Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 5
fot. Auto Centrum Apanasiewicz / Sterownik ma pod sobą reduktor - dosłownie i w przenośni poprzednie następne
22.12.2016

Hyundai ix35 i STAG 400 DPI od Auto Centrum Apanasiewicz

Hyundai ix35 i STAG 400 DPI od Auto Centrum Apanasiewicz fot. Hyundai

Popularność SUV-ów i crossoverów jest dziś tak wielka, że niektóre inne segmenty rynku, głównie vany, czeka zagłada. LPG lubi jednak wszystkie typy nadwozi i silniki, czego dowodzi ten koreański soft-roader z jednostką typu GDI.
REKLAMA
Hyundai ix35 LPGfot. Auto Centrum ApanasiewiczWbrew temu, co sugeruje zdjęcie, crossoverem Hyundaia lepiej nie zapuszczać się w zbyt wymagający teren

Skrót GDI może kojarzyć się nieco starszym fanom motoryzacji bardziej z Mitsubishi niż Hyundaiem i słusznie – swego czasu (dokładnie w 1997 r.) Carisma była pierwszym współczesnym samochodem na europejskim rynku z bezpośrednim wtryskiem benzyny. To, że dziś Hyundai używa tego samego skrótu do określania swoich silników, nie jest bynajmniej przypadkiem – Koreańczycy współpracowali blisko z Japończykami pod koniec XX w. i korzystali z technologii Mitsubishi na zasadzie licencji, następnie rozwijając ją na własną rękę. Skrót, zastrzeżony przez markę spod znaku trzech diamentów jako znak towarowy w 2001 r., jednak pozostał i dziś wydaje się bardziej typowy dla Hyundaia.

Nie byłoby tego rysu historycznego we wstępie, gdyby prezentowany tu popularny SUV ix35, rocznik 2014, nie miał właśnie silnika typu GDI, w tym przypadku o pojemności 1,6 l i mocy 135 KM. W odzwyczajaniu się od nałogowego palenia benzyny pomaga mu zestaw przygotowany przez białostocką firmę AC S.A., w skład którego wchodzą: sterownik STAG 400 DPI, reduktor AC R01 (w wersji do 150 KM) oraz wtryskiwacze AC W02. Dotryski benzyny zapewniają brak objawów odstawiennych. Kurację przeprowadził warsztat Auto Centrum Apanasiewicz z Wielunia.

Hyundai ix35 LPG - komora silnikafot. Auto Centrum ApanasiewiczSterownik instalacji gazowej nie przypadkiem znajduje się w centralnym, eksponowanym miejscu

Rzeczone dotryski benzyny podczas pracy na gazie sprawiają, że silnik, choć azjatyckiej produkcji, nie wymaga lubryfikacji gniazd zaworowych. Dzieła dopełnia zbiornik o użytkowej pojemności 53,6 l, tankowany przez zawór umieszczony pod klapką wlewu benzyny, oraz przełącznik rodzaju zasilania zamontowany na tunelu środkowym, obok dźwigni zmiany biegów. Całość wykonano solidnie, estetycznie i funkcjonalnie, czyli w zgodzie z wszelkimi prawidłami sztuki warsztatowej. Auto już „grasuje” po drogach, ciesząc swojego właściciela niższymi rachunkami płaconymi na stacjach paliw. Bo skoro SUV musi palić więcej niż porównywalny pod względem użytkowym kompakt, niech chociaż zużywa tańsze paliwo, nieprawdaż?

Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Auto Centrum Apanasiewicz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.