REKLAMA
05.09.2011

Solaris Diesel - jest homologacja!

Idea konwersji silnika wysokoprężnego na częściowe zasilanie gazem płynnym przestaje być zagadnieniem czysto teoretycznym, a zaczyna stawać się faktem. System gazodieslowski Solaris Diesel firmy Car-Gaz właśnie uzyskał niezbędną homologację i jest gotów do wprowadzenia na rynek.

REKLAMA
Homologacja nr PL*0063*00Car-GazHomologacja nr PL*0063*00


Dokładnie 22 VIII 2011 r. Ministerstwo Infrastruktury udzieliło firmie Car-Gaz homologacji sposobu montażu instalacji przystosowujących silniki o zapłonie samoczynnym do zasilania LPG. Homologacje otrzymały numery PL*0063*00/G i PL*0064*00/G. Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, by gotowy produkt wszedł do sprzedaży i zaczął robić karierę jako środek służący obniżaniu kosztów eksploatacji w dużych pojazdach użytkowych. Dodatkowy zysk jest taki - i to nie tylko dla operatora ciężarówki czy autobusu - że adaptowany silnik wytwarza mniej szkodliwych składników spalin, ponieważ mieszanka powietrza, gazu i oleju napędowego spala się czyściej i dokładniej. Wzrastają za to moc i moment obrotowy.

Przekładając powyższe zalety na liczby, firma Car-Gaz deklaruje, że Solaris Diesel pozwala zaoszczędzić 10-25% wydatków na paliwo, a konwertowany z jego użyciem silnik wykazuje poprawę osiągów o 20-30%. System jest uniwersalny i nadaje się do jednostek wysokoprężnych wszystkich typów, bez względu na konstrukcję układu wtryskowego czy normę emisji spalin, jaką spełnia silnik. Montaż instalacji nie powoduje także ingerencji w fabryczny system zasilania, dlatego „przechrzczony” na częściowy napęd gazowy diesel może w każdej chwili powrócić do pełnego zasilania olejem napędowym. Tylko po co, skoro dawka LPG dodana do paliwa bazowego daje same plusy?




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Car-Gaz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.