REKLAMA
LPG
10.04.2017

Citroën C3 przełącza się na gaz

Regularni czytelnicy gazeo.pl na pewno wiedzą, że autogaz w Hiszpanii zyskuje na popularności. Wprowadzony właśnie tamże do sprzedaży Citroën C3 GLP, konwertowany fabrycznie, zdaje się to potwierdzać. Biorąc pod uwagę cenę, auto powinno stać się hitem.
REKLAMA

Dzięki niekonwencjonalnemu, ale budzącemu sympatię wyglądowi C3 jest dobrą alternatywą dla maluchów niewyróżniających się z tłumu podobnych samochodów, jak Fabia, Corsa czy Polo. Teraz, dzięki opcjonalnej instalacji gazowej oferowanej przez producenta, mały Citroën jest jeszcze bardziej alternatywny, dając swojemu kierowcy nie tylko konkretne korzyści materialne w postaci niższych rachunków za paliwo, ale również wolność poruszania się bez ograniczeń (w Madrycie, ze względu na zagrożenie smogowe, wprowadzono podobne restrykcje jak w Paryżu). A wszystko to w atrakcyjnej cenie 15000 euro, czyli o 1500 euro więcej niż za odpowiednik napędzany samą benzyną.

Citroën C3 GLPfot. CitroënOryginalność czy oszczędności? C3 nie każe wybierać!

Za taką kwotę dostaje się samochód w wersji wyposażenia Feel (czyli jednej ponad podstawową), z 82-konnym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 PureTech, przenoszącym moc na przednie koła za pośrednictwem mechanicznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach. Szósty bieg mógłby się przydać do jazdy w trasie, ale w kwestii mocy auto oferuje wszystko, czego spodziewamy się po modelu reprezentującym rynkowy segment B. Silnik zmodyfikowano pod kątem konwersji na zasilanie LPG, wzmacniając gniazda zaworowe. Gazowy układ paliwowy mocno zintegrowano z samochodem, co nie dziwi wobec faktu, że mamy do czynienia z montażem fabrycznym, na linii montażowej. Zbiornik mieści użytkowo 33,6 l tańszego paliwa, a zawór tankowania umieszczono obok wlewu benzyny, pod wspólną klapką.

Według producenta, C3 GLP zadowala się średnio 4,9 l autogazu na 100 km, wydychając przy tym CO2 w ilości 101 g/km. Uwierzymy, jak zobaczymy, ale uznajmy, że nawet 8 l/100 km byłoby dobrym wynikiem. A skoro mamy do czynienia z konwersją fabryczną, mamy nadzieję na pojawienie się takiej opcji wyposażenia małej „cytryny” na innych rynkach – w Turcji, Włoszech, Niemczech, Francji, no i oczywiście w Polsce. C3 nie byłby pierwszym Citroënem oferowanym z instalacją gazową wprost z salonu, dlatego niczego nie można wykluczyć, ale też jest za wcześnie, by mówić o konkretach. Czekamy na decyzję importera.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Citroën



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.