REKLAMA
12.03.2012

Skoda z LPG - zarabianie na oszczędzaniu

Nie od dziś wiadomo, że największe zyski koncernom samochodowym przynosi sprzedaż nie modeli flagowych, ociekających luksusem i najnowszą technologią, ale prostszych i tańszych aut masowych, pochodzących z rynkowych segmentów B i C. Czasy są zaś takie, że popularny samochód musi być nie tylko nie za duży, ale jeszcze jak najbardziej oszczędny. Nic więc dziwnego, że sprzedaż Skód z instalacjami gazowymi wystrzeliła jak z procy.
REKLAMA
fot. SkodaOctavia Combi LPG to samochód anonimowy, znikający w gąszczu innych aut, ale z dużym ładunkiem cech praktycznych. Nie bez powodu auta spod znaku Skody nazywa się czeskimi Volkswagenami

Choć czeska marka nie udostępnia konkretnych liczb, dane o wzrostach i tak robią wrażenie. W porównaniu z rokiem 2010, w 2011 nabywców znalazło aż o 85% więcej samochodów z instalacjami gazowymi! Jeżeli taka informacja wygląda sucho, ujmijmy rzecz inaczej: to prawie dwa razy tyle sprzedanych aut, ponieważ na każde 100 egzemplarzy wydanych klientom w 2010 r. przypadało 185 pojazdów rok później. Kryzys? Jaki kryzys?!

Jeszcze dobitniej obrazuje to opublikowany przez Skodę wykres, na którym widać, jak modele z wprowadzonej w 2007 r. linii TwinPower, z dedykowanymi instalacjami gazowymi marki Landi Renzo, zyskiwały z roku na rok na popularności. Jeżeli poziom wzięcia, jakim cieszyły się „czeszki” na gaz w pierwszym roku, przyjmiemy za punkt wyjścia, zobaczymy, że potem było już tylko lepiej, przy czym największy skok, aż o ponad 180 punktów procentowych, dokonał się właśnie na przestrzeni lat 2010/2011.

Lokomotywą pędzącej sprzedaży okazuje się – w czym nie ma krztyny zaskoczenia – nowa Octavia Tour (czyli model drugiej generacji, tyle że w wersji sprzed faceliftingu). Czemu jej dominująca rola wydaje się tak oczywista. Ano temu, że model ten (w odmianie z mocniejszym silnikiem 1,6 MPI) niezmiennie oferowany jest z systemem Landi Renzo Omegas, o wartości 4299 zł, w cenie samochodu. Za ok. 50 tys.

fot. SkodaCzy czeska marka ma jakiekolwiek szanse, by przestać być liderem polskiego rynku nowych samochodów? Apetyt rośnie - Octavia wdarła się nawet ostatnio na 10. miejsce zestawienia najchętniej kupowanych modeli stycznia 2012 r. w Europie

zł kupuje się porządny kawał rodzinnego samochodu, po czym wsiada do niego, rusza i od razu oszczędza. Technologia już może nieco czerstwa (1,6 MPI to tyleż legenda, co staroć), emocje na widok Octavii żadne, ale tanio i wygodnie, a do bagażnika zmieści się nawet wielbłąd. Gwugarbny!

Na Tourze oczywiście oferta nie zaczyna się i nie kończy. Oprócz niego, dostępne są także: Fabia (1,2 MPI/70 KM lub 1,4 MPI/85 KM z instalacjami w cenach, odpowiednio, 4350 i 4650 zł, lecz aktualnie z upustem o wartości do 4650 zł, czyli tak samo jak z instalacją gratis), Roomster (1,4 MPI/85 KM, tymczasowo również z układem LPG w cenie) oraz zmodernizowana Octavia (instalacje do silników 1,6 MPI/102 KM – za 4850 zł lub 1,4 TSI/122 KM w cenie 6350 zł; aktualnie dostępny jest upust na auta w wysokości do 6600 zł). Jeżeli gama modeli pozostanie równie szeroka lub nawet się powiększy w miarę zastępowania jednostek MPI nowocześniejszymi silnikami TSI, z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, trudno będzie rywalom zakasować Skodę, a ona sama będzie miała wszelkie szanse, by jeszcze zdyskontować własne rekordy w statystykach sprzedaży. Życzymy powodzenia, ale jednocześnie mamy nadzieję, że inni producenci przynajmniej spróbują odebrać Czechom palmę pierwszeństwa. My możemy na tym tylko zyskać!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.