Wybierz silnik samochodu:
Wybierz silnik samochodu
Aby dokonać symulacji opłacalności montażu instalacji gazowej należy wybrać jeden z trzech typów zasilania silnika:
Pośredni wtrysk benzyny (wielopunktowy/jednopunktowy/gaźnik)
Taki typ zasilania silnika należy wybrać dla większości z obecnych na rynku samochodów zasilanych benzyną. Są to systemy pośredniego wtrysku paliwa, w których benzyna jest wtryskiwana do kolektora ssącego tuż przed zaworami w głowicy. Ten typ zasilania należy wybrać także jeśli w aucie jest jedno z wcześniejszych rozwiązań: wtrysk jednopunktowy lub gaźnik.
Bezpośredni wtrysk benzyny (TSI/GDI/DISI/THP/Ecoboost/Skyactiv)
Taki typ zasilania ma duża część nowych samochodów zasilanych benzyną. Wtryskiwacze benzynowe są montowane bezpośrednio w komorach spalania. Taki typ zasilania silnika występuje np. w samochodach marki: Alfa Romeo, Fiat, Lancia (JTS), Audi, Seat, Skoda, Volkswagen (FSI, TFSI i TSI), Citroen (VTI), Ford (Ecoboost), Hyundai, Kia (GDI), Mazda (DISI, Skyactiv), Nissan (TCe, DIG-T), Peugeot (THP, VTI), Renault (TCe).
Diesel (wszystkie)
Taki typ zasilania należy wybrać w przypadku silnika Diesla niezależnie od generacji i typu układu wtrysku oleju napędowego.
Podane oszczędności nie są wynikiem prostego obliczenia różnicy w kosztach paliw (benzyna - LPG).
Przy wyliczaniu oszczędności, Symulator uwzględnia amortyzację kosztów instalacji gazowej w wybranym okresie eksploatacji, a także - o ile użytkownik zaznaczył odpowiednią opcję - koszty benzyny zużytej do uruchamiania, serwisu instalacji gazowej oraz dodatkowe koszty przeglądów.
Taki sposób liczenia pozwala na zaprezentowanie użytkownikowi realnych oszczędności podczas eksploatacji samochodu zasilanego gazem, po odliczeniu w danym okresie kwoty zainwestowanej w montaż instalacji LPG oraz dodatkowych kosztów związanych z eksploatacją.
Dla prawidłowych obliczeń dane nie mogą osiągać wartości zero, z wyjątkiem danych: "procent zużycia gazu" oraz "cena instalacji z montażem"
Symulator uwzględnia we wszystkich wyliczeniach koszty instalacji gazowej, koszty dotrysku benzyny oraz (jeśli były zaznaczone) koszty benzyny zużytej do uruchamiania, serwisu instalacji gazowej oraz dodatkowe koszty przeglądów.
* Do obliczeń przyjęto orientacyjne koszty benzyny zużytej do dotrysku oraz do uruchamiania silnika. W zależności od: konkretnego samochodu, typu i marki instalacji gazowej, ustawień systemu, sposobu eksploatacji przyjęte do obliczeń wartości wyliczone mogą się różnić od rzeczywistych.
Przyjęto miesięczny koszt benzyny do uruchamiania - 10 PLN
** Do obliczeń przyjęto orientacyjne koszty serwisu instalacji gazowej. Ceny serwisu instalacji gazowej jak i jego częstotliwość mogą się różnić w zależności od marki instalacji i serwisu.
Dla instalacji sekwencyjnej przyjęto koszty części z usługą:
Dla instalacji zwykłej, podciśnieniowej przyjęto koszty części z usługą:
*** Do obliczeń przyjęto dodatkowe koszty droższych przeglądów technicznych samochodu wyposażonego w instalacje gazową. Fabrycznie nowy samochód bez instalacji gazowej ma wyznaczone pierwsze badanie techniczne po 3 latach a kolejne po następnych 2. Po montażu instalacji gazowej w nowym samochodzie użytkownik zobowiązany jest do dokonywania corocznego badania technicznego pojazdu wraz z instalacją gazową. Wynika to z aktualnych przepisów, wg których instalacja gazowa podlega corocznemu badaniu.
Do obliczeń przyjęto:
*** Samochód bez instalacji gazowej, który ma 1 rok ma wyznaczone pierwsze badanie techniczne po 2 latach a kolejne po następnych 2. Po montażu instalacji gazowej w samochodzie użytkownik zobowiązany jest do dokonywania corocznego badania technicznego pojazdu wraz z instalacją gazową. Wynika to z aktualnych przepisów, wg których instalacja gazowa podlega corocznemu badaniu.
Do obliczeń przyjęto:
*** Samochód bez instalacji gazowej, który ma 2 lata ma wyznaczone pierwsze badanie techniczne w następnym roku a kolejne po następnych 2 latach. Po montażu instalacji gazowej w samochodzie użytkownik zobowiązany jest do dokonywania corocznego badania technicznego pojazdu wraz z instalacją gazową. Wynika to z aktualnych przepisów, wg których instalacja gazowa podlega corocznemu badaniu.
Do obliczeń przyjęto:
*** Samochód bez instalacji gazowej, który ma 3 lata, jest już po pierwszym przeglądzie i ma wyznaczone kolejne badanie za 2 lata. Po montażu instalacji gazowej w samochodzie użytkownik zobowiązany jest do dokonywania corocznego badania technicznego pojazdu wraz z instalacją gazową. Wynika to z aktualnych przepisów, wg których instalacja gazowa podlega corocznemu badaniu.
Do obliczeń przyjęto:
*** Według aktualnych przepisów instalacja gazowa w samochodzie podlega corocznemu przeglądowi technicznemu, który wykonywany jest wraz z corocznym przegladem technicznym. Z tego powodu przegląd samochodu z instalacją gazową jest droższy od normalnego o 63.00 PLN.
Do obliczeń przyjęto:
Dla prawidłowych obliczeń dane nie mogą osiągać wartości zero, z wyjątkiem danych: "procent zużycia gazu" oraz "cena instalacji z montażem"
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl