1

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

W pierwszej opcji są gorsze wtryskiwacze i według mnie za słaby reduktor. Przynajmniej powinien być ZAVOLI S.
Opcja druga jest lepsza. Przede wszystkim wtryskiwacze.
Jeśli jest relatywnie niewielka różnica w cenie między nimi, albo nie ma to wybrałbym wariant 2.

pozdrawiam.

2

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Zdecydowanie druga opcja.

Trzeba też gazownika, który wie jak poradzić sobie z szarpaniem podczas rozgrzewania silnika.

Zużycie benzyny pomnóż razy 1,2 i wyjdzie Ci jakie będziesz miał zużycie gazu. Może wyjść minimalnie mniejsze, ale niewiele.

3

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Zrobiliśmy kilka takich silników. Opanowanie szarpania podczas rozgrzewania tego silnika jest wybitnie trudnym tematem, między innymi wiążącym się z różną strategią dotrysków dla dwóch "połówek" silnika. Udało się nam go ogarnąć po bardzo długich walkach, ale efekt jest całkowicie satysfakcjonujący i z tego co wiem - niespecjalnie ktokolwiek inny temat rozpracował, jeśli nie liczyć załatwiania tematu na "mniej więcej" - poprzez chamskie oszukiwanie sterownika silnika i przeciąganie za krótkiej kołdry "na środek".

Ważne jest użycie szybkich wtryskiwaczy i sprawnego termicznie reduktora, który nie będzie produkował przerostów ciśnienia po cutoffie - bo właśnie podczas zdejmowania nogi z gazu efekt szarpania występuje i jego opanowanie wymaga stabilnych warunków ciśnieniowych - zavoli wprowadzi tutaj dodatkowe utrudnienie.

Mój typ:

Stag-4 plus
Wtryski Hana 2000
Reduktor Magic III

4

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

:shock:
Wydaje mi się że autor postu raczej się pomylił z tą elektroniką... chyba że się mylę. Jeśli jednak nie to jestem pełen podziwu. :wink:

5

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Jasne że się pomyliłem :-)

No i - o wielka moja radości - Oktan wrócił produkować bezsensowne posty :-)
Choć muszę przyznać - akurat krytyka mojego była słuszna, bo się z rozpędu machnąłem z tym sterownikiem :-)
Co do reduktora zaś - tradycyjnie już bzdura - uzasadniłem dlaczego

6

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

W odróżnieniu od ciebie - w swoim zadufaniu uzasadniam merytorycznie swoją argumentację, podczas ty nawet nie wiesz, dlaczego w przypadku tego silnika Zavoli będzie szczególnie utrudniał opanowanie szarpania - i się nie dowiesz, póki nie zrozumiesz mechanizmu powstawania owych szarpnięć i tego, co powodują przy zasilaniu gazem.

7

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Hmm, znam osobiście przypadek, gdzie został w seacie zamonowany reduktor ZETA S , od ponad półtora roku jazdy nie ma żadnego szarpania...

8

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Szymdi napisał/a:

Trzeba też gazownika, który wie jak poradzić sobie z szarpaniem podczas rozgrzewania silnika.

Może warto założyć Techa, rozpracowali właśnie niedawno kwestię szarpania na zimnym w VAG-ach i ponoć to działa bez żadnego cudowania.

9

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Na razie są w trakcie. Chwała im za dobre wsparcie i starania, ale algorytm jeszcze gotowy nie jest (być może jakieś wersje beta wypuścili - nie pytałem ostatnio).

10

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

już wypuścili, działa tylko w trybie Tech, w STD nie.

11

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Struna napisał/a:

już wypuścili, działa tylko w trybie Tech, w STD nie.


Ale to jest beta i nie sprawdzona na większej liczbie przypadków, sądząc z tego co sami deklarują.

12

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

gdzieś pisali, że jest to już zawarte w sofcie dostępnym na stronie, poza tym skoro działa już w iluśtam przypadkach ( a cały czas szukają aut z tym problemem celem namierzenie i zaimplementowania funkcjonalności, które to zniwelują ) to chyba warto się tym zainteresować i mieć problem "z mańki" a nie liczyć na ewentualny sukces ( lub nie ) jakiegoś gazownika.

O ile faktycznie trafi na dobrego gazownika, który to ogarnie to pół biedy - ale ilu takich jest smile

13

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Problem szarpania nie dotyczy tylko kilku silników VAG, dysponuję od kilku miesięcy firmwarem testowym do Staga, który powstał na moje zamówienie, i który ślicznie likwiduje problem - sprawdzone w bardzo wielu już autach, między innymi silniku opla 1,2 16V 75KM, pracującym na specyficznym firmware ECU benzyny. Tak więc przechwałki Techa o innowacjach - jak zwykle mocno spóźnione - nihil novi.

Natomiast sprawa owego szarpania nie ma nic wspólnego z VR5 - ten silnik to jest całkowicie osobna historia, a mechanizm powstawania problemów - kompletnie różny, bo wynikający z czegoś innego. Tzn w ujęciu bardzo generalnym - oczywiście z tego samego - czyli "wykiwania" sterownika LPG, ale chodzi o całkiem inne zjawisko.

14

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

SebastianS napisał/a:

Tak więc przechwałki Techa o innowacjach - jak zwykle mocno spóźnione - nihil novi.

zaraz tam przechwałki, po prostu chłopaki działają prężnie.

Ty jak piszesz masz jakiś firmware na zamówienie, więc pewnie nie jest ogólnie dostępny, a tamci to dają do standardu.

Ot po prostu alternatywa.

15

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

Struna napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Tak więc przechwałki Techa o innowacjach - jak zwykle mocno spóźnione - nihil novi.

zaraz tam przechwałki, po prostu chłopaki działają prężnie.


Gdyby nie wyjątkowo sprzyjająca Techowi atmosfera na pewnym forum, te chłopaki o sobie samych dowiedzieliby się dopiero z artykułu w lokalnej gazecie.

Ty jak piszesz masz jakiś firmware na zamówienie, więc pewnie nie jest ogólnie dostępny, a tamci to dają do standardu.

Ot po prostu alternatywa.


Tak. Alternatywą jest poczekać na porządnie przetestowany i dopracowany algorytm dla znanego i  sprawdzonego sterownika, który nie załatwia jakiegoś konkretnego przypadku, tylko oferuje narzędzie którym można rozwiązać całą masę różniących się pomiędzy sobą problemów, albo załadować beta firmware do jego ideowej podróbki o niezweryfikowanej jakości oraz mało przekonującej proweniencji i liczyć na szczęście, że w algorytmie Tech, kompletnie nieczytelnym pod względem sposobu działania - a nuż widelec się uda.

16

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

ehhh... szkoda słów... jak zwykle.

Takie gadanie jakby STAG akurat wyjawiał jak działa ichniejszy algorytm, byle by tylko coś powiedzieć i próbować jak zwykle się idealizować...

17

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

W Stagu po prostu - jeśli tylko gazownik chce i umie - dużo więcej widać, LPGTech, jeśli coś wprowadza, robi to permanentnie tylko w algorytmie Tech, w którym nie widać nic. Jak na razie zresztą - wszystkie wątki dowodzą, ze w celu precyzyjnego wystrojenia Techa, trzeba i tak poświęcić na to kupę czasu - argumenty, że auto jedzie dobrze, do mnie nie przemawiają. Kiedy pojawia się poziom świadomości oczekujący zbieżności pomiędzy Pb a LPG, w ruch idą ręcznie wprowadzane korekcje po obrotach, temperaturze gazu itp - na koniec wychodzi że ilość czasu na strojenie jest w optymistycznym wariancie taka sama, więc nad czym się tu spuszczać?
I gdzie się niby idealizuję?? O sobie nie napisałem ani słowa...  :shock: Zmień dealera.
I może lepiej zmilcz.

18

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

SebastianS napisał/a:

więc nad czym się tu spuszczać?

nad niczym, nie wiem gdzie widzisz takie rzeczy, jeśli widzisz to może

SebastianS napisał/a:

Zmień dealera.

smile

ot po prostu podałem przykład sterownika alternatywnego gdzie pewne kwestie są (jak to często sam mawiasz ) opanowane - i tyle.

19

Odp: Jaka instalacja Seat Toledo 2.3 v5

chemik211 napisał/a:

LandiRenzo omegas

no tez ładnie smile

SebastianS napisał/a:

LPGTech, jeśli coś wprowadza, robi to permanentnie tylko w algorytmie Tech


z pewnością pamiętasz auto kolegi jareki007 zagazowane przez Ciebie/Was na STAG-u.

Jak zapewne pamiętasz auto nie jechało na gazie "od zero do milionera" bez szarpania bo dość niemile pętliło benzynę. Zakładam, że skoro Ty to stroiłeś to zapewne było wystrojone na miarę Twoich możliwości, a więc zupełnie ok. Mimo tego auto szarpało.
Po podmianie na Techa jeszcze bez strojenia na AFR było już wyraźnie lepiej, po dogłaskaniu jedzie do oporu bez problemu na gazie - i wcale nie w algorytmie TECH tylko w STD ( ja też nie bardzo czaję algorytm TECH, wiec wolałem nie eksperymentować na nie swoim aucie i wystroiłem to na czymś co jest mi bliższe np. ze stagiem )

Także nie jest tak jak prawisz, że robią coś permanentnie w TECH-u, choć akurat funkcjonalność związana z poszarpywaniem zimnych VAG-ów akurat jest tylko w TECH, ale np. obsługa zapętleń jest również w STD.

btw - wiesz może kiedy ( i czy wogóle ) może się pojawić owa przetestowana i dopracowana alternatywa w STAG-u ?