Temat: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i moja wiedza na temat aut jest bardzo podstawowa.

Posiadam autko
Peugeot 206
1.1
rok 2004

Mam w nim (chyba niestety) mało znaną instalację gazową o nazwie Autronic MIstral 2. Zamontowana została przez innego właściciela w 2004 roku.

Problem dotyczy regulacji i jej działania (instalacji).

Po kupnie auta stwierdziłem, że z instalacji ulatnia się gaz. Mój mechanik, który o instalacjach gazowych ma niewielkie pojęcie dokręcił śrubę (dużą) przy parowniku i jeden wyciek mniej. Wysłał mnie do specjalistów, bo gaz nadal było czuć. Większość gazowników po spojrzeniu pod maskę mówiło, że oni nie potrafią, nie wiedzą co to jest, nie mają sprzętu. W końcu trafiłem na kolesia (za 15 razem), który miał jakieś pojęcie o tej instalacji. Stwierdził, że bodajże brakuje wężyka od parownika do kolektora ssącego. Zrobił to.

Przy ulatniającym gazie w mieście palił ok 8,5 a na trasie 7l gazu. Po grzebaniu wzrosło to do 11 w miescie i 8,5 w trasie (regulował także). Szarpało na biegu jałowym i gasł przy ruszaniu. Teraz sam dorwałem kabel i próbuje to wyregulować przy pomocy autoregulacji i w oparciu o instrukcje regulacji wydaną przez producenta z włoch i dystrybutora instalacji z Polski.

Auto przyspiesza o wiele lepiej ale PALI 13 litrów miescie. Benzyny powinien palic 7. Czyli załóżmy ze gazu o 20% wiecej - 8,5.


Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tą instalacją ? Może na etapie montażu coś spaprano?

Może ktoś z was poleci dobrego gazownika z Bydgoszczy, który ma pojęcie o tej instalacji ?

2

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Na początek proponuje sprawdzić ile w tej chwili auto spala benzyny, i dopiero później porównywać spalanie gazu. Czy naprawa wyczuwanego wycieku gazu polegała na założeniu przewodu do kolektora :?: Co to był za brakujący przewód, do czego został podłączony :?:

3

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

To był jakiś przewód od "reduktora" do kolektora. Ponadto była wymieniana membrana. Na benzynie nie jezdzilem, bo samo odpalenie auta powoduje obnizenie wskazówki poziomu paliwa i ten wynik nie bedzie miarodajny. Spróbuje sprawdzic ile pali Pb.

4

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Słusznie, warto wiedzieć ile auto pali benzyny, to wskazówka czy nic się nie dzieje. A co do przewodu do kolektora, nie przypominam sobie, żeby w tym typie było jakieś przewidywane przez producenta, dlatego pytam w jakim celu zostało zrobione cool

5

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Tamtedy - przy reduktorze ulatnial sie gaz- nieszczelnosc. Chyba ze on mial tamtedy wylatywac ?

6

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Z tego co pamiętam to jest tam wyjście z zaworu bezpieczeństwa, jeżeli leci z niego gaz to podzespół jest do naprawy lub wymiany. Podłączenie tego do kolektora niczego nie załatwia, tylko wpuszcza to co wychodzi z zaworu bezpieczeństwa do kolektora wzbogacając bez kontroli mieszankę. cool

7

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

no wlasnie, gaz się tamtędy ulatniał chyba z powodu uszkodzonej membrany, membrana jest zrobiona wiec nie powinien ulatniac sie,

Jeśli odłącze ten przewód to czy kolektor bedzie dostawał za duzo powietrza czy jak to wygląda ?

8

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Jeżeli została wywiercona dziura i wkręcona dysza to po zdjęciu przewodu zostanie otwór, którym będzie dostawać się do kolektora lewe powietrze. Należy wykręcić dyszę i wkręcić na klej odpowiednią śrubkę. cool

9

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ce8d582f9002bcca.html[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cec6e035ec64eb7.html]1[/URL] tu był brakujący wężyk - jakiś czas jeździłem bez niego

[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e67af7fd23f309ac.html]2[/URL]

1- to trzeba było dokręcic - miejsce ulatniania gazu
2- tam wchodzi ten brakujący wężyk

[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce8d582f9002bcca.html]3[/URL]  dodatkowy widok

Pytanie czy ten wężyk powinien tam być czy nie ?


Dodam jeszcze, że nie mogę podpiąc się pod kompa gazowego. Wcześniej było ok.

10

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Wygląda, że podłączenia są odpowiednie. Ten reduktor musi być podłączony do podciśnienia w kolektorze ssącym, co zostało zrobione. Jeżeli w miejscu podłączenia podciśnienie ma odpowiednie wartości to pozostaje podłączyć się do sterownika gazowego i sprawdzenie parametrów pracy i mapy wtrysku gazu. Prawdopodobnie wymaga ona modyfikacji. cool

11

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Kabel kupiłem, podłączyłem się, zacząłem autoregulację. Za każdym razem kiedy robiłem autoregulację to mapa gazu wyglądała inaczej. Teraz nie wiem dlaczego nie mogę połączyć się. Może jest jakiś RESET tego kompa ?

12

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

W ostateczności można spróbować odłączyć go na kilka godzin od instalacji, a później spróbować ponownie. Warunki przy jakich jest tworzona mapa za każdym razem są inne, wystarczy że zmieni się ciśnienie atmosferyczne, minimalnie ustawienie pedału gazu itp. Natomiast ważne jest późniejsze zachowanie podczas próby drogowej, w większości systemów wtedy wprowadzamy poprawki w mapie. cool

13

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Kumpel odłączył komputer gazowy. Rozebrał go, obejrzał, poodłączał jeszcze coś od instalacji gazowej. Złożył wszystko i zaczął działać.


Na gazie po regulacji jeździ w miarę dobrze - lekkie, nieznaczne falowania obrotów +-50.
Ale na benzynie na jedynce i jałowym falowania są większe +-150 i szrapie autem. Teraz zastanawiam się jak zmodyfikować mapę benzyny i gazu ręcznie.

W jaki sposób wprowadza sie te poprawki ? Tzn. Wiem jak to się robi w programie, ale nie wiem jak wysuwać wnioski podczas jazdy.

14

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Możesz spróbować zresetować ECU w sposób następujący:
odłączyć akumulator na 45 minut, przy drzwiach zamkniętych. Po 45 minut ponownie podłącz baterię i otwórz drzwi powinieneś usłyszeć sygnał dźwiękowy. Twój ecu powinien zostać zresetowany. Następnie zrób jazdę próbną starając się utrzymać około 2000-2500obr w celu do kalibracji parametrów.

15

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Mogę tak zrobić.

Pytanie:
1) ECU to komp od benzyny ?
2) Pewnie trzeba pojeździć na benzynie kilkadziesiąt lub kilkaset km ?
3) Czy będę musiał zrobić autoregulacje LPG ?

W wolnym czasie wrzucę screeny z ustawień LPG z programu MISTRAL II

16

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Tak ECU to komputer benzynowy silnika. Na benzynie wystarczy pojeździć ok 30-40 minut maksymalnie, jadąc normalnie wykorzystując jeżeli to możliwe pełen zakres pedału przyśpieszenia, i na jak największej liczbie przełożeń. Będzie trzeba zrobić sprawdzenie mapy wtrysku gazu cool

17

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

"Będzie trzeba zrobić sprawdzenie mapy wtrysku gazu " - co to dokładniej znaczy ?

W tej chwili po reg. auto pali wg szacunków kropkowych (mało dokładnych) ok. 10,6 l/100 w miescie przy dynamicznym ruszaniu.

Mam też taki problem:
Na gazie auto tereaz o wiele lepiej jeździ - falowanie b. małe. Jednak na benzynie, gdy zgaszę silnik, odpalę go, auto nie przejdzie na gaz - nie zdąży, to silnik na benzynie wariuje, tzn. dusi się, obroty skaczą. Czasem gaśnie i nie chce odpalić. Dopiero rozłączenie na kilka sekund akumulatora pomaga. Czym to jest spowodowane ?

Zamieszcze screeny z mapy gazu i innych ustawień, to może wtedy pomożesz mi zrozumieć te liczby i jak to manualnie ustawić aby było ok.

Czy teraz powinienem pojeździć te 30-40min na benzynie żeby te falowanie na jalowym na PB zniknęło ? Czy później będę musiał robić autoregulację ?

Wogólę dziękuję za zainteresowanie tym tematem i moim problemem.

18

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Te falujące obroty na benzynie mogą być między innymi spowodowane źle zrobioną mapą gazową, co w efekcie spowodowało rozjechanie mapy benzynowej. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie i poprawienie mapy wtrysku gazu po autoregulacji. cool
Trzeba przeprowadzić procedurę resetu sterownika benzynowego, dla sprawdzenia pojeździć kilka dni na benzynie i dopiero po tym, jak wszystko będzie dobrze ponowić próbę zestrojenia układu gazowego.

19

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

czyli odłączyć akumulator ? na jak długo ?

Autoregulacja była robiona po długim jeżdzeniu na Pb, dlaczego rozjechały się mapy ? Może program źle ustawił ?

20

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Akumulator trzeba odłączyć na minimum pół godziny, czasem nieco dłużej. Powody takiej sytuacji mogą być przeróżne, od błędów w samej kalibracji skończywszy na zużytych wtryskiwaczach, lub problemach z reduktorem. Po doprowadzeniu do ładu mapy wtrysku benzyny, będzie można zrobić kalibrację instalacji gazowej i na podstawie wyników ocenić gdzie tkwi problem. cool

21

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Akumulator był odłaczany na kilka h. Później jeżdziłem na Pb. Problem z falowaniem na Pb występuje zawsze kiedy uruchamiam drugi raz samochód juz na nagrzanym silniku. Czasem jest problem z odpaleniem lub długo odpala. Na zimnym silniku na Pb nie ma problemu.

22

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Czy dobrze zrozumiałem falowanie i problemy z rozruchem występują na benzynie nawet jeżeli nie było włączonego gazu?

23

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

1) odpalam auto
2) zimny silnik - obroty wzrastają do ponad 1000obr/min
3) jadę na gazie
4) gasze silnik
5) odpalam na Pb jeszcze na gorącym
6) wtedy zaczyna falowac na PB, po przelączeniu na gaz dobrze chodzi chociaz nieznacznie obroty falują ok. 50obr

Ponadto co jakis czas jest "strzelanie" z tylu z butli jakby gaz rozlączało
Przy ruszaniu bez dodawania gazu na samym sprzegle na lpg obroty porafia spasc do 500 lub silnik czasem gasnie jesli jest duzy opor toczenia.

24

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Zacznę od końca. Rozumiem że ruszając na samym sprzęgle i benzynie obroty nie spadają niezależnie od oporu toczenia?
Czy podczas strzelania kontrolki na przełączniku gaz-benzyna się zmieniają?
Wracam do początku, rozumiem że reset sterownika benzynowego została przeprowadzony, eksploatacja na benzynie (samej benzynie bez przełączania na gaz) była prawidłowa bez falowania przerywania ani żadnych takich ubocznych efektów. Po tym zostało zrobione mapowanie na gazie, sprawdzenie mapy i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Po tym wszystkim zrobionym dobrze pojawia się po odpaleniu ciepłego silnika falowanie? Mnie to wygląda na niedokończoną mapę gazową, czyli albo brak poprawek po mapowaniu albo pominiecie ponownego mapowania po doprowadzeniu sterownika benzynowego do stanu fabrycznego.

25

Odp: Autronic Mistral 2, regulacja, duże spalanie LPG, drgania

Ruszając na samym sprzęgle i Pb obroty spadają ale mniej spadają niż w analogicznej sytuacji na gazie.


Myślę, że zrobię tak jak napisałeś i wyreguluje jeszcze raz gaz i dam znać co wyszło c tego. Będziemy mieli pewność, że wszystko ok zrobiłem. Zamieszczę na koniec zdjecia z programu lpg i później będziemy zastanawiać się co jest nie tak.