REKLAMA
12.03.2012

Skoda z LPG - zarabianie na oszczędzaniu

Nie od dziś wiadomo, że największe zyski koncernom samochodowym przynosi sprzedaż nie modeli flagowych, ociekających luksusem i najnowszą technologią, ale prostszych i tańszych aut masowych, pochodzących z rynkowych segmentów B i C. Czasy są zaś takie, że popularny samochód musi być nie tylko nie za duży, ale jeszcze jak najbardziej oszczędny. Nic więc dziwnego, że sprzedaż Skód z instalacjami gazowymi wystrzeliła jak z procy.
REKLAMA
fot. SkodaOctavia Combi LPG to samochód anonimowy, znikający w gąszczu innych aut, ale z dużym ładunkiem cech praktycznych. Nie bez powodu auta spod znaku Skody nazywa się czeskimi Volkswagenami

Choć czeska marka nie udostępnia konkretnych liczb, dane o wzrostach i tak robią wrażenie. W porównaniu z rokiem 2010, w 2011 nabywców znalazło aż o 85% więcej samochodów z instalacjami gazowymi! Jeżeli taka informacja wygląda sucho, ujmijmy rzecz inaczej: to prawie dwa razy tyle sprzedanych aut, ponieważ na każde 100 egzemplarzy wydanych klientom w 2010 r. przypadało 185 pojazdów rok później. Kryzys? Jaki kryzys?!

Jeszcze dobitniej obrazuje to opublikowany przez Skodę wykres, na którym widać, jak modele z wprowadzonej w 2007 r. linii TwinPower, z dedykowanymi instalacjami gazowymi marki Landi Renzo, zyskiwały z roku na rok na popularności. Jeżeli poziom wzięcia, jakim cieszyły się „czeszki” na gaz w pierwszym roku, przyjmiemy za punkt wyjścia, zobaczymy, że potem było już tylko lepiej, przy czym największy skok, aż o ponad 180 punktów procentowych, dokonał się właśnie na przestrzeni lat 2010/2011.

Lokomotywą pędzącej sprzedaży okazuje się – w czym nie ma krztyny zaskoczenia – nowa Octavia Tour (czyli model drugiej generacji, tyle że w wersji sprzed faceliftingu). Czemu jej dominująca rola wydaje się tak oczywista. Ano temu, że model ten (w odmianie z mocniejszym silnikiem 1,6 MPI) niezmiennie oferowany jest z systemem Landi Renzo Omegas, o wartości 4299 zł, w cenie samochodu. Za ok. 50 tys.

fot. SkodaCzy czeska marka ma jakiekolwiek szanse, by przestać być liderem polskiego rynku nowych samochodów? Apetyt rośnie - Octavia wdarła się nawet ostatnio na 10. miejsce zestawienia najchętniej kupowanych modeli stycznia 2012 r. w Europie

zł kupuje się porządny kawał rodzinnego samochodu, po czym wsiada do niego, rusza i od razu oszczędza. Technologia już może nieco czerstwa (1,6 MPI to tyleż legenda, co staroć), emocje na widok Octavii żadne, ale tanio i wygodnie, a do bagażnika zmieści się nawet wielbłąd. Gwugarbny!

Na Tourze oczywiście oferta nie zaczyna się i nie kończy. Oprócz niego, dostępne są także: Fabia (1,2 MPI/70 KM lub 1,4 MPI/85 KM z instalacjami w cenach, odpowiednio, 4350 i 4650 zł, lecz aktualnie z upustem o wartości do 4650 zł, czyli tak samo jak z instalacją gratis), Roomster (1,4 MPI/85 KM, tymczasowo również z układem LPG w cenie) oraz zmodernizowana Octavia (instalacje do silników 1,6 MPI/102 KM – za 4850 zł lub 1,4 TSI/122 KM w cenie 6350 zł; aktualnie dostępny jest upust na auta w wysokości do 6600 zł). Jeżeli gama modeli pozostanie równie szeroka lub nawet się powiększy w miarę zastępowania jednostek MPI nowocześniejszymi silnikami TSI, z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, trudno będzie rywalom zakasować Skodę, a ona sama będzie miała wszelkie szanse, by jeszcze zdyskontować własne rekordy w statystykach sprzedaży. Życzymy powodzenia, ale jednocześnie mamy nadzieję, że inni producenci przynajmniej spróbują odebrać Czechom palmę pierwszeństwa. My możemy na tym tylko zyskać!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.