51

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Panowie... wrzućcie trochę na luz...

52

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Czesio ja jestem na luzie . Tylko jeden z Panów ma kompleks . Jest bezradny . Ma problemy z BRC.
No cóż może powstanie kącik humoru. Chętnie powstawiam foty z babolami zrobionymi przez fachowców wink

53

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Taki dział jest już od dawna smile, jeśli masz coś ciekawego, wartego pokazania-śmiało wklejaj   big_smile

54

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

OK

55

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

ARG-BRC napisał/a:

...Dobór średnicy dyszy ma bardzo duże znaczenie oraz to jak jest wykonany w niej odwiert (zasada prosta - w jednym aucie dławisz przelot gazu w drugim nie. Ciekawe czemu ?) . Co za tym idzie przecież sam wiesz tylko udajesz że wszystko jest OK. Taki z Ciebie fachowiec od tuningu ??!!??

Zamontuj największa dysze w silniku 1.1 i wtedy pogadamy jak to jest ze spalaniem i czemu wtryski sobie nie radzą . Nie będę sie wiecej rozpisywał na ten temat bo chyba jak ktoś zrozumie i zna się na rzeczy to dobrze wie o co chodzi .


po pierwsze:
Zauważ, że jeśli publikuję tu jakiś pogląd - uzasadniam, a nie piszę, że poglądy innych są głupie, bo są.
Wyciągnij wnioski i jeśli chcesz obalić mój pogląd - proszę o konkrety, a nie pisanie, że ja sam powinienem wiedzieć.

po drugie:
Wtryskiwacze benzynowe konstruowane są według takich samych zasad: w jednostce czasu (zwykle sekundzie), przy zadanym ciśnieniu (zwykle 3 bary) wysterowane na 100%, podają określoną objętość - wynikającą oczywiście ze średnicy dysz. Różnica tylko, że te dysze są wykonane przez producenta i nikt nie musi nic w nich wiercić. Co najwyżej podczas tuningu, zmieniane są wtryski na większe, aby z odpowiednio zwiększoną dawką paliwa zmieścić się w długości cyklu pracy silnika (czytaj: uniknąć zapętlenia).

Nie wiem, czemu radzisz mi zamontować największą dyszę w silniku 1.1 - przecież w takim silniku Ty nie montujesz żółtych wtrysków i ta argumentacja nic nie wnosi.

Podsumowanie:
Twierdzę nadal, że trzy wydajności wtryskiwacza gazowego to za mało, by elastycznie mieścić się w granicach spotykanych mocy z jednego cylindra - chyba że mowa o wtryskiwaczach naprawdę szybkich, jak MED. BRC są wolne (dlatego BRC umiera przy full grupie), co już kiedyś pisałem, więc powstaje poważna limitacja czasów wtrysku z dołu - nota bene, czasy wtrysku LPG krótsze niż benzynowe nie są przez BRC realizowane poprawnie, więc skazany jesteś na czasy wyłącznie dłuższe. I gdzie tu chcesz objechać takie auto, jak dziś zagazowany przez nas SAAB 9-5 Aero 2.3 T?
Czasy benzyny są od 2-21 ms, moc z cylindra - 62,5 KM. Stań na uszach - i tak nie pojedzie na BRC.

56

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

ARG-BRC napisał/a:

Czesio ja jestem na luzie . Tylko jeden z Panów ma kompleks . Jest bezradny . Ma problemy z BRC.


Nie mam właśnie. Już dawno nie narażam Klientów na obcowanie z tym przereklamowanym, podwójnie przepłacanym produktem.

57

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Zapewne coś ze stajni AC  8)

58

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Stag 300, Scorpion ST, Martrix HD 544. Największa odchyłka - 2,5%. Do końca bogato.

59

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Sebastianie o taki samochód ci chodzi ???
http://img231.imageshack.us/img231/1995/06062008482.jpg

BRC świetnie do niego pasuje , autko śmiga jak ta lala .

I jeszcze jedno , jeśli w jakiś sposób nakieruję twoją szanowną osobę a ty czegoś nie rozumiesz np. o dyszach to czego ty ode mnie oczekujesz że na tym forum napiszę następną książke pt. : AUTO GAZ . Po co jest ich wiele. Nie chce na forum publicznym podważać twoich kwestii bo to nie miejsce dla zawodowców . To forum jest ogólnodostępne a jak już wspominałem wiedza kosztuje . Wiem że po tym co Ci napisałem jesteś bardzo zawiedziony, przecież jesteś specjalistą a ja cudotwórcą. Mimo tego ja wiem co robić z BRC a Ty nie. Mam nadzieje że Cię to zdjęcie zadowoli
Pozdrawiam

60

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Drogi adminie czyżbyś nie lubił BRC jak Sebastian ????
Po co kasujesz prawie wszystkie ważne informacje ???
ODP. na PW

61

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Tak, chodzi o taki silnik.

Jako że żółte wtryski BRC obsługują do bodaj 42 KM z litra - przy nominalnym ciśnieniu jesteś w stanie obsłużyć przy 4 garach zaledwie 168 koni. Podźwignięcie ciśnienia na reduktorze daje sznasę zwiększenia wydajności wtryskiwacza, ale oczywiście kosztem zmniejszonej prędkości - bo zgodzisz się, że KAŻDY wtryskiwacz - czy to matrix, czy keihin, czy magic jet, czy BRC - będzie pracował tym wolniej, im wyższe ciśnienie w listwie.
I tu pojawia się kwestia - czasy wtrysku w Saabie. minimalne - sięgają poniżej 2 ms (zanotowałem 1.9), maksymalne podchodzą pod 22 ms i sterownik wysterowuje wtryski Pb na granicy zapętlenia w niektórych zakresach. Masz więc limit praktycznie 22 ms na wysterowanie wtrysku LPG - gwarantuję, że jeśli podniesiesz ciśnienie tak mocno, żeby się na żółtym BRC zmieścić w tym limicie - zabraknie Ci poprawnego dołu - schodząc z cutoffa auto będzie falować, przełączanie się na gaz przy chłodnym reduktorze będzie skutkować tym samym. BRC, głównie przez wtryskiwacze - to w tym aucie za krótka kołdra. Z którejś strony na 100% jej zabraknie.

Pominę kwestię zapętlania się wtrysków benzyny - taki stan obsługują prawidłowo tylko dwa sterowniki (tzn. spośród tych, które znam, być może są jeszcze inne) - Landi Renzo omegas i Stag 300 plus.

62

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Drogi Sebastianie czyli mogłem stanąć na USZACH .
Cieszę się.
A co do twojej wypowiedzi na temat wtrysków "ŻÓŁTYCH , POMARAŃCZOWYCH, NIEBIESKICH I ZIELONYCH" przyjrzyj się temu zdjęciu dokładnie a jak sie już przyjrzysz to wtedy postaw sobie pytanie jak to ARG zrobił że to auto chodzi na BRC .
Autko nie faluje , wkręca się jak trza a co do prędkości max. to możesz mi nie wierzyć ale klient jest wymagający bo montuje u nas większość swoich samochodów w tym roku właśnie tego SAABA i Mitshubishi 2,4.

Przypomnij sobie swoje słowa "problem tkwi w montażu" , w to wchodzi także programowanie sterownika gazu.

Mam nadzieje że zrozumiesz moją upartą osobe, ja lubię montować BRC bo nie mam z nią problemów i ważne dla mojej firmy są aspekty związanie z obsługą gwarancyjną jak i podejściem do klienta jak przez moją firme tak i jak przez firmę Czakram.

Pozdrawiam

63

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Hebelek - BŁYSNĄŁEŚ INTELIGENCJĄ HEHE

A TAK POWAŻNIE TO JA Z DOBREGO MONTAŻU LPG ŻYJĘ I NIE MAM CZASU DLA LAIKÓW ŻEBY PSULI SOBIE AUTA CZYTAJĄC NA FORACH I ZLE INTERPRETUJĄC. Hebelek - CHCESZ SOBIE ZROBIĆ KRZYWDĘ PROSZĘ BARDZO ALE BEZ MOJEGO UDZIAŁU.

64

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Zarejestrowałem się aby zachęcać do montażu instalacji LPG a nie po to żeby tłumaczyć co i jak bo z gazem nie ma żartów.

A kto jak nie laicy grzebią przy reduktorach , kto wymienia nie prawidłowo filtry , kto nie sprawdza szczelności, kto kupuje kabelki na allegro i sam ingeruje w oprogramowaniu ?????

65

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Masz rację. (tylko pamietaj że IV generacja to wyższa szkoła, to nie gaźniczki i tego nie opanujesz czytając forum)
Zatem rób to co umiesz najlepiej a ja bede robił swoje.
Pozdrawiam w razie problemów zapraszam do siebie na warsztat.

66

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

mariusz_2050 napisał/a:

Tak sobie czytam i dziwi mnie niecheć oraz negatywny stosunek niektórych osób do instalacji BRC. Mój brat ma warsztat montujący właśnie te instalacje i o żadnych innych nie chce słyszeć. Dzięki nim wyrobił sobie markę. Te opinie, że BRC pali "check" to jakas totalna bzdura. Często u niego bywam i naprawdę robi autka nietuzinkowe. Ostatnio było to Porsche Cajenne turbo 450KM (postaram sie wrzucić fotki). Robił również wspomnianego powyżej Saaba i to w wersji 260KM. Rzeczywiście trochę się obawiał ale na żółtych wtryskach autko miało jeszcze zapas. Praktycznie nie ma autka, którego by się nie podjął a raczej nie zdarza mu sie demontowac instalacji :wink: . Pozdrawiam i polecam wszystkim instalki BRC.


http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=404
http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewt … =3878#3878

O co zakład, że na pełnym bucie, ów SAAB szedł na benzynie?

67

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

Widzę że jak już chcesz się zakładać to znowu chcesz przegrać !!!

TY TO CHYBA SEBASTIANIE WALCZYSZ O TA NAGRODE Z REKLAMY "AC"

PEWNIE DLATEGO TAK WALCZYSZ JAK LEW wink

A tak poważnie odpuść sobie te dziecięce zagrywki bo widzisz że ludzie kładą i auta jeżdżą. Jedyne co może braknąć w SAABIE ?? Twojej miny i zazdrości że to auto śmiga.

68

Odp: szarpanie silnikiem VW V5 2.3 150KM

ARG-BRC napisał/a:

Widzę że jak już chcesz się zakładać to znowu chcesz przegrać !!!


A juz przegrałem??  :shock:

ARG-BRC napisał/a:

TY TO CHYBA SEBASTIANIE WALCZYSZ O TA NAGRODE Z REKLAMY "AC"

PEWNIE DLATEGO TAK WALCZYSZ JAK LEW wink


Błąd. Jestem niezależny, mam wybór komponentów z jakich montuję instalacje. Gdy Stag sie z jakiegoś powodu spieprzy, a na przykład KME wypuści G4, które będzie spełniało moje oczekiwania - będę montował KME.

ARG-BRC napisał/a:

A tak poważnie odpuść sobie te dziecięce zagrywki bo widzisz że ludzie kładą i auta jeżdżą. Jedyne co może braknąć w SAABIE ?? Twojej miny i zazdrości że to auto śmiga.


Jeśli montowałeś instalację do takiego Saaba, to wiesz, że na benzynie w okolicach 4800-6000 obr. na max bucie ten saab idzie na zapętlonych wtryskach benzyny. Jak reaguje BRC na taki stan? No, powiedz, że przepina na benzynę, nie wstydź się. Chyba że nie wiesz o tym.