REKLAMA
LPG
22.07.2014

Skoda Citigo Van LPG - lekka waga ciężka

Jak pokazywały do niedawna realia polskiego rynku, producentami ciężarówek mogą być nawet Lexus i Mercedes. Citigo „z kratką” nie powstało jednak po to, by obejść przepisy dotyczące VAT – to prawdziwy, choć mały dostawczak. Szczególnie godna polecenia jest wersja z dedykowaną instalacją gazową.
REKLAMA
fot. SkodaTytuł zdjęcia

Odmienność wersji van względem osobowej odmiany czeskiego malucha zaczyna się i kończy za przednimi fotelami. Kanapę usunięto, zamontowano przegrodę oddzielającą dwuosobową kabinę od przestrzeni użytkowej i... tyle. Koło zapasowe zostaje na swoim miejscu we wnęce pod podłogą, chyba że ktoś wybierze opcjonalną instalację gazową – co szczerze rekomendujemy – a wtedy pod „paką” znajdzie się torus marki STAKO o użytkowej pojemności 33,6 l.

Pod maskę Vana trafia znany z „cywilnych” egzemplarzy Citigo trzycylindrowy silnik MPI o pojemności 1 litra, generujący – w zależności od wersji – 60 lub 75 KM. Biorąc pod uwagę, że obydwa warianty dysponują identycznym momentem obrotowym (95 Nm), z naszej strony polecamy opcję o niższej mocy – jest tańsza, a 15 dodatkowych koni nieszczególnie się przydaje. Lepiej zainwestować w instalację gazową Landi Renzo Omegas Evo, która znacząco obniży koszty eksploatacji. W przypadku auta, które jeżdżąc ma zarabiać na siebie, jest to szczególnie ważne.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.