REKLAMA
LPG
10.11.2014

Nissan Almera z systemem Lovato Smart

Miło popatrzeć na konwertowane na zasilanie gazowe Audi, BMW czy Porsche, ale chleb powszedni branży LPG to pospolite samochody. Dla odmiany od ociekających mocą i wykwintem aut prezentujemy więc „sól tej ziemi”, czyli Nissana Almerę.
REKLAMA
Nissan Almera LPG - wtryskiwacze Lovato KP na silnikufot. Auto Instal GazDwa razy dwa równa się... o połowę niższym kosztom tankowania!

Almera pojawiła się po raz pierwszy na rynku w połowie lat 90. minionego stulecia, zastępując w ofercie japońskiej marki model Sunny. Nie była to jednak zmiana na miarę tej, której dokonał w podobnym czasie Ford, który posłał na emeryturę Escorta na rzecz Focusa, a raczej operacja w stylu wprowadzenia Opla Astry w miejsce Kadetta albo Toyoty Auris zamiast Corolli – nazwa nowa, ale poza tym bez rewolucji. Almera doczekała się drugiej generacji, po czym Nissan całkowicie zrezygnował w Europie z kompaktowego modelu segmentu C na rzecz crossovera i zaprezentował Qashqaia. Decyzja okazała się słuszna, ale to opowieść na inny wieczór przy ognisku, bo tymczasem...

… bierzemy na tapet egzemplarz Almery II z roku 2006, którego właściciel zgłosił się do warsztatu Auto Instal Gaz, by poddać swoje auto tresurze pod kątem zmiany diety. 1,5-litrowy silnik do paliwożernych nie należy, ale kto ma instalację LPG, zawsze płaci o połowę mniej od tych, którzy trwają przy benzynie, więc decyzję uważamy ze wszech miar za słuszną. Kompaktowy „japończyk” poddał się zabiegowi adaptacji bez oporów i grymaszenia, a w krótkim czasie wyjechał z zakładu montażowego odmieniony – z kilkoma nowymi częściami pod maską, podwoziem i w bagażniku oraz nowym posmakiem w „ustach”, pozostawianym przez inne paliwo.

Nissan Almera LPG - przełącznik rodzaju zasilania na desce rozdzielczejfot. Auto Instal GazPrzełącznik nie rzuca się nachalnie w oczy, ale jest łatwo dostępny i w miarę łatwo go obserwować. I tak właśnie powinno być

Jako że Almera nie jest samochodem wybrednym ani szczególnie wymagającym technicznie, konwersję przeprowadzono w oparciu o system Lovato Smart, którego funkcjonalność w porównaniu z układem Easy Fast ograniczono do niezbędnego minimum, które wystarcza 80% aut na naszych drogach. Nissanowi też wystarczyło, podobnie jak podstawowy reduktor Lovato RGJ, na wszelki wypadek zdecydowano się jednak na wydajniejsze wtryskiwacze Lovato KP. W kwestii zbiornika i zaworu tankowania – klasyka gatunku, czyli torus w miejsce koła zapasowego i wlew w zderzaku. Przełącznik rodzaju zasilania trafił natomiast na lewą część deski rozdzielczej, w pobliże pokrętła regulacji poziomu świateł mijania. Słowem: bez kombinowania, bo i po co komplikować proste sprawy? Odtąd Almera jest nie tylko autem, które anonimowo przemyka ulicami, ale też sprawia, że rachunki za tankowanie anonimowo przemykają w domowym budżecie. I o to chodzi!

Przypominamy, że dział Montuj u nas tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Auto Instal Gaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.