1

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Niby instalacje do wtrysku bezpośredniego są, ale w fazie jeszcze mocno niedojrzałej... Nadal wchłaniane jest za dużo benzyny. Natomiast nie słyszę o problemach z wtryskiwaczami benzyny - są cały czas używane, realizując wtrysk w co którymś tam cyklu (+- co 10).
Dziś rozmawiałem z AC - czekam na odpowiedź Staga w temacie... z poufnych wiadomości - może nastąpić masakra konkurencji smile

2

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Ktoś już napisał że firma BRC podobno zrobiła instalację do silnika FSI.

3

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Jest BRC, jest Elpigaz, jest podobno Landi Renzo - i to wsztsko kuleje.

4

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Jeśli jest to Golf 2.0i 16V GTI 147kw silnik BDY z ECU Benzin MED9.1 - Bosch 0 261 S02 to taki już śmiga na LPG ja tego modelu osobiście nie robiłem a szkoda . BRC ma opracowaną dedykowaną instalację do tego samochodu. Jak coś to mogę wstawić zdjęcie .

5

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Jak już pisałem ja osobiście nie robiłam tego modelu jeśli chcesz dowiedzieć się więcej to zadzwoń do Tarnowa tam udzielą ci dokładnych informacji.

6

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Sequent Direct Injection

7

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Wysyłam na PW

8

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Wystarczy chyba ten link http://www.czakram.pl/grafika/pdf/folder_sdi.pdf (link usunięty)

9

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

No ciekawe, ciekawe...

10

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Na twoim miejscu jeszcze trochę bym się wstrzymał, mało jeździ takich aut...

11

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

BRC wypuściło dedykowaną instalację SDI do tego auta więc, instalacja jest dostrojona przez inżynierów MTM i  dopracowana pod każdym względem.

12

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Tak przynajmniej piszą marketingowcy z BRC - to nie jest miara jakości tej instalacji, choć oczywiście mając za zadanie stworzenie produktu dedykowanego i laboratorium badawcze, szanse na prawidłowe działanie rosną.
Ale mamy na forum zeznania użytkownika takiego golfa - o tutaj:
http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewt … =4529#4529

Myślę że wkrótce będzie w tamtym wątku wystarczająco dużo informacji żeby podjąć w miarę dojrzałą decyzję.

13

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Drogi SEbastianie czy ty wiesz co to jest SDI BRC, zamontowałeś jakąś ?? Widzisz ja już wiem że nie i nie masz o niej żadnego pojęcia więc przestań robić anty reklamę tej firmie bo zanim ty się zajmiesz FSI to my założymy setki takich instalacji a ty będziesz się dopiero uczył. To co ty na dziś potrafisz to przełożyć wtryski do kolektora , to jak zamontować w Volvo S80 2,9 T6 instalację I generacji "gaźnikową" hehe
Już myślałem że dorosłeś i będziesz  tylko snuł opowieści o Stagu jaki on jest super i nic go nie zastąpi, niestety się myliłem.

tyle tylko, że jeśli mówimy o instalacji BRC, to powiedz nam, że na wolnych obrotach silnik pracuje wyłącznie na benzynie, a gaz zaczyna być podawany dopiero pod obciążeniem, powiedz, ile kosztuje instalacja (montaż), powiedz też, ile benzyny na każde spalone 100l. LPG trzeba wlać. Na koniec - powiedz, po ilu kilometrach eksploatacji szacowany jest zwrot takiej instalacji.

I znowu bezpodstawne zarzuty bo na wolnych chodzi na benzynie lepszych bzdur nie słyszałem. To że instalacja ta zwraca się po przejechaniu większej ilości kilometrów chyba każdy zainteresowany wie bo umie czytać i korzystać z google, oraz telefonu.  Jak już pisałem wcześniej o twojej metodzie i przenoszeniu wtryskiwaczy - po co kupować FSI jeśli nie można się nacieszyć tym systemem ?? To ile czasu będzie się zwracała instalacja i czy się to opłaca pozostaw właścicielom tych pojazdów bo wybór należy do nich.

14

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

Obawiam się @Oktanie , że przekonasz się o tym dopiero jak sam zaczniesz użytkować takie auto z instalacją gazową. Zapewne co użytkownik to będzie inna opinia.

15

Odp: Czy da się założyc GAZ do Volkswagen Golf 5 GTI

oktan -  co ja ci mam napisać , jeśli napiszę prawdę to i tak pan S. który w życiu tego systemu nie montował powie swoim doświadczonym okiem że to nieprawda . Więc poczytaj a nawet na tym forum jest kilku użytkowników takich aut i oni ci powiedzą ile w realu spala taki samochód.

Ale jak chcesz to poczytaj :
System Sequent Direct Injection (SDI) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu
w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. FSI, GDI).

Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu SEQUENT zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny SEQUENT, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. System SDI został opracowany dla danego typu silnika i ma zastosowanie w samochodach
z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub
z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 KW (272KM).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.
SEQUENT DIRECT INJECTION SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH ELEMENTÓW SKŁADOWYCH:

    * Zbiornik LPG i wielozawór,
    * Elektrozawór GPL ET98,
    * Reduktor ciśnienia: Genius Max lub Genius MB,
    * wtryskiwacze: IN03,
    * Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
    * Czujnik ciśnienia gazu P1,
    * Centralka elektroniczna: Fly SF – SDI,
    * Nowy przełącznik “push-push” z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.

Wszystkie elementy składowe systemu posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Sequent Direct Injection jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Sequent Direct Injection przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.

Sequent Direct Injection kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki Sequent Direct Injection, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.

W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

OPIS ELEMENTÓW SKŁADOWYCH SYSTEMU

Reduktor Genius MAX Sequent TH2O GPL

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego

Ciśnienie regulowane:

150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego

Nie wymaga operacji oczyszczania

Maksymalna moc możliwa do zasilania za pomocą systemu SDI: 200kW

Homologacja: R67-01

Reduktor Genius MB TH2O

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego

Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego

Nie wymaga operacji oczyszczania

Maksymalna moc zasilana za pomocą systemu SDI: 160 kW

Homologacja: R67-01

Centralka elektroniczna SDI

Mikrokontroler samochodowy 16 bit 40 MHz

Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C

Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie

Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu

Ciśnienie robocze: 8 V ÷ 16 V

Układ diagnostyczny czujników i siłowników kompatybilny z normami EOBD

Komunikacja i przeprogramowanie z PC poprzez linię K

Obsługuje protokół komunikacji KWP2000

Obsługuje komunikację CAN 2.0

Spełnia wymagania EMC

Steruje do 6 wtryskiwaczy

Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane

Homologacja: R67-01 – 2004/104/CE

Przełącznik “Push-Push”

Przycisk przełączania monostabilny SMD o zewnętrzna 26 mm

Możliwość montażu:

    * przez wbudowanie w otworze o 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
    * zewnętrznego na tablicy rozdzielczej w otworze o 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm

Sygnalizator akustyczny (buzzer)

4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu

1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

Wtryskiwacz BRC “IN03″

Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia

Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C

Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C

Napięcie: 6 V ÷ 16 V

Szczelność: guma na metalu

Czujnik temperatury gazu

Ciężar: 17 gram

Wymiary: o= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami

Łącznik zintegrowany

Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C

Wylot rezystywny

Czujnik ciśnienia gazu P1

Ciężar: 160 gramów

Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm

Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar

Złącze zintegrowane

Dokładność 1,5 % F.S.

Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C

Wyjście 0 ÷ 5 V

Filtr fazy gazowej FJ1 HE

Filtr z wkładem

Straty obciążenia:

35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza

Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75

Homologacja: R67-01; R110

Samochody w których można zamontować SDI:
Mazda     CX-7 2.3i 16V MZR 191KW        
Peugeot     207 1,6 16V 110KW     5FX     Bosch Direkt 17.4
Peugeot     207 RC 128KW     5FY     Bosch Direkt
Peugeot     308 110KW     5FX     Bosch Direkt 17.4
Seat     ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW     BVY, BLR, BLZ, BLY     Bosch Direkt 9.5.10
Seat     ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW     BLR, BLY     Bosch Direkt 9.5
Seat     ALTEA/XL 2.0 TFSI 147KW     BWA, BPY, AXX     Bosch Direkt 9.1
Seat     LEON 2.0 FR TFSI 147KW     BWA     Bosch Direkt 9.1
Skoda     OCTAVIA 1.6 FSI 85KW     BLF, BLP     Bosch Direkt 9.5.10
Skoda     OCTAVIA 2.0 FSI 110KW     BVX     Bosch Direkt 9.5.1
Skoda     OCTAVIA 2.0 FSI 110KW     BVY, BLR, BLY, BVZ     Bosch Direkt 9.5.10
Skoda     OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW     BPY, BWA, AXX     Bosch Direkt 9.1
Skoda     OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW     BWA     Bosch Direkt 9.5.10
VW     EOS 1.6 FSI 85KW     BLF, BLP     Bosch Direkt 9.5.10
VW     EOS 2.0 FSI 110KW     BLR, BLY, BVZ, BVY     Bosch Direkt 9.5.10
VW     EOS 2.0 TFSI 147KW     BPY, BWA, AXX     Bosch Direkt 9.1
VW     GOLF V 1.4 TSI 103KW     BLG, BNY, BMY     Bosch Direkt 17.5.1
VW     GOLF V 1.6 FSI 85KW     BLP, BLF     Bosch Direkt 9.5.10
VW     GOLF V 2.0 FSI 110KW     BVY, BLR, BLY, BVZ     Bosch Direkt 9.5.10
VW     GOLF V 2.0 FSI 110KW     BVX     Bosch Direkt 9.5.1
VW     GOLF V 2.0 FSI 110KW     AXW     Bosch Direkt
VW     GOLF V GTI 2.0 TFSI 147KW     BWA, AXX, BPY     Bosch Direkt 9.1
VW     PASSAT 1.6 FSI 85KW     BLF, BLP     Bosch Direkt 9.5.10
VW     PASSAT 2.0 FSI 110KW     BVY     Bosch Direkt 9.5.10
VW     PASSAT 2.0 FSI 110KW     BVX     Bosch Direkt 9.5.1
VW     PASSAT 2.0 TFSI 147KW     BWA, BPY, AXX     Bosch Direkt 9.1
VW     TIGUAN 1.4 TSI 103KW     BMY     Bosch Direkt 17.5.1
VW     TOURAN 1.4 TSI 103KW     BLG, BNY, BMY     Bosch Direkt 17.5.1
VW     TOURAN 1.6 FSI 85KW     BLF, BLP     Bosch Direkt 9.5.10
VW     TOURAN 2.0 FSI 110KW     BVX     Bosch Direkt 9.5.1
VW     TOURAN 2.0 FSI 110KW     AXW     Bosch Direkt
VW     TOURAN 2.0 FSI 110KW     BVY     Bosch Direkt 9.5.10