1

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Z tego co wiem ten silnik w Oplach nie jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Natomiast wg moich informacji może to być silnik typu TWINPORT. W tych jednostkach napędowych mogą wystąpić problemy z trwałością niektórych elementów w silniku. Najlepiej zrobisz konsultując ew zakup i "zagazowanie" tego autka w autoryzowanym salonie Opla. Powinni określić się czy może być faktycznie problem z tym silnikiem.
pozdrawiam

2

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Na pewno. Ale o 40% tańszy STAG - też da radę bez niczego. Kluczem jest tu prawidłowy montaż.

3

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Lubryfikacja jest systemem zarabiania dodatkowych pieniędzy na klientach montujących/posiadających instalacje gazowe. Posiada nieudowodnione rzekome własności rzekomego zapobiegania wypalaniu zaworów, które rzekomo się od gazu wypalają. Nikt nie wie, dlaczego lubryfikacja (czyli po polsku - nawilżenie) ma spowodować uniknięcie wypalenia gniazd (pomijając, dlaczego niby gniazda miałyby się od gazu wypalić), ważne że tak jest napisane na etykietce produktu, i ważne że ludzie kupują.
To po pierwsze.

Po drugie - odradzam Prinsa. Nieuzasadnienie drogi, przestarzały technologicznie, plusem jest to, że na wtryskiwaczach Keihina, choć te czasy świetności mają już za sobą - przestały być produkowane w Japonii.

Zafira to prosty samochód i żadnych super-wyszukanych bajerów jej nie trzeba. Po prostu - dobry sterownik, stabilny reduktor i precyzyjne wtryski, plus oczywiście odpowiedzialny montaż.
Osobiście polecam Staga 4, scorpiona mini i Magic Jety, lub - jeśli ktoś magicom nie ufa - w wersji lepszej z matrixami HD 344

4

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Czyli lubryfikacja może pomóc ale nie ochroni?

5

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Nie do końca tak: Lubryfikacja g..no da po prostu. Nie zaszkodzi, przynajmniej tyle  :twisted:

6

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

aero79 napisał/a:

SebastianS  jeśli tak śmiało gadasz o PRINSIE  to znaczy ze znasz sie na zeczy,ze monter z ciebie i na pewno zmontowałeś ich ze setke .Bo widzisz ja osobiście montuje prinsa od siedmiu lat ,szkolenia i takie tam bzdety to robie sobie w Holand . I moze masz racje przestarzała jednostka ale tak gadają tylko ci co prinsa nawet na oczy nie widzieli.
I wiem jedno nie ma takiego autka co by na prinsie nie poleciało a to ze nie ma tyle bzdetów w programie to tylko dla tego ze to jest tam poprostu niepotrzebne.


Proszę bardzo: Chevrolet Camaro genIV z silnikiem LT1 5.7l na wielopunktowym wtrysku (TPI). Zrób go na reduktorze i elektronice Prinsa. Wtrysków, jak widzisz, się nie czepiam, są bardzo ok. MOże dlatego że nie są Prinsa.

Chcesz coś z naszej strony kałuży? Proszę bardzo: Ford Mondeo 2.5T (silnik volvo z turbiną). Osobiście wywalałem z takiego instalację Prinsa, zatykającą się przy ok. 4500 obr/min przy max bucie (dodam, że zamontowana w fabrycznie nowym fordzie, za pośrednictwem salonu forda, w Niemczech). Na stagu poszedł jak burza i chodzi już 8 miesięcy bez zająknienia.

Albo Audi coupe B3 z silnikiem 7A (2.3 20V wolnossący). Już leżę ze śmiechu, jak oczami wyobraźni widzę, jak Prins sobie z nim "poradzi"  lol

A odnośnie samej elektroniki Prinsa - dobrze, że jest już Prins II, bo na pierwszym nie pójdzie prawidłowo żaden samochód z dwoma torami sterowania korekcją składu mieszanki po sondzie lambda, jako że sygnał wysterowujący wtryskiwacze gazu Prins wypracowuje na podstawie jednego tylko sygnału wtrysku benzyny. Niezłe jaja się zaczynają, kiedy ECU benzyny zaczyna na podstawie sygnału z sondy lambda zmieniać skład mieszanki w torze, w którym nie pracuje wtryskiwacz Pb wysterowujący wtryski LPG... Dopóki nie zostanie osiągnięty limit adaptacji po sondzie lambda - auto nie żyje. Potem - jeśli występuje - zapala się check i auto zaczyna jechać big_smile
O tym Ci pewnie Holendrzy na szkoleniu nie wspomnieli big_smile

7

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Listwy valtek/rail są poza dyskusją, jeśli chodzi o same wtryskiwacze, to keihin jest doskonałym produktem, prawda.
Ale takiego chevy"ego na prinsie nie zrobisz z innej przyczyny. Posiada on bowiem wtryskiwacze benzynowe niskoomowe (2.4 ohm), sterowane w systemie peak&hold - czyli jeden impuls otwierający i potem kilka-kilkanaście trwających po 0.2 ms impulsów podtrzymujących otwarcie wtryskiwacza. Wiesz równie dobrze jak ja, że Prins tego nie obsłuży, nie odczyta nawet czasu wtrysku Pb.

No i nie odniosłeś się do tego, co napisałem o sterowaniu czasem wtrysku gazu na podstawie jednego tylko sygnału wtryskiwacza benzynowego w Prinsie I ...

8

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Nie zachwycam się nadmiernie, odporość na brud średnia na jeża, ale liniowość wydatku i szybkość, oraz powtarzalność wydatku - idealna.
Swoją drogą - kolega Aero79 jakby nie odpisuje... Kolejne szkolenie w Holandii? :mrgreen:

9

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Zaloguj się na forum Opla, może tam ktoś zda ci relację jak się takie auto zachowuje.

10

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Jeśli Moderator Czesio nie uzna tego za sprzeczne z zasadami, moge powiedzieć, ile instalacja na Stagu i wymienionych przeze mnie gratach kosztowałaby u mnie.
Czesio, do tablicy!

11

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

SebastianS napisał/a:

Jeśli Moderator Czesio nie uzna tego za sprzeczne z zasadami, moge powiedzieć, ile instalacja na Stagu i wymienionych przeze mnie gratach kosztowałaby u mnie.
Czesio, do tablicy!


Wal śmiało, ciekaw jestem ile u Ciebie kosztuje instalacja  :wink: