Niniejsze Ogólne Warunki Umów reklamy w portalu gazeo.pl określają warunki i zasady współpracy z Administratorem w ramach usług reklamowych na portalu gazeo.pl prowadzonego przez Pawła Stefanowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GAZEO Paweł Stefanowski przy al. 1-go Maja 47, 90-740 Łódź, posiadającego nr NIP 947-102-05-50, REGON 471523240, adres e-mail reklama@gazeo.pl, numer tel.: + 48 609 966 101 i zawiera następujące informacje:
W regulaminie wszelkie terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
Adres e-mail
oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej
Dzień roboczy
każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy wskazanych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920)
Formularz zamówienia
udostępniony w Portalu formularz umożliwiający złożenie zamówienia na emisję Reklamy
Portal
portal internetowy prowadzony pod domeną https://gazeo.pl/ przez Administratora
Pełne odtworzenie
pojedyncze zdarzenie, w którym Reklama w formie wideo, o której mowa w pkt 3.1 lit. b OWU, zarówno w formie audiowizualnej jak i w formie wideo bez dźwięku została wyemitowana w całości
Kodeks cywilny
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740)
OWU - REKLAMA
niniejsze ogólne warunki umów określające prawa i obowiązki Stron
Oznaczenia
oznaczają firmę, nazwy handlowe, znaki towarowe, logo, nazwy domen oraz inne oznaczenia odróżniające firmę bądź markę Reklamodawcy, do których prawa przysługują Reklamodawcy 2
Administrator
Paweł Stefanowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GAZEO Paweł Stefanowski przy al. 1-go Maja 47, 90-740 Łódź posiadający nr NIP: 947-102-05-50, REGON: 471523240
Strona
Administrator lub Reklamodawca
Umowa
umowa zawarta pomiędzy Stronami, której przedmiotem jest usługa Reklamy na Portalu
Użytkownik
osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z Portalu, w tym funkcjonalności udostępnionych przez Administratora w Portalu
Reklamodawca
osoba fizyczna (niebędąca konsumentem), jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba prawna dokonująca zamówienia Reklamy na Portalu
Reklama
środek reklamy internetowej przeznaczony do zamieszczenia na Portalu, której specyfikacja została szczegółowo opisana w załączniku nr 1 do OWU - „Specyfikacji technicznej reklam”, udostępniany na stronach Portalu
OWU – REKLAMA są kierowane wyłącznie do Reklamodawców będących przedsiębiorcami w rozumieniu obowiązujących przepisów, którzy korzystają z usług opisanych w OWU - REKLAMA w ramach i w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, a zawarta Umowa ma dla Reklamodawcy charakter zawodowy.
W przypadku, gdy oświadczenia Reklamodawcy złożone w Formularzu zamówienia okazały się niezgodne z rzeczywistością, niekompletne albo wprowadziłyby w błąd Administratora, wówczas Administrator jest uprawniony do odstąpienia od Umowy po powzięciu wiadomości o ww. okolicznościach. Powyższe prawo do odstąpienia Administrator może wykonać w terminie 90 dni od ujawnienia ww. warunków uprawniających do odstąpienia.
O ile Strony nie postanowią zgodnie inaczej, Umowa jest zawarta na podstawie niniejszego OWU - REKLAMA, co oznacza, że OWU określają prawa i obowiązki Stron. Jeśli Strony zawrą Umowę, która będzie obejmować postanowienia sprzeczne z postanowieniami OWU - REKLAMA , z wyłączeniem indywidualnie ustalonych pomiędzy Administratorem a Reklamodawcą zmian zawartych w formie pisemnej, stosuje się w zakresie objętym taką kolizją postanowienia Umowy, w pozostałym zakresie OWU – REKLAMA nadal wiążą Strony.
Zawarcie Umowy następuje poprzez:
Każda ze Stron ma 7 dni na akceptację zamówienia. Brak akceptacji zamówienia przez Stronę, w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, skutkuje brakiem zawarcia Umowy.
Reklamodawca przesyłając Formularz zamówienia oświadcza, że zapoznał się z treścią OWU – REKLAMA i akceptuje OWU – REKLAMA w całości i bez zastrzeżeń.
Wszelkie wcześniejsze ustalenia, w tym zawarte umowy między Stronami tracą moc z datą zawarcia Umowy.
Administrator umożliwia emisję na Portalu następujących Reklam:
Reklamy sprzedawane są w ustalonym przez Strony miejscu na Portalu przez określony czas. Sprzedaż na czas dotyczy wszelkich Reklam umieszczanych w Portalu na stałe. W przypadku Reklamy w postaci mailingu jedna emisja Reklamy to jeden list poczty elektronicznej wysłany do użytkownika na określony adres e-mail.
Reklamodawca uprawniony jest do złożenia zamówienia na Reklamę za pośrednictwem Formularza zamówienia.
Warunkiem zawarcia Umowy, poza określonymi w pkt 2.4, jest:
Zamówienie emisji Reklamy musi zostać złożone nie później niż 7 Dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem emisji Reklamy.
Materiał reklamowy gotowy do emisji Reklamy musi zostać przesłany w formie elektronicznej do Administratora nie później niż na 7 Dni roboczych przed wskazanym w Formularzu zamówienia terminem rozpoczęcia emisji Reklamy.
Materiały niezbędne do przygotowania Reklamy przez Administratora muszą zostać dostarczone na 10 Dni roboczych przed wskazanym w Formularzu zamówienia terminem rozpoczęcia emisji Reklamy.
Materiał reklamowy, o którym mowa w pkt 4.5 powyżej musi spełniać warunki techniczne określone w załączniku nr 1 do OWU - Specyfikacja techniczna reklam”.
Jeżeli z przyczyn niezależnych od Administratora emisja Reklamy nie została w pełni zrealizowana w terminie określonym w Umowie, Administrator odpowiednio wydłuża czas emisji Reklamy.
W przypadku niedotrzymania przez Reklamodawcę terminów określonych w pkt 4.4 – 4.5 oraz niespełnienia warunków technicznych, o których mowa w pkt 4.7 Strony mogą ustalić nowy termin emisji Reklamy, co nie powoduje powstania jakichkolwiek obowiązków odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania Umowy w pierwotnym terminie lub zakresie ani obowiązku zwrotu należności za niezrealizowaną przez Administratora emisję Reklamy.
Zmiana Umowy w postaci zmiany zamówionej Reklamy, jej treści lub zmiany związanej z materiałami reklamowymi może nastąpić nie później niż na 7 dni przed planowaną datą emisji Reklamy w Portalu, zgodnie z dopłatą wynoszącą 20% wartości całego zamówienia Reklamy zawartego w Formularzu zamówienia. Reklamodawca jest zobowiązany dostarczyć Administratorowi, na Adres e-mail Administratora określenie każdej z planowanych zmian, z dokładnym wskazaniem ich zakresu. Zmniejszenie zakresu zamówienia reklamowego poprzez zmniejszenie ilości lub pozycji w zamówieniu jest traktowanie jako zmiana zamówionej Reklamy, o której mowa w zdaniu poprzednim i podlega takim samym zasadą.
Wszystkie Reklamy emitowane na Portalu oznaczone są w wyraźny sposób jako: „REKLAMA”, „INFORMACJA PRODUCENTA”, „Materiał przygotowany we współpracy z” lub innym równoważnym oznaczeniem.
Reklama nie może powodować zakłócania ani błędów czy ostrzeżeń strony, na której jest wyświetlana.
Administrator zabrania emisji Reklam w formie komunikatów i ostrzeżeń systemowych.
Administrator zabrania umieszczania w Reklamie skryptów śledzących interakcje użytkownika oraz skryptów zmieniających bądź odczytujących pliki cookie.
Wszelkiego rodzaju przyciski akcji zamieszczane w Reklamie muszą wykonywać funkcje zgodne z komunikatami prezentowanymi na przyciskach, np. przyciski imitujące listy rozwijane nie mogą powodować przekierowania na stronę wskazaną przez Reklamodawcę bądź innej akcji niezgodnej z ich standardową funkcją.
Rozwijanie Reklamy może odbywać się tylko po akcji użytkownika (najechanie bądź kliknięcie - w przeznaczone do tego miejsce). Wszystkie Reklamy z rozwijalnym elementem powinny zawierać czytelny komunikat informujący o możliwości rozwinięcia, np. „najedź, aby rozwinąć” czy „kliknij, aby rozwinąć”. Po rozwinięciu Reklamy w prawym górnym rogu musi znajdować się przycisk „zamknij X” bądź „zwiń”. Reklama może zwijać się samoczynnie po zjechaniu kursorem z Reklamy lub kliknięciu w przycisk „zamknij X” bądź „zwiń”. 5 Dopuszczalne jest także samoczynne zwinięcie reklamy po 15 sekundach od jej rozwinięcia. Reklama, która powoduje rozwijanie może występować tylko w formacie .swf (flash).
Przyciski „zamknij”, „rozwiń”, „zwiń” lub inne muszą być napisane czcionką o wysokości minimalnej 12 pkt. Krzyżyk (X) musi mieć wymiary minimalne 14x14 pkt. Dodatkowo cały przycisk (np. zamknij + X) musi być dobrze widoczny i działać (być aktywny) na całej swojej powierzchni. Niedozwolone jest stosowanie opóźnienia między pojawieniem się Reklamy, a aktywacją przycisku.
Emisja dźwięku Reklamy (w przypadku Reklam wideo zawierających dźwięk) może następować wyłącznie po interakcji Użytkownika (najechanie bądź kliknięcie na Reklamę). Każda Reklama wyposażona w efekt dźwiękowy musi zawierać intuicyjne oznaczenie/ikonkę włączania i wyłączania dźwięku. W przypadku Reklam rozwijanych dźwięk może zostać odtworzony po wykonaniu przez użytkownika akcji powodującej rozwinięcie Reklamy (najechanie bądź kliknięcie na Reklamę). Dźwięk powinien wyłączać się automatycznie po zwinięciu lub zamknięciu Reklamy.
Każda Reklama po kliknięciu na Reklamę wczyta stronę docelową w nowej karcie lub oknie przeglądarki Użytkownika.
Zamówiona emisja Reklamy może być rozliczana w oparciu o następujące modele rozliczeń:
Szczegółowe informację dotyczące metod rozliczania oraz wysokości opłat za dane typy Reklam zawarte są w cenniku reklamowym.
Zamówiona emisja Reklamy może być opłacona:
Akceptując OWU Reklamodawca wyraża zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną na Adres e-mail wskazany w Formularzu zgłoszenia.
Przesłanie przez Administratora faktury elektronicznej jako załącznik do wiadomości elektronicznej wysłanej na adres podany przez Reklamodawcę oznacza jej otrzymanie przez Reklamodawcę. Faktura elektroniczna będzie przesyłana przez Administratora nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od chwili jej wystawienia.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie faktury elektronicznej przez Reklamodawcę, jeżeli wynika ono z przyczyn niezależnych od Administratora, w szczególności jeżeli jest ono skutkiem: podania przez Reklamodawcę nieprawidłowego lub nieistniejącego Adresu e-mail, utraty prawa korzystania przez Reklamodawcę z Adresu e-mail, zakwalifikowania jako spam wiadomości elektronicznej, do której załączona została faktura elektroniczna, przez system informatyczny, z którego korzysta Reklamodawca, braku dostępu Reklamodawcy do połączenia internetowego, 6 przypadkowego usunięcia wiadomości elektronicznej, do której załączona została faktura elektroniczna, nieuzasadnionego uznania załącznika zawierającego fakturę elektroniczną za zarażony wirusem komputerowym.
Nieotrzymanie przez Reklamodawcę faktury elektronicznej z przyczyn wskazanych w pkt 7.3 powyżej nie zwalnia Reklamodawcy z obowiązku zapłaty należności wynikającej z Umowy.
W przypadku, gdy Reklamodawca nie otrzyma faktury elektronicznej w terminie wskazanym w pkt 7.2 powyżej, powinien on niezwłocznie zgłosić tę okoliczność Administratorowi poprzez przesłanie wiadomości na Adres e-mail reklama@gazeo.pl.
Reklamodawcy przysługuje prawo złożenia oświadczenia o cofnięciu akceptacji na przesyłanie faktur elektronicznych i przesłanie go na Adres e-mail reklama@gazeo.pl. Złożenie oświadczenia w inny sposób jest bezskuteczne i upoważnia Administratora do dalszego przesyłania faktur elektronicznych na Adres e-mail podany przez Reklamodawcę.
Wszystkie materiały reklamowe przeznaczone do emisji na Portalu muszą spełniać warunki określone w OWU, Specyfikacji technicznej reklam oraz cenniku.
Administrator jest uprawniony do weryfikacji materiałów reklamowych pod kątem ich zgodności z dokumentami, o których mowa w pkt 6.1 powyżej.
Administrator może odmówić zamieszczenia lub wstrzymać zamieszczenie Reklamy, jeżeli:
Administrator niezwłocznie poinformuje Reklamodawcę o odmowie lub wstrzymaniu zamieszczenia Reklamy, wskazując jej przyczyny.
Administrator zamieści Reklamę, jeżeli Reklamodawca zmodyfikuje Reklamę w sposób wykluczający niezgodności i zastrzeżenia, o których mowa w pkt 7.3 powyżej. Zmodyfikowana Reklama zostanie zamieszczona w pierwotnym terminie, o ile zostanie dostarczona nie później niż na 48 godzin w Dni robocze przed tym terminem.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych przez Reklamodawcę Reklam.
Reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem ani dobrymi obyczajami (zasadami współżycia społecznego), w tym reklamy nie mogą zawierać treści:
Reklamodawca jest zobowiązany do posiadania prawa posługiwania się użytymi w Reklamach informacjami, danymi, znakami towarowymi oraz wszelkimi pozostałymi elementami chronionymi prawem.
Złożenie przez Reklamodawcę Formularza zamówienia jest równoznaczne z oświadczeniem Reklamodawcy, że zamawiana Reklama nie jest sprzeczna z prawem (m.in. z zakazami reklamy) lub dobrymi obyczajami, jak też, że złożenie i realizacja zamówienia emisji Reklamy nie narusza przepisów o zamówieniach publicznych.
Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1914) Administrator i redaktor nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych Reklam.
Reklamodawca jest zobowiązany do naprawienia wszelkich szkód poniesionych przez Administratora w związku z treścią lub formą wyemitowanej Reklamy, w tym kosztów postępowania oraz wydatkami poniesionymi w związku z roszczeniami osób trzecich.
Administrator jest uprawniony do wstrzymania się lub odmowy realizacji dalszych zamówień emisji Reklamy w przypadku, gdy Reklamodawca opóźnia się z zapłatą za poprzednio złożone zamówienia emisji Reklamy przekraczające 30 dni.
W zakresie nieobjętym wyłączeniami odpowiedzialności, niezależnie od podstawy prawnej odpowiedzialności, Administrator odpowiada za wykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy na zasadach ogólnych, ale tylko za rażące niedbalstwo i winę umyślną do łącznej wysokości do kwoty łącznego wynagrodzenia należnego Administratorowi z tytułu Umowy.
Zgłoszenia reklamacyjnego w zakresie emisji Reklamy należy dokonywać w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej reklama@gazeo.pl.
Reklamodawca przy dokonaniu zgłoszenia reklamacyjnego zobowiązany jest wskazać wszelkie zastrzeżenia co do emisji Reklamy, tj. w zakresie liczby Reklam, formy Reklam oraz sposobu ich emisji w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych od daty emisji Reklamy, której dotyczy reklamacja albo od planowanego zakończenia emisji kampanii reklamowej, której dotyczy Umowa.
Po upływie terminu, o którym mowa w pkt 9.2 powyżej reklamacje Reklamodawcy nie będą uwzględniane, a Strony ustalają, że Reklama została zrealizowana prawidłowo i zgodnie z zawartą Umową.
Administrator rozpatrzy reklamację w terminie do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnej reklamacji.
Reklamodawca zawierając Umowę udziela Administratorowi licencji niewyłącznej na zamieszczanie Oznaczeń Reklamodawcy w Portalu.
Licencja, o której mowa w pkt 10.1 powyżej nie jest ograniczona terytorialnie oraz jest udzielona na czas obowiązywania Umowy, a także przez okres 6 miesięcy po jej wygaśnięciu lub rozwiązaniu.
Administrator jest uprawniony do używania Oznaczeń w celu informowania o współpracy pomiędzy Stronami, w tym we wszystkich funkcjonalnościach na Portalu, w których w jakikolwiek sposób wskazuje lub wypowiada się o Producencie lub Warsztacie. 8
Zawierając Umowę Reklamodawca wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Administratora materiałów reklamowych objętych Umową (w tym znaków towarowych i nazwy) do celów archiwalnych, a także dla promocji serwisów internetowych Administratora lub usług reklamowych Administratora, w szczególności poprzez ich zwielokrotnienie w formie cyfrowej, wprowadzenie do obrotu, publiczne wystawienie, wyświetlanie, nadawanie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do materiałów w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewypełnienie Umowy lub opóźnienie jej wykonania, jeżeli spowodowane jest to okolicznościami siły wyższej.
Przez siłę wyższą rozumie się wszelkie okoliczności i zdarzenia, jakich nie da się przewidzieć w chwili zawarcia Umowy ani im zapobiec i na które żadna ze Stron nie będzie miała wpływu, a w szczególności: działania wojenne, akty terroru, rozruchy, strajki, klęski żywiołowe, katastrofy naturalne, pożary, sabotaże, awarie zakładu, wypadek lub jakiekolwiek inne zdarzenia losowe, w wyniku których niemożliwa stała się emisja Reklamy.
Ta ze Stron, która nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań z powodu działania siły wyższej jest zobowiązana powiadomić niezwłocznie drugą Stronę o tym fakcie, jednakże nie później niż w ciągu 7 dni od zaistnienia takiego zdarzenia. Gdy działanie siły wyższej ustanie, Strona powołująca się na działanie siły wyższej zobowiązana jest niezwłocznie, o ile będzie to możliwe, powiadomić o tym drugą Stronę. Niedopełnienie powyższego wymogu powoduje utratę prawa do powoływania się na zaistnienie siły wyższej.
Zawierając Umowę, Reklamodawca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów realizacji Umowy.
Podanie danych osobowych przez Reklamodawcę jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zawarcie Umowy.
Reklamodawca wyraża także zgodę na przetwarzanie danych osobowych Reklamodawcy w celach marketingowo-handlowych własnych oraz partnerów handlowych Administratora, w zakresie informacji o produktach reklamowych i marketingowych własnych jak i partnerów biznesowych Administratora.
Zasady przetwarzania danych osobowych Reklamodawcy prowadzonych przez osoby fizyczne i wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html.
Wszelkie spory wynikające z Umowy lub pozostające w związku z nią będą uprzednio rozwiązywane w trybie mediacji zgodnie z Regulaminem Ośrodka Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie (https://www.osrodekmediacji.info.pl/przepisy-prawne/#regulamin). Strony wyrażają zgodę na określony w tym Regulaminie sposób wyboru mediatora oraz okres trwania 9 mediacji. W przypadku nieosiągnięcia kompromisu, wszelkie spory wynikłe na tle wykonywania Umowy, będzie rozstrzygał sąd polski, właściwy miejscowo dla siedziby Administratora.
Akceptacja OWU jest dobrowolna ale konieczna do zawarcia Umowy. OWU stanowią treść zawartej Umowy wraz z treścią wypełnionego Formularza zgłoszenia przesłanego do Administratora.
Umowa podlega prawu polskiemu.
Administrator zastrzega sobie prawo do rozwiązania Umów zawartych na podstawie niniejszego OWU w przypadku zakończenia prowadzonej przez Administratora działalności lub zamknięcia Portalu.
W sytuacji, o której mowa w pkt 14.3 powyżej Administrator zobowiązuje się poinformować Warsztaty oraz Producentów poprzez przesłanie im wiadomości e-mail na wskazane przez nich Adresy e-mail z 1-miesięcznym wyprzedzeniem oraz zobowiązuje się zwrócić proporcjonalnie kwoty za niezrealizowaną część Umowy.
Administrator zastrzega możliwość zmiany OWU lub wydania nowych Ogólnych Warunków Umowy w trakcie trwania Umowy, co Reklamodawca akceptuje.
Aktualna wersja OWU oraz jego archiwalne wersje dostępne są w Portalu. Reklamodawca ma prawo pobrać treść OWU w formacie do wydruku oraz zapisać go na własnym nośniku.
Niniejsze OWU wchodzą w życie z dniem 25.10.2021 i obowiązują do Umów zawartych od tego dnia.
Załącznikami do OWU – REKLAMA stanowiącymi integralną część OWU - REKLAMY są:
Załącznik nr 1 – Specyfikacja techniczna reklamy
Załącznik nr 2 – cennik dla Producentów
Załącznik nr 3 – cennik dla Warsztatów
OGÓLNE WARUNKI UMÓW REKLAMY W PORTALU GAZEO.PL – OWU REKLAMY.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl