1

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Re: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Pawel_K napisał/a:

Witam
Przeszukałem pół internetu ale niestety nigdzie nie znalazłem sensownej odpowiedzi na moje pytanie. Otóż zastanawiam się nad zakupem Renault Laguny I z silnikiem F4P (1.8 16V 120KM) lub K4M (1.6 16V 107KM). Auto po zakupie będzie zagazowane a że oba silniki posiadają plastikowe kolektory dolotowe więc pozostaje tylko instalacja sekwencyjna.
Auto ma służyć do dojazdów na uczelnię 10km w jedną stronę i sporadycznie jakiś dłuższy wyjazd.
Z tego co czytałem to instalacja sekwencyjna przełącza się na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. W poprzednim aucie (Golf III 1.8 90KM) miałem prostą instalację II generacji i po przegazówce przełączał się na LPG. I tu się pojawia moje pytanie.
Czy jest na forum ktoś kto eksploatuje Lagunę I z gazem IV generacji ??
Jak faktycznie wygląda jazda w zimę ?? Jak długo silnik się nagrzewa ?? (np w temp poniżej -15*C)

sensowną tempertaturą przełączania jest 27 stopni - taką ustawiamy. Przy sprawnym termostacie jest taka temperatura do osiągnięcia na odcinku ok 1 km, przy temperaturze na dworze rzędu -10 do -15 stopni. Zwłaszcza, jeśli po odpaleniu silnika dokona Pan oskrobania auta z lodu i szronu. W lecie nie ujedzie Pan nawet 300m i już auto będzie jechać na LPG.
Temperaturę przełączania da się oczywiście obniżyć, ale nie wiem, czy warto z racji ryzyka szybszego zużycia reduktora i wtryskiwaczy.


Druga sprawa wygląda następująco.
Moje byłe auto było na wtrysku Bosch MonoMotronic i mimo zastosowania emulatora sondy lambda i wtryskiwacza sterownik podczas jazdy na gazie zmieniał sobie mapę i po przełączeniu na benzynę mieszanka była bardzo przebogacona czego skutkiem było spalanie rzędu 16L benzyny / 100km. Po zresetowaniu komputera i jeździe na samej benzynie było ok. Problem nie wynika z błędnego montażu instalacji czy złego doboru elementów bo niestety występuje w wielu samochodach koncernu VAG i żaden gazownik z którym rozmawiałem nie potrafi temu zaradzić (na forach internetowych również).

Jak się ma sytuacja w Lagunie ??
Czy podczas jazdy na LPG sterownik nie rusza mapy benzynowej ??
Jazda do nagrzania silnika w zimę na przebogaconej mieszance a co za tym idzie koszty eksploatacji byłyby spore.


Jeśli się nie umie zaemulować sondy, to objawy są takie, jak Pan opisuje. A przy gazie IV generacji sondy się nie emuluje, tylko wręcz odwrotnie - uzywa dla prawidłowego wyregulowania instalacji, dzięki czemu mapa benzyny nie ulega korekcie pod złe dawki gazu.

2

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

caniggia napisał/a:

na wtryskiwaczach hana przełączanie przy 10st. bez żadnego problemu bez rozgrzewania wtryskiwaczy. przy zerze, to nawet nie zdążę z parkingu wyjechać i już przełączone.

Ale jaki ma to wpływ na przyszłość wtryskiwaczy?

3

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Re: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Pawel_K napisał/a:
SebastianS napisał/a:


sensowną tempertaturą przełączania jest 27 stopni - taką ustawiamy. Przy sprawnym termostacie jest taka temperatura do osiągnięcia na odcinku ok 1 km, przy temperaturze na dworze rzędu -10 do -15 stopni. Zwłaszcza, jeśli po odpaleniu silnika dokona Pan oskrobania auta z lodu i szronu. W lecie nie ujedzie Pan nawet 300m i już auto będzie jechać na LPG.
Temperaturę przełączania da się oczywiście obniżyć, ale nie wiem, czy warto z racji ryzyka szybszego zużycia reduktora i wtryskiwaczy.


Dziękuję za fachową odpowiedź.
Czy jest Pan jednak pewien co do szybkości nagrzania się silnika w zimę ??


Sporo zależy od konstrukcji danego silnika. Francuzy nie rzuciły mi się w oczy, jako mistrzowie szybkiego nagrzewania, ale z drugiej strony, nie zauważyłem, żeby robiły to szczególnie ślamazarnie. Nie odpowiem ze stuproicentową pewnością, że na pewno zmieści się Pan w 1km, bo może będzie to 1,2km, a może 800m

Jakie elementy instalacji gazowej IV generacji proponowałby Pan do wyżej wymienionego silnika ??


Staga 300-4 Plus, reduktor Magic III, oraz pojedyncze wtryskiwacze - najlepiej byłoby Hana2000 pojedyncze, a jeśli budżet Panu nie pozwoli - pojedyncze Magic Jety. GDzieś pośrodku cenowo są Matrixy HD344, ale nie przepadam za nimi - bardzo duże korekty po obrotach, zwłaszcza przy krótkich czasach wtrysku gazu, brak możliwości montażu pojedynczego, który bardzo sobie cenię z racji efektów działania instalacji.

4

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Ale matrix HS nie plasuje się cenowo pomiędzy MJ a Hana, mówiłem o HD tylko.

Posty: 14

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum gazeo.pl →  - POZOSTAŁE → Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.