Temat: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Witam
Przeszukałem pół internetu ale niestety nigdzie nie znalazłem sensownej odpowiedzi na moje pytanie. Otóż zastanawiam się nad zakupem Renault Laguny I z silnikiem F4P (1.8 16V 120KM) lub K4M (1.6 16V 107KM). Auto po zakupie będzie zagazowane a że oba silniki posiadają plastikowe kolektory dolotowe więc pozostaje tylko instalacja sekwencyjna.
Auto ma służyć do dojazdów na uczelnię 10km w jedną stronę i sporadycznie jakiś dłuższy wyjazd.
Z tego co czytałem to instalacja sekwencyjna przełącza się na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. W poprzednim aucie (Golf III 1.8 90KM) miałem prostą instalację II generacji i po przegazówce przełączał się na LPG. I tu się pojawia moje pytanie.
Czy jest na forum ktoś kto eksploatuje Lagunę I z gazem IV generacji ??
Jak faktycznie wygląda jazda w zimę ?? Jak długo silnik się nagrzewa ?? (np w temp poniżej -15*C)
W kilku artykułach czytałem, że instalacja gazowa jest nie opłacalna jak ktoś jeździ w zimę na krótkich odcinkach bo silnik nie zdąży się przełączyc na LPG.


Druga sprawa wygląda następująco.
Moje byłe auto było na wtrysku Bosch MonoMotronic i mimo zastosowania emulatora sondy lambda i wtryskiwacza sterownik podczas jazdy na gazie zmieniał sobie mapę i po przełączeniu na benzynę mieszanka była bardzo przebogacona czego skutkiem było spalanie rzędu 16L benzyny / 100km. Po zresetowaniu komputera i jeździe na samej benzynie było ok. Problem nie wynika z błędnego montażu instalacji czy złego doboru elementów bo niestety występuje w wielu samochodach koncernu VAG i żaden gazownik z którym rozmawiałem nie potrafi temu zaradzić (na forach internetowych również).

Jak się ma sytuacja w Lagunie ??
Czy podczas jazdy na LPG sterownik nie rusza mapy benzynowej ??
Jazda do nagrzania silnika w zimę na przebogaconej mieszance a co za tym idzie koszty eksploatacji byłyby spore.

2

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Re: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Pawel_K napisał/a:

Witam
Przeszukałem pół internetu ale niestety nigdzie nie znalazłem sensownej odpowiedzi na moje pytanie. Otóż zastanawiam się nad zakupem Renault Laguny I z silnikiem F4P (1.8 16V 120KM) lub K4M (1.6 16V 107KM). Auto po zakupie będzie zagazowane a że oba silniki posiadają plastikowe kolektory dolotowe więc pozostaje tylko instalacja sekwencyjna.
Auto ma służyć do dojazdów na uczelnię 10km w jedną stronę i sporadycznie jakiś dłuższy wyjazd.
Z tego co czytałem to instalacja sekwencyjna przełącza się na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. W poprzednim aucie (Golf III 1.8 90KM) miałem prostą instalację II generacji i po przegazówce przełączał się na LPG. I tu się pojawia moje pytanie.
Czy jest na forum ktoś kto eksploatuje Lagunę I z gazem IV generacji ??
Jak faktycznie wygląda jazda w zimę ?? Jak długo silnik się nagrzewa ?? (np w temp poniżej -15*C)

sensowną tempertaturą przełączania jest 27 stopni - taką ustawiamy. Przy sprawnym termostacie jest taka temperatura do osiągnięcia na odcinku ok 1 km, przy temperaturze na dworze rzędu -10 do -15 stopni. Zwłaszcza, jeśli po odpaleniu silnika dokona Pan oskrobania auta z lodu i szronu. W lecie nie ujedzie Pan nawet 300m i już auto będzie jechać na LPG.
Temperaturę przełączania da się oczywiście obniżyć, ale nie wiem, czy warto z racji ryzyka szybszego zużycia reduktora i wtryskiwaczy.


Druga sprawa wygląda następująco.
Moje byłe auto było na wtrysku Bosch MonoMotronic i mimo zastosowania emulatora sondy lambda i wtryskiwacza sterownik podczas jazdy na gazie zmieniał sobie mapę i po przełączeniu na benzynę mieszanka była bardzo przebogacona czego skutkiem było spalanie rzędu 16L benzyny / 100km. Po zresetowaniu komputera i jeździe na samej benzynie było ok. Problem nie wynika z błędnego montażu instalacji czy złego doboru elementów bo niestety występuje w wielu samochodach koncernu VAG i żaden gazownik z którym rozmawiałem nie potrafi temu zaradzić (na forach internetowych również).

Jak się ma sytuacja w Lagunie ??
Czy podczas jazdy na LPG sterownik nie rusza mapy benzynowej ??
Jazda do nagrzania silnika w zimę na przebogaconej mieszance a co za tym idzie koszty eksploatacji byłyby spore.


Jeśli się nie umie zaemulować sondy, to objawy są takie, jak Pan opisuje. A przy gazie IV generacji sondy się nie emuluje, tylko wręcz odwrotnie - uzywa dla prawidłowego wyregulowania instalacji, dzięki czemu mapa benzyny nie ulega korekcie pod złe dawki gazu.

3

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Re: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

SebastianS napisał/a:


sensowną tempertaturą przełączania jest 27 stopni - taką ustawiamy. Przy sprawnym termostacie jest taka temperatura do osiągnięcia na odcinku ok 1 km, przy temperaturze na dworze rzędu -10 do -15 stopni. Zwłaszcza, jeśli po odpaleniu silnika dokona Pan oskrobania auta z lodu i szronu. W lecie nie ujedzie Pan nawet 300m i już auto będzie jechać na LPG.
Temperaturę przełączania da się oczywiście obniżyć, ale nie wiem, czy warto z racji ryzyka szybszego zużycia reduktora i wtryskiwaczy.


Dziękuję za fachową odpowiedź.
Czy jest Pan jednak pewien co do szybkości nagrzania się silnika w zimę ??

Jakie elementy instalacji gazowej IV generacji proponowałby Pan do wyżej wymienionego silnika ??

Pozdrawiam

4

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Z moich obserwacji wynika, że przy temperaturach ok. zera stopni na gaz przełącza się po ok 0,5km. Przy niższych temperaturach będzie dłużej ale powiedzmy max 1km.
Temperaturę przełączania mam ustawioną na 30 stopni.

5

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

W Landi Renzo Omegas defaultową temp przelączania jest 40 - poki co zadnych problemomw z przelaczaniem, szarpaniem itd, itp... sądze ze 30" jest rozsadnym minimum jesli nie jestes spcejalista i szukasz rozwiazan bezawaryjnych a zagladanie pod maske traktujesz jak egzotyczna podroz

6

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

a ja mam u siebie ustawione 15st, i nie ma żadnego problemu, (M3 i HD544) na listwie mam podgrzewacz ale nie taki z allegro, do tego jak się przełączy to i tak jadę spokojnie i delikatnie aby gazisko nie zmroziło reduktora wink

7

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

na wtryskiwaczach hana przełączanie przy 10st. bez żadnego problemu bez rozgrzewania wtryskiwaczy. przy zerze, to nawet nie zdążę z parkingu wyjechać i już przełączone.

temperatura 30st przy mrozach na 10km dlugo sie przełacza, na 10km to prawie nieopłacalna instalacja lpg.
dlatego trzeba zainwestować w lepsze wtryskiwacze.

8

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

na początek dałem 15st i narazie jestem zadowolony, a grzeję patentem z Twojego schematu  :mrgreen:  jak już go ogarnę tak jak trzeba i sprawdzę w codziennym użytkowaniu to będę się bawił temp. choć te 15st narazie jest gitt

9

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

caniggia napisał/a:

na wtryskiwaczach hana przełączanie przy 10st. bez żadnego problemu bez rozgrzewania wtryskiwaczy. przy zerze, to nawet nie zdążę z parkingu wyjechać i już przełączone.

Ale jaki ma to wpływ na przyszłość wtryskiwaczy?

10

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

a to się okaże:) jak narazie mają ponad 13 tys i bez zadnego szarpania przechodzą, znaczy nic im się nie dzieje. korekty paliwowe są identyczne jak na wiosnę je ustawiłem.

11

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Re: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Pawel_K napisał/a:
SebastianS napisał/a:


sensowną tempertaturą przełączania jest 27 stopni - taką ustawiamy. Przy sprawnym termostacie jest taka temperatura do osiągnięcia na odcinku ok 1 km, przy temperaturze na dworze rzędu -10 do -15 stopni. Zwłaszcza, jeśli po odpaleniu silnika dokona Pan oskrobania auta z lodu i szronu. W lecie nie ujedzie Pan nawet 300m i już auto będzie jechać na LPG.
Temperaturę przełączania da się oczywiście obniżyć, ale nie wiem, czy warto z racji ryzyka szybszego zużycia reduktora i wtryskiwaczy.


Dziękuję za fachową odpowiedź.
Czy jest Pan jednak pewien co do szybkości nagrzania się silnika w zimę ??


Sporo zależy od konstrukcji danego silnika. Francuzy nie rzuciły mi się w oczy, jako mistrzowie szybkiego nagrzewania, ale z drugiej strony, nie zauważyłem, żeby robiły to szczególnie ślamazarnie. Nie odpowiem ze stuproicentową pewnością, że na pewno zmieści się Pan w 1km, bo może będzie to 1,2km, a może 800m

Jakie elementy instalacji gazowej IV generacji proponowałby Pan do wyżej wymienionego silnika ??


Staga 300-4 Plus, reduktor Magic III, oraz pojedyncze wtryskiwacze - najlepiej byłoby Hana2000 pojedyncze, a jeśli budżet Panu nie pozwoli - pojedyncze Magic Jety. GDzieś pośrodku cenowo są Matrixy HD344, ale nie przepadam za nimi - bardzo duże korekty po obrotach, zwłaszcza przy krótkich czasach wtrysku gazu, brak możliwości montażu pojedynczego, który bardzo sobie cenię z racji efektów działania instalacji.

12

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

SebastianS, Seba popraw bo matrix hs jest pojedynczy,i do około 35km uciągnie, no i zaraz będzie awantura wiesz od kogo  :mrgreen:

13

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Ale matrix HS nie plasuje się cenowo pomiędzy MJ a Hana, mówiłem o HD tylko.

14

Odp: Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.

Tu faktycznie jest droższy

Posty: 14

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum gazeo.pl →  - POZOSTAŁE → Temperatura przełączania na LPG - Pytanie do znawców.