REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 1
fot. gazeo.pl / Między nami Robertami - autor wymienia uwagi z Robertem Szenfeldem poprzednie następne
12.09.2016

Powrót do korzeni

Powrót do korzeni fot. gazeo.pl

W dni powszednie, kiedy nie zabieramy testowej Skody Octavii TSI z instalacją gazową w malownicze zakątki Polski, używamy jej jako auta służbowego. Ostatnio kolejny raz pojechaliśmy do warszawskiej siedziby Landi Renzo na spotkanie robocze.
REKLAMA
Skoda Octavia TSI LPG na tle siedziby Landi Renzo Polskafot. gazeo.plCiągnie swój do swego...

Dla bohaterki naszego długodystansowego testu każda podróż na Łopuszańską 12a jest jak powrót do domu. Wszak to właśnie tam zespół techników Landi Renzo Polska pod przewodnictwem Roberta Szenfelda – człowieka, przed którym żaden system Omegas nie ma tajemnic – opracował, przetestował i wdrożył układ zasilania LPG w Skodzie Octavii 1,4 TSI, jak i zresztą w każdej innej Skodzie, którą na przestrzeni ostatniej dekady można było kupić w salonie z dedykowaną instalacją gazową.

Tematyka naszych częstych w ostatnim czasie spotkań z Landi Renzo to na razie tajemnica. Dość powiedzieć, że pracujemy nad czymś nowym i wkrótce będziemy mogli odkryć karty, ale póki co pozwolimy sobie na tajemniczość, a tych nielicznych, którzy znają kulisy sprawy, prosimy o dyskrecję. Dość powiedzieć, że przy okazji postanowiliśmy sprawdzić poprawność nastaw systemu Omegas Direct – wprawdzie instalacja działa bez zarzutu, ale po ponad 8000 km nie zaszkodzi do niej zajrzeć od strony programowej, zwłaszcza kiedy nadarza się okazja.

I co wyszło z tej inspekcji? Nic. To znaczy, że parametry pracy układu pozostają optymalne, co zresztą widać po osiągach i zużyciu paliwa. Trasa z Łodzi do Warszawy i z powrotem to ok. 260 km, w znacznej mierze po autostradzie, z reguły z prędkościami bliskimi kodeksowym limitom. Pokonanie jej przy użyciu ok. 21 l LPG i 1,1 l benzyny to więcej niż zadowalające wyniki, a więc próba poprawienia czegokolwiek w ustawieniach systemu to trochę jak wyważanie otwartych drzwi. Teraz jednak, po sprawdzeniu w polskim mateczniku Landi Renzo, mamy całkowitą pewność, że wszystko sprawuje się, jak należy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: relacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.