REKLAMA
09.07.2012

Master Truck - święto tuningu... i gazodiesla!

Zakończony wczoraj Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych Master Truck stanowił doskonałą okazję do propagowania idei instalacji LPG dedykowanych do silników Diesla. Tysiące gości zlotu oraz setki kierowców i przewoźników miały okazję nie tylko podziwiać wspaniale przyozdobione ciężarówki, lecz także, na stoisku gazeo.pl, poznać proste sposoby na ograniczenie kosztów zużytego paliwa.
REKLAMA
fot. gazeo.plFragment terenu zlotu Master Truck na lotnisku Aeroklubu Opolskiego

Systemy instalacji autogazu do silników wysokoprężnych powoli zjednują sobie zaufanie przewoźników. Trudno jednak mówić o powszechnej wiedzy o gazodieslu wśród branży transportowej. Najlepszym sposobem na zmianę takiego stanu rzeczy są nieustanne działania promujące systemy gazodiesla. Już w minionym roku zainicjowaliśmy obecność branży autogazu na największej imprezie tuningowanych ciężarówek w Polsce. W tym roku, na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego, w ramach wspólnego promowania idei instalacji LPG do silników diesla, na zlocie Master Truck prezentowali swoje osiągnięcia dwaj producenci takich instalacji: Elpigaz oraz Europegas. Aby skutecznie przekonywać kierowców do autogazu w ciężarówkach, przygotowaliśmy szczególne „pomoce naukowe”. Na stoisku znalazły się dwa samochody ciężarowe: Scania R z instalacją DEGAmix oraz Renault Premium z systemem Oscar-N Diesel, który został zamontowany przez firmę Auto-Mida-Gaz. Mniejszymi eksponatami były samochody dostawcze: Mercedes Vito z silnikiem 2,2 oraz Fiat Ducato 2,3 JTD. Pierwszy z nich stanowił mobilny warsztat instalacji gazodiesla firmy GasCar, która jest autoryzowanym warsztatem Elpigazu. W samochodzie dokonano konwersji zasilania przy użyciu instalacji DEGAmix. Pod maską Ducato znalazła się instalacja marki Oscar-N Diesel.

fot. gazeo.plRozładunek hamowni podwoziowej V-Tech

Oba pojazdy wykorzystywaliśmy do demonstracji wzrostu mocy i momentu obrotowego silników Diesla po założeniu instalacji LPG. Niezbędna do tego była hamownia podwoziowa, którą na zlot Master Truck przygotowała firma V-Tech. Dzięki fachowej obsłudze urządzenia możliwe stało się udowodnienie tezy, że dodanie do diesla LPG poprawia znacząco osiągi auta. Przez dwa zlotowe dni, przeprowadziliśmy po kilka pomiarów każdego z samochodów dostawczych, podczas których nasi goście mogli sami zobaczyć o ile wzrasta moc silnika po założeniu instalacji LPG oraz dowiedzieć się wszystkiego o systemach gazodiesla. Każdy z pokazów gromadził zainteresowanych widzów, z których część po pokazie zostawała na stoisku, aby dowiedzieć się szczegółów od fachowców, a nie przypadkowych osób. Często rozmowy trwały po kilkanaście minut, gromadząc grupki słuchaczy. W efekcie, przez cały dzień przedstawiciele obu firm odpowiadali na różnorodne, często trudne pytania.

fot. gazeo.plRozmowy o gazodieslu przy Renault Premium z instalacją Oscar-N Diesel

Z imprezy bardzo zadowoleni wyjeżdżali także montażyści instalacji autogazu, którzy w jednym miejscu mogli odbyć wiele rozmów z potencjalnymi klientami. W opinii naszych partnerów, uczestnictwo w tego typu przedsięwzięciach jest konieczne, gdyż jest to bardzo dobry sposób na propagowanie rzetelnej wiedzy o gazodieslu w branży transportowej. W porównaniu z zeszłoroczna edycją, można zaryzykować stwierdzenie, że informacje o instalacjach autogazu do ciężarówek są coraz powszechniej znane. Mniej pytano co to jest, a bardziej, ile można dzięki temu zaoszczędzić. Każdy z naszych gości mógł zaopatrzyć się w specjalnie przygotowany przez gazeo.pl informator o systemach gazodiesla. Ta pierwsza w Polsce publikacja poświęcona instalacjom LPG w branży transportowej w przejrzysty sposób systematyzuje wiedzę o autogazie, dostępnych na naszym rynku systemach gazodiesla czy możliwości postawienia zakładowej stacji autogazu.

fot. gazeo.plPomiar mocy i momentu obrotowego w Mercedesie Vito z systemem DEGAmix

Nie brakuje także montaży instalacji LPG w ciężarówkach, przykładów możliwych do uzyskania oszczędności czy tabeli zużycia paliwa w wybranych samochodach ciężarowych, dostawczych i autobusach. Montażem instalacji LPG w swoich ciężarówkach zainteresowanych było wielu przewoźników. Pytali o ceny, sposób montażu, trwałość silnika po konwersji i przede wszystkim o możliwe do uzyskania oszczędności. Nie brakło także ocen krytycznych od osób, które zraziły się do autogazu zwykle za sprawą wadliwego montażu czy niewłaściwej eksploatacji. Dlatego obecni na stoisku praktycy radzili bardzo staranny wybór firmy montującej instalacje LPG, by zdolna była podołać oczekiwaniom klienta.

fot. gazeo.plStrefa autogazu gazeo.pl

Tegoroczna edycja Master Truck potwierdziła celowość promocji autogazu bezpośrednio wśród użytkowników. Nie każda rozmowa musi bowiem kończyć się podpisaniem kontraktu. Równie istotne jest także budowanie wśród potencjalnych klientów świadomości możliwych do uzyskania w prosty sposób niemałych oszczędności na paliwie. W kolejnych relacjach przedstawimy bliżej prezentowane na zlocie ciągniki siodłowe z instalacjami gazodiesla oraz opinie partnerów gazeo.pl o zlocie Master Truck z punktu widzenia firm działających w branży autogazu.
Więcej zdjęć w naszej fotorelacji.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Wojciech Mackiewicz
źródło: gazeo.pl



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.