REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Volkswagen / Volkswagen Cross Caddy poprzednie następne
09.07.2013

Kolejny Volkswagen na LPG

Kolejny Volkswagen na LPG fot. Volkswagen

Volkswagen wprowadza kolejny model samochodu z zasilaniem LPG. Pojazd jest produkowany w Polsce w zakładach w Antoninku i przystosowywany do zasilania gazem płynnym w Zakładzie Zabudów Specjalnych VW w Swarzędzu. Czy wiecie już o jaki model chodzi?
REKLAMA
Volkswagen Cross Caddyfot. VolkswagenVolkswagen Cross Caddy

Cross Caddy to kolejny w ofercie Volkswagena pojazd, który można zamówić w wersji zasilanej LPG. Model Cross wyróżnia się od zwykłego Caddy charakterystycznymi elementami stylistycznymi oraz zaprojektowanymi specjalnie do tego modelu 17-calowymi obręczami kół.

Samochód ma czarne listwy na nadkolach, progach, a srebrna osłona podwozia z przodu i z tyłu oraz boczne listwy ochronne na progach upodabniają samochód do pojazdów terenowych. Nowy model Caddy ma także srebrne relingi, ciemne szyby w tylnych oknach i przyciemniane światła tylne.

Cross Caddy jest dostępny jako 5- i 7-osobowy tylko na krótkim rozstawie osi. Wersja Cross Caddy Furgon jest dwuosobowa i ma ładownię o pojemności 3,2 m3. Dostęp do niej możliwy jest od tyłu oraz z obu stron przez dwoje przesuwnych drzwi. Seryjną pokrywę tylną można opcjonalnie zamienić na asymetrycznie dzielone drzwi.

W Cross Caddy Furgon oferowany jest opcjonalny pakiet Cross, który powoduje, że pod względem wyposażenia pojazd praktycznie nie odbiega od wersji osobowej Cross Caddy.

Miejsce kierowcy w VW Cross Caddyfot. VolkswagenWnętrze Cross Caddy

Pojazd może być napędzany benzynowymi silnikami 1,2 TSI (63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM) oraz 5 silnikami wysokoprężnymi o mocach od 55 kW/75 KM do 125 kW/170 KM. Silnik TDI o mocy 170 KM seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią DSG. W wersji TDI 140 KM jest to opcja. 7-biegowa skrzynia DSG występuje jako opcja z silnikiem TDI 102 KM.

Wersja EcoFuel Volkswagena Cross Caddy jest napędzana 2-litrowym silnikiem o mocy 80 kW/109 KM, który jest zasilany gazem ziemnym. Jest on przechowywany w 4 zbiornikach mieszczących 26 kilogramów CNG. Awaryjny zbiornik benzyny ma pojemność 13 l.

Inaczej jest w Cross Caddy BiFuel czyli wersji zasilanej LPG. Ta dysponuje pełnowymiarowym, 60-litrowym zbiornikiem benzyny oraz 44-litrowym zbiornikiem LPG (dostarczanym przez STAKO). Zasięg na obu paliwach jest szacowany na 1100 km (na LPG 430 km). Zbiornik LPG jest zamontowany pod podłogą, nie ograniczając przestrzeni ładunkowej.

Cross Caddy Bifuel jest napędzany silnikiem o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 75 kW/102 KM. Średnie zużycie LPG w wersji furgon wynosi 10,3 l/100 km. W przypadku benzyny wynosi ono 8 l/100 km.

Gazowy Cross Caddy charakteryzuje się o 10% mniejszą emisją dwutlenku węgla  niż porównywalny wariant benzynowy.

Warto wiedzieć

Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT. Furgon Cross Caddy BiFiuel jest tańszy o 5000 zł netto i kosztuje 70086 zł netto. Za odmianę EcoFuel trzeba zapłacić 73168 zł netto. Osobowa wersja BiFuel kosztuje 81377 zł netto, a EcoFuel 83042 zł netto, czyli o 6000 zł netto mniej od porównywalnej wersji cennikowej.

Katalogowe ceny Cross Caddy rozpoczynają się od 58964 zł netto (1,2 TSI - 63 kW/85 KM, furgon). Taki sam pojazd w wersji 1,6 BiFuel (75 kW/102 KM) kosztuje 70281 zł netto. Porównywalne pod względem mocy wersje: 1,2 TSI (77 kW/104 KM) i 1,6 TDI (75 kW/102 KM) kosztują odpowiednio 63512 netto i 68813 zł netto. Wersja 2,0 EcoFuel jest dostępna za 73363 zł netto.

Wersja osobowa Cross Caddy z pakietem wyposażenia Trendline kosztuje od 68766 zł netto (1,2 TSI - 63 kW/85 KM). Za taki sam pojazd w wersji BiFuel zapłacimy 80200 zł netto. Za porównywalną wersję benzynowę 1,2 TSI (77 kW/104 KM) zapłacimy 73222 zł netto, a za diesla 1,6 TDI (75 kW/102 KM) - 78241 zł netto. Wersja 2,0 EcoFuel kosztuje 81865 zł netto.

Niestety po raz kolejny w przypadku Caddy mamy do czynienia z dyskryminacją cenową modeli zasilanych paliwami gazowymi w stosunku do tych samych wersji pojazdów napędzanych silnikami Diesla, choć jak powszechnie wiadomo to silniki gazowe charakteryzują się minimalną emisją cząstek stałych uznanych oficjalnie za najbardziej rakotwórczy składnik spalin.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.