lub czystego gazu ziemnego. Dzięki takim paliwom, nawet SUV może kroczyć w awangardzie walczących o zatrzymanie globalnego ocieplenia.

Evoque HFI-R - 20-calowe felgi OZ Racing, skrywające kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i 10-tłoczkowe zaciski, robią wrażenie bez względu na kolor obuwiaMarangoniEvoque HFI-R - 20-calowe felgi OZ Racing, skrywające kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i 10-tłoczkowe zaciski, robią wrażenie bez względu na kolor obuwia


Nim jednak o tym, przybliżymy zestaw bardziej przyziemnych modyfikacji, jakim poddano Evoque’a. Po pierwsze, zwiększono sprawność turbosprężarki, dzięki czemu dwulitrowy silnik, pierwotnie benzynowy, osiąga teraz moc nie 240 KM, jak przedtem, lecz okrągłe 300 „koni”. Zastrzyk nie byłby może tak efektywny, gdyby przy tym nie wymieniono wydechu na nowy, wydajniejszy i wykonany ze stali nierdzewnej. Zainstalowano też zestaw akcesoriów z włókna węglowego, m. in. obudowę filtra powietrza, wstawki na nadwoziu (dolne części drzwi, nadkola czy obudowy lusterek) i dyfuzor pod tylnym zderzakiem. Wizerunku dopełniają: „gruboziarnisty” lakier metalizowany o nazwie Titanium Fluid Metal na karoserii, lśniąco czarne klamki, wloty powietrza na masce i osłona chłodnicy oraz komfortowo wykończone wnętrze inspirowane sprzętem golfowym, z elementami współgrającymi kolorystycznie z niecodziennym ogumieniem.

Evoque HFI-R - w Polsce takich zbiorników może wkrótce nie być czym napełnić, ale we Włoszech, gdzie powstało, takie auto ma sensMarangoniEvoque HFI-R - w Polsce takich zbiorników może wkrótce nie być czym napełnić, ale we Włoszech, gdzie powstało, takie auto ma sens

A teraz najlepsze: pod maską zainstalowano system HFI (Hybrid Fuel Injection), który, zamiast benzyną, karmi jednostkę napędową CNG lub hytanem ze zbiorników umieszczonych pod podłogą bagażnika. Cylindry są wystarczająco pojemne, by wraz z oryginalnym zbiornikiem benzyny zapewnić Evoque’owi zasięg aż 1000 km bez tankowania.

Evoque HFI-R - kto raz tu wsiądzie, nieprędko zechce opuścić luksusowe wnętrzeMarangoniEvoque HFI-R - kto raz tu wsiądzie, nieprędko zechce opuścić luksusowe wnętrze


Przy mocy, jaką dysponuje Marangoni Evoque HFI-R, z pewnością można puścić z opon trochę dymu (ciekawe, czy też czerwonego…), a przy tym nie mieć wyrzutów sumienia, że właśnie odebrało się misiom polarnym połać lodowca o wielkości województwa opolskiego. Auto, pod warunkiem zasilania mieszanką wodorowo-metanową, nie emituje bowiem żadnych (!) cząstek stałych, a dwutlenku węgla wydycha aż o 30% mniej niż podczas spalania (też przecież czystego) CNG, czyli tyle, co nic. Z miejsca zapowiedziano, że widowiskowe dodatki, przygotowane we współpracy z firmami TRC Italia (nadwozie) i Conte of Florence (wnętrze) będą dostępne w sezonie 2012, lecz czy dotyczy to również systemu HPI - nie wiadomo. Oby!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Marangoni



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.