1

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Szczerze "pisząc", gdyby mnie mechanik-gazownik powiedział że tak ma być to by się lekko wpienił.
Jak rozmawiam z znajomymi, którzy mają sekwencje w swoich autach nic takiego się nie dzieje, auta działają w całym zakresie temperatury poprawnie
A druga sprawa to nie jestem pewien czy ta instalacja co Masz założoną do swojego VW jest dobrze dobrana
pozdrawiam

2

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

szczerze mówiąc nie wiem...
słyszałem kilka razy że podobno pasuje nie do wszystkich aut...

3

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Dla wyjaśnienia:

Instalacja zamontowana jest u mnie, czego nie zamierzam się wypierać.
Prawdą jest, że od uruchomienia silnika, do chwili, w której sterownik benzyny włącza korekcję po sondzie lambda (dzieje się to po osiągnięciu przez silnik temperatury ok 65 stopni, wcześniej silnik pracuje na mieszance umyślnie wzbogaconej i sygnały z lambdy sa pomijane) - występuje objaw szarpnięcia przy zdjęciu nogi z gazu. Oczywiście nie ma to nic wspólnego z czasem przełączania na gaz i przełączaniem kolejnych cylindrów. Nie ma to też nic wspólnego z sekwencją wtryskiwaczy, jest prawidłowa.
Dokładnie w chwili, kiedy lambda zaczyna byc brana pod uwagę (sprawdzałem, dzieje się to dokładnie w tej samej chwili, niezaleznie, czy auto pracuje od odpalenia na benzynie, czy na gazie) - objaw szarpnięcia przy odjęciu gazu znika jak nożem uciął. To samo z objawem minimalnego opóźnienia w reakcji na pedał gazu.

Chcę jasno powiedzieć: Nie powiedziałem nigdy w życiu właścicielowi auta, że "tak musi być" i mocno domagam się sprostowania w tej kwestii. Bzdurą jest wkładanie w moje usta kwestii, że to sonda lambda wpływa na niepożądany efekt poprzez dawkowanie mieszanki, bo klarowałem klientowi, że efekt występuje właśnie wtedy, kiedy lambda jest pomijana przez sterownik Pb!
Jest natomiast prawdą, że powiedziałem, że nie potrafię wskazać przyczyny występowania takiego faktu. Mnożnik był przeze mnie na poczet walki z objawem sztucznie zaniżany i zwiększany od stanu w którym mapy idealnie się pokrywają (bo pokrywają się wręcz wzorcowo) - nic to nie zmieniło.

Najbardziej stawiam na wpływ jakiejś sprytnej VAG-owskiej strategii nagrzewania tego silnika, która, być może w połączeniu z asymetrią kolektora w części od miejsca podania Pb i gazu (niemal ta sama wysokość) - w jakiś sposób "ogłupia" Staga i powoduje ułamkowosekundowe, lecz znaczne odchylenie skłdu mieszanki (stawiam na przylanie).

Temat ćwiczyłem przez jakiś czas, niestety czasu na diagnozę problemu było niewiele, bo auto rzeczywiście nagrzewa się szybko, sonda zaczyna falować i objaw w tym samym momencie - znika całkowicie - jak nożem uciął, bez żadnych stanów przejściowych. Był efekt - zniknął efekt.
Nie wiem, rozkładam bezradnie ręce. Nad tematem głowiły się już naprawdę tęgie i doświadzone głowy i nikt nie wymyślił nic.

4

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Dopowiem, bo nieprecyzyjnie napisałem:

Objaw występuje tylko na gazie, i występuje do temperatury, w której następuje włączenie pracy w trybie closed loop. Natomiast ten moment następuje w dokładnie tym samym momencie, jeśli chodzi o temperaturę silnika, czy chodzi na Pb, czy na LPG - i jest to moment, "powyżej" którego następuje radykalne ustanie zjawiska (nie ma to charakteru zanikania stopniowo w miarę rozgrzewania, tylko "jest/nie ma")

5

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Nie, Panowie. Wtryskiwacze nie były podmieniane, bo nie ma takiej potrzeby. Problem wystąpił od samego początku i ustępuje w ściśle okreśonym momencie, zawsze tym samym, związanym z trybem pracy ECU. To nie jest kwestia wtryskiwaczy na bank.

6

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Mam.

7

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Przyajcielu, ja się nie boję powiedzieć "nie wiem". Na pewno nie po stronie samochodu, skoro na Pb auto nie zdradza takich objawów. To jakaś bliżej nieokreślona cecha algorytmów realizowanych przez sterownik Pb, która w określonych warunkach czyni sterownik LPG nienadążnym, bądź go w jakiś sposób "oszukuje".

Krótko mówiąc - nie wiem. To jedyny przypadek u mnie, gdzie wystąpiło niepożądane zjawisko przy założeniu LPG i nie umiem go wyjaśnić/opanować.

8

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Klient tego nie zażądał, stwierdził, że problem ustępuje na tyle szybko od odpalenia, że dopuszcza go do wiadomości.