REKLAMA
18.09.2013

Opel Adam LPG - cenny maluch

Polskie przedstawicielstwo marki Opel opublikowało ceny modelu Adam z fabryczną instalacją gazową, jakie będą obowiązywały na naszym rynku. Czy opcjonalny system LPG jest tani czy drogi? Jak to zazwyczaj bywa, prostej odpowiedzi brak, ponieważ zależy ona od wielu czynników.
REKLAMA
Opel Adam LPG na linii montażowejfot. OpelJak wszystkie modele Opla, także Adam jest konwertowany fabrycznie, na specjalnie przystosowanej do tego celu linii montażowej

Najtańszy Adam na najtańsze paliwo kosztuje 54800 zł. Absolutnie podstawowa wersja tego auta kosztuje 42900 zł, ale model napędzany gazem ma 87-konny silnik o pojemności 1,4 l, a „otwieracz” cennika 1,2-litrową jednostkę o mocy zaledwie 70 KM. Mały Opel w wersji 1,4 kosztuje już 49800 zł, a doposażony w układ start/stop – 51000 zł. Oznacza to, że za instalację gazową dopłaca się 3800-5000 zł. To może nie wygląda jak okazja życia, ale i tak warto wziąć pod uwagę zakup Adam właśnie w odmianie LPG. Dlaczego?

Z kilku powodów. Po pierwsze, za wspomnianą kwotę otrzymuje się system zasilania autogazem skrojony na miarę tego konkretnego modelu, z dedykowanym zbiornikiem umieszczonym pod podwoziem oraz wzmocnione zawory i gniazda zaworowe. Po drugie, w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami Adam jest bajecznie, wręcz nieprzyzwoicie tani – Citroën DS3 startuje z poziomu 59950 zł za model 1,2 VTi (82 KM), Audi żąda za A1 1,2 TFSI (86 KM) co najmniej 69200 zł, zaś 75-konne Mini One kosztuje aż 71400 zł. Adam LPG jawi się więc jako auto z wyprzedaży, w dodatku jeżdżące za pół ceny. Samochód skazany na sukces? Zdziwilibyśmy się, gdyby było inaczej!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Opel



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.