REKLAMA
LPG
21.01.2014

Kia Rio LPG - gazowy karnawał

Skoro Hyundaie można kupować w polskich salonach z dedykowanymi instalacjami gazowymi, pojawienie się siostrzanych modeli marki Kia było od początku tylko kwestią czasu. O Picanto z systemem fabrycznym wiemy nie od dziś, teraz pora na większe Rio.
REKLAMA
Kia Riofot. KiaKia Rio to godna rozważenia alternatywa wobec maluchów niemieckich, francuskich i włoskich, tym bardziej w wersji LPG!

Kia Picanto z instalacją LPG zapowiadana była po raz pierwszy ok. trzech lat temu, ale w jej przypadku mamy do czynienia z samochodem, który już z fabryki wyjeżdża wyposażony w dodatkowy układ paliwowy pozwalający zasilać silnik autogazem. Rio to natomiast konwersja lokalna, wykonywana na zamówienie nabywcy z użyciem dedykowanego systemu przygotowanego przez BRC. Dostawca instalacji jest więc ten sam, co w przypadku Hyundaia, co nie dziwi o tyle, że modele obydwu koreańskich marek to technologiczne bliźniaki.

System obniżający rachunki za paliwo dostępny jest do wszystkich wersji nadwoziowych Rio (3- i 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana) i łączy się go z 85-konnym silnikiem o pojemności 1,2 l. Biorąc pod uwagę miejski (ewentualnie podmiejski) charakter auta, taka moc powinna w zupełności wystarczyć do wprawiania koreańskiego malucha w ruch. Zbiornik LPG trafia do wnęki koła zapasowego, a cały układ gazowy kosztuje 4200 zł, czyli ok. 10% wartości samochodu (najtańsze Rio z instalacją można mieć za 44190 zł). Jego montaż nie narusza w żaden sposób warunków gwarancji obejmującej samochód, a sam gazowy system zasilania objęty jest gwarancją BRC przez 3 lata, z możliwością przedłużenia o kolejne 4.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Kia



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.