Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.
Re: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.
Witam
Przeszukałem pół internetu ale niestety nigdzie nie znalazłem sensownej odpowiedzi na moje pytanie. Otóż zastanawiam się nad zakupem Renault Laguny I z silnikiem F4P (1.8 16V 120KM) lub K4M (1.6 16V 107KM). Auto po zakupie będzie zagazowane a że oba silniki posiadają plastikowe kolektory dolotowe więc pozostaje tylko instalacja sekwencyjna.
Auto ma służyć do dojazdów na uczelnię 10km w jedną stronę i sporadycznie jakiś dłuższy wyjazd.
Z tego co czytałem to instalacja sekwencyjna przełącza się na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. W poprzednim aucie (Golf III 1.8 90KM) miałem prostą instalację II generacji i po przegazówce przełączał się na LPG. I tu się pojawia moje pytanie.
Czy jest na forum ktoś kto eksploatuje Lagunę I z gazem IV generacji ??
Jak faktycznie wygląda jazda w zimę ?? Jak długo silnik się nagrzewa ?? (np w temp poniżej -15*C)sensowną tempertaturą przełączania jest 27 stopni - taką ustawiamy. Przy sprawnym termostacie jest taka temperatura do osiągnięcia na odcinku ok 1 km, przy temperaturze na dworze rzędu -10 do -15 stopni. Zwłaszcza, jeśli po odpaleniu silnika dokona Pan oskrobania auta z lodu i szronu. W lecie nie ujedzie Pan nawet 300m i już auto będzie jechać na LPG.
Temperaturę przełączania da się oczywiście obniżyć, ale nie wiem, czy warto z racji ryzyka szybszego zużycia reduktora i wtryskiwaczy.Druga sprawa wygląda następująco.
Moje byłe auto było na wtrysku Bosch MonoMotronic i mimo zastosowania emulatora sondy lambda i wtryskiwacza sterownik podczas jazdy na gazie zmieniał sobie mapę i po przełączeniu na benzynę mieszanka była bardzo przebogacona czego skutkiem było spalanie rzędu 16L benzyny / 100km. Po zresetowaniu komputera i jeździe na samej benzynie było ok. Problem nie wynika z błędnego montażu instalacji czy złego doboru elementów bo niestety występuje w wielu samochodach koncernu VAG i żaden gazownik z którym rozmawiałem nie potrafi temu zaradzić (na forach internetowych również).Jak się ma sytuacja w Lagunie ??
Czy podczas jazdy na LPG sterownik nie rusza mapy benzynowej ??
Jazda do nagrzania silnika w zimę na przebogaconej mieszance a co za tym idzie koszty eksploatacji byłyby spore.
Jeśli się nie umie zaemulować sondy, to objawy są takie, jak Pan opisuje. A przy gazie IV generacji sondy się nie emuluje, tylko wręcz odwrotnie - uzywa dla prawidłowego wyregulowania instalacji, dzięki czemu mapa benzyny nie ulega korekcie pod złe dawki gazu.