Jedną z możliwości rozszerzenia zakresu działalności warsztatu jest wykonywanie obsługi i napraw, powszechnie stosowanych we współczesnych samochodach, układów klimatyzacji.
Na rynku działa wiele serwisów oferujących obsługę klimatyzacji samochodowych. Większość z nich nie oferuje tego typu usług od początku działalności. Wchodzenie w nowy segment usług wynika z ogólnego trendu rozwoju i chęci pozyskania coraz większej liczby klientów. Oferowana dzięki temu bardziej kompleksowa obsługa powoduje, że klienci nie są odsyłani do innego serwisu.
Serwisy samochodowe specjalizujące się w obsłudze układów klimatyzacji mają szereg narzędzi, począwszy od urządzeń diagnostycznych przez urządzenia do odgrzybiania, kończąc na stacjach obsługi i wymiany czynnika chłodzącego.
Na rynku europejskim można spotkać już pojazdy z nowym rodzajem czynnika chłodzącego, ponieważ od 1 stycznia 2011 r. wszystkie nowo homologowane samochody osobowe, muszą stosować w układach klimatyzacji czynnik chłodzący R1234yf. Zastąpi on stopniowo czynnik R134a, który będzie jeszcze używany przez producentów do końca 2016 roku w pojazdach ze starą homologacją.
Dla warsztatów oznacza to długi okres konieczności obsługi układów ze starym i nowym czynnikiem czyli konieczność korzystania z dwóch różnych stacji do obsługi klimatyzacji lub jednej, która będzie w stanie obsługiwać jednocześnie oba czynniki.
Takie właśnie urządzenie, należące do linii Konfort, oferuje firma Texa.
Texa Konfort to linia stacji do obsługi, diagnostyki i regeneracji układów klimatyzacji w samochodach osobowych, ciężarowych i autobusach, które odpowiadają nowym potrzebom rynkowym.
Texa Konfort K780R Bi-Gas jest najwyższym modelem nowej serii 700. Jest ona najbardziej zaawansowaną stacją do obsługi układów klimatyzacji dostępną obecnie na rynku. Stacja ta ma praktycznie takie same wymiary zewnętrzne jak pozostałe modele, a zawiera dwa zbiorniki wewnętrzne oraz dwa oddzielne obwody odzysku, recyklingu i ponownego podawania czynnika. Daje to możliwość równoległego korzystania z dwu typów czynników (“starego” R134a i “nowego” R1234yf).
Obsługa stacji jest w pełni zautomatyzowana, przewiduje wykorzystanie hermetycznych pojemników na olej, podzespołu blokady wagi i automatycznej kontroli poprawności wagi czynnika. Dysponuje ponadto specjalnym systemem czyszczenia wewnętrznych obwodów hydraulicznych w całej stacji podczas wymiany czynnika. Dlatego też przy jej wykorzystaniu, operator może zamiennie wykonywać serwisowanie samochodów wyposażonych w układy klimatyzacji z różnymi typami czynnika. Stacja przeprowadza automatycznie płukanie przewodów, niezbędne przy przejściu z jednego czynnika, na drugi. Zajmuje ono około jednej minuty. Stacja Konfort 780R Bi-Gas jest nieco droższa, niż pozostałe modele tej samej linii, lecz stanowi dalekowzroczną inwestycję, szczególnie dla warsztatów, które zamierzają kupić nowe stacje do obsługi starego czynnika R134a. W ten sposób otrzymują ponadto możliwość obsługi samochodów z nową homologacją, maksymalizując tym samym zwrot inwestycji.
Istnienie na rynku motoryzacyjnym dwóch różnych gazów chłodzących stwarza niebezpieczeństwo ich nierozpoznania oraz braku możliwości oceny czystości. Opcjonalny identyfikator czynnika, zintegrowany ze stacją Konfort K780R, eliminuje ten problem.
Identyfikator czynnika Texa wykorzystuje technologię NDIR (Non-Dispersive Infrared). Jego powstanie jest wynikiem niemal 10-letniego doświadczenia zgromadzonego w czasie produkcji analizatorów spalin, uznawanych za wiodący produkt tego segmentu rynku ze względu na swoją precyzję oraz jakość wykonania.
Texa jest jedyną firmą europejską i drugą na świecie, która zaprojektowała i zbudowała system identyfikacji czynnika chłodzącego wykorzystywanego w stacjach obsługi układów klimatyzacji. Do jego realizacji firma wykorzystała precyzyjną i niezawodną technologię, składając trzy międzynarodowe patenty (poza ośmioma przyznanymi już samej stacji). Szczególną uwagę zwrócono na wpływ otoczenia na wynik badania, na przykład oparów oleju lub gazów spalinowych, które mogą występować w warsztacie. Prace projektowe trwały ponad rok, uwzględniając szczególną uwagę, jaką poświęcono algorytmom pozwalającym na wykrycie typu czynnika, R134a lub R1234yf.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl