REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. Fiat / Jeżeli tak wygląda Fiat, po co komu jeszcze Alfa Romeo? poprzednie następne
07.03.2016

Fiat Tipo LPG - nowe wersje, nowy silnik

Fiat Tipo LPG - nowe wersje, nowy silnik fot. Fiat

Prezentacja nowych wersji nadwoziowych Fiata Tipo – hatchbacka i kombi – podczas salonu w Genewie stała się okazją do ujawnienia większej ilości informacji odnośnie wersji napędzanej LPG. Jest powód do zadowolenia? Nie do końca...
REKLAMA
Fiat Tipo hatchbackfot. FiatStawiamy, że wersja hatchback stanie się najczęściej wybieraną odmianą nadwoziową nowego Tipo

Przedstawiając nowe Tipo jakiś czas temu pisaliśmy – na podstawie danych przekazanych nam przez przedstawicieli Fiata podczas targów Fleet Market – że auto najprawdopodobniej otrzyma w wersji napędzanej gazem 95-konne silniki o pojemności 1,4 l. Teraz, gdy światło dzienne ujrzało rodzeństwo pokazanej już wcześniej wersji sedan, włoski producent ogłosił, że między przednie koła kompaktowego auta trafią mocniejsze, 120-konne silniki z rodziny T-Jet (również 1,4-litrowe), wyposażone w turbodoładowanie. Taka zmiana nie powinna odbić się niekorzystnie na zużyciu paliwa, za to na pewno sprzyja poprawie dynamiki jazdy.

Nim ktoś ucieszy się z dodatkowych 25 KM i prawie 90 Nm, jakie oferuje silnik 1,4 T-Jet w zestawieniu ze swoim kuzynem spod znaku Fire, spieszymy ostudzić jego zapał – o ile egzemplarze konwertowane fabrycznie w Turcji, gdzie Tipo będzie powstawać, faktycznie będą wyposażane w mocniejszą, turbodoładowaną jednostkę napędową, w Polsce auto otrzyma słabszy silnik 1,4 Fire i dedykowany do niego system marki Tartarini, opracowany przez polskiego przedstawiciela tej firmy – katowicki Auto Gaz Śląsk. Skąd ta zmiana?

Fiat Tipo SWfot. FiatW dobie mody na crossovery Fiat proponuje tradycyjne kombi. Nam się podoba

Spowodowały ją doświadczenia Fiat Auto Poland z konwertowaną fabrycznie Alfą Romeo Giuliettą. O ile instalacje w tym aucie były dobrze dobrane i świetnie się spisywały, przekraczająca 10 tys. zł cena pogrzebała nadzieje na wysoką sprzedaż. Teraz, by uniknąć podobnego niepowodzenia, polski importer rezygnuje ze sprowadzania „gotowca” na rzecz lokalnych konwersji w autoryzowanych serwisach, które i tak mają w tym zakresie wieloletnie doświadczenie. Argumentacja jak najbardziej do przyjęcia, tylko czy nie można było przygotować polskiej odmiany Tipo LPG również na bazie wersji z silnikiem T-Jet? O tym, czy jednostka 95-konna okaże się wystarczająca, mamy nadzieję przekonać się podczas redakcyjnego testu.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Fiat



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.