REKLAMA
02.07.2014

Repsol i Renault - współpraca kwitnie

Hiszpański koncern naftowy Repsol działa aktywnie na rzecz promowania autogazu w swoim kraju. Po porozumieniach zawartych z Fiatem i Oplem firma nawiązała ostatnio współpracę z francuską marką Renault. Jakie cele zamierzają osiągnąć partnerzy?
REKLAMA

Chodzi przede wszystkim o rozpędzenie sprzedaży napędzanych autogazem modeli Renault i Dacii, a przy tym zwiększenie zapotrzebowania na LPG jako paliwo silnikowe w Hiszpanii. Aktualnie po drogach tego kraju jeździ tylko ok. 28 tys. samochodów zasilanych tym paliwem, więc każda inicjatywa służąca jego popularyzacji to krok w dobrą w stronę. A w tym przypadku jest to krok o tyle lepszy, że ze strony Repsola nie pierwszy.

Podpisanie porozumienia o współpracy na rzecz wspierania rozwoju rynku autogazu w Hiszpaniifot. RepsolJosé Manuel Hernández-Carrero (Repsol) i François Dominique Grandjeat (Grupa Renault) podpisują porozumienie o współpracy na rzecz wspierania rozwoju rynku autogazu w Hiszpanii

W szczegółach współpraca ma wyglądać następująco: Renault i Dacia zainwestują w marketing swoich gazowych modeli, by uczynić je bardziej widocznymi dla potencjalnych nabywców, wspólnie zaś z naftowym potentatem francusko-rumuńskie marki będą pracować nad rozwojem technologii zasilania silników samochodowych autogazem. Repsol wspomoże ze swojej strony wysiłki marketingowe Grupy Renault oraz zobowiąże się do dalszej rozbudowy sieci stacji tankowania LPG z 261 obiektów dziś do 400 w roku 2015.

Cena autogazu w Hiszpanii jest na tyle atrakcyjna, że kierowcy, którzy decydują się na zdradzenie benzyny i romans z tańszym paliwem, oszczędzają 40% na samych kosztach tankowania (z uwzględnieniem wyższego spalania LPG), a do tego odnoszą korzyści płynące z rządowych programów wsparcia (PIVE i PIMA Air), które opierają się na docenieniu ekologicznych właściwości autogazu, takich jak obniżona emisja cząstek stałych, tlenków azotu i dwutlenku węgla.

O słuszności zawierania tego rodzaju sojuszy niech świadczy fakt, że zużycie autogazu w pierwszym kwartale 2014 r. wzrosło w Hiszpanii o 23% (nie podano jednak, czy w odniesieniu do poprzedniego kwartału czy też analogicznego okresu rok wcześniej), a więc potencjał rynku jest ogromny, a jego dotychczasowe wykorzystanie to jedynie wierzchołek góry lodowej. Grupa Renault wzmocni ofertę nowych samochodów z instalacjami LPG dostępnych w Hiszpanii o osiem modeli – Renault Clio i siedem modeli Dacii: Sandero, Logan, Logan MCV, Duster, Lodgy, Dokker i dostawczy Dokker Van. Z kim Repsol podejmie współpracę w następnej kolejności? Możliwości jest jeszcze kilka...

Grupa Renault wspiera ideę zrównoważonej mobilności dostępnej dla każdego i w tym sensie LPG nie tylko przyczynia się do obniżania poziomu emisji spalin, ale także stanowi alternatywę z dużymi perspektywami rozwoju na rynku hiszpańskim.

François Dominique Grandjeat, Grupa Renault

To porozumienie wzmacnia zaangażowanie firmy Repsol w rozwijanie hiszpańskiego rynku autogazu, który charakteryzuje się obecnie dynamiką wzrostu, jaką można było w przeszłości obserwować na wielu dojrzałych dziś rynkach. Dzieje się tak za sprawą ekologicznych i ekonomicznych właściwości tego paliwa.

José Manuel Hernández-Carrero, Repsol


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Repsol poprzez WLPGA



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.