oktan - co ja ci mam napisać , jeśli napiszę prawdę to i tak pan S. który w życiu tego systemu nie montował powie swoim doświadczonym okiem że to nieprawda . Więc poczytaj a nawet na tym forum jest kilku użytkowników takich aut i oni ci powiedzą ile w realu spala taki samochód.
Ale jak chcesz to poczytaj :
System Sequent Direct Injection (SDI) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu
w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. FSI, GDI).
Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu SEQUENT zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny SEQUENT, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. System SDI został opracowany dla danego typu silnika i ma zastosowanie w samochodach
z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub
z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 KW (272KM).
Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.
SEQUENT DIRECT INJECTION SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH ELEMENTÓW SKŁADOWYCH:
* Zbiornik LPG i wielozawór,
* Elektrozawór GPL ET98,
* Reduktor ciśnienia: Genius Max lub Genius MB,
* wtryskiwacze: IN03,
* Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
* Czujnik ciśnienia gazu P1,
* Centralka elektroniczna: Fly SF â SDI,
* Nowy przełącznik âpush-pushâ z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.
Wszystkie elementy składowe systemu posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Sequent Direct Injection jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Sequent Direct Injection przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Sequent Direct Injection kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki Sequent Direct Injection, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.
W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
OPIS ELEMENTÓW SKŁADOWYCH SYSTEMU
Reduktor Genius MAX Sequent TH2O GPL
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane:
150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc możliwa do zasilania za pomocą systemu SDI: 200kW
Homologacja: R67-01
Reduktor Genius MB TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc zasilana za pomocą systemu SDI: 160 kW
Homologacja: R67-01
Centralka elektroniczna SDI
Mikrokontroler samochodowy 16 bit 40 MHz
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Ciśnienie robocze: 8 V ÷ 16 V
Układ diagnostyczny czujników i siłowników kompatybilny z normami EOBD
Komunikacja i przeprogramowanie z PC poprzez linię K
Obsługuje protokół komunikacji KWP2000
Obsługuje komunikację CAN 2.0
Spełnia wymagania EMC
Steruje do 6 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Homologacja: R67-01 â 2004/104/CE
Przełącznik âPush-Pushâ
Przycisk przełączania monostabilny SMD o zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu:
* przez wbudowanie w otworze o 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
* zewnętrznego na tablicy rozdzielczej w otworze o 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
Sygnalizator akustyczny (buzzer)
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)
Wtryskiwacz BRC âIN03âł
Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
Napięcie: 6 V ÷ 16 V
Szczelność: guma na metalu
Czujnik temperatury gazu
Ciężar: 17 gram
Wymiary: o= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami
Łącznik zintegrowany
Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C
Wylot rezystywny
Czujnik ciśnienia gazu P1
Ciężar: 160 gramów
Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm
Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
Złącze zintegrowane
Dokładność 1,5 % F.S.
Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
Wyjście 0 ÷ 5 V
Filtr fazy gazowej FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja: R67-01; R110
Samochody w których można zamontować SDI:
Mazda CX-7 2.3i 16V MZR 191KW
Peugeot 207 1,6 16V 110KW 5FX Bosch Direkt 17.4
Peugeot 207 RC 128KW 5FY Bosch Direkt
Peugeot 308 110KW 5FX Bosch Direkt 17.4
Seat ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW BVY, BLR, BLZ, BLY Bosch Direkt 9.5.10
Seat ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW BLR, BLY Bosch Direkt 9.5
Seat ALTEA/XL 2.0 TFSI 147KW BWA, BPY, AXX Bosch Direkt 9.1
Seat LEON 2.0 FR TFSI 147KW BWA Bosch Direkt 9.1
Skoda OCTAVIA 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
Skoda OCTAVIA 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
Skoda OCTAVIA 2.0 FSI 110KW BVY, BLR, BLY, BVZ Bosch Direkt 9.5.10
Skoda OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW BPY, BWA, AXX Bosch Direkt 9.1
Skoda OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW BWA Bosch Direkt 9.5.10
VW EOS 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
VW EOS 2.0 FSI 110KW BLR, BLY, BVZ, BVY Bosch Direkt 9.5.10
VW EOS 2.0 TFSI 147KW BPY, BWA, AXX Bosch Direkt 9.1
VW GOLF V 1.4 TSI 103KW BLG, BNY, BMY Bosch Direkt 17.5.1
VW GOLF V 1.6 FSI 85KW BLP, BLF Bosch Direkt 9.5.10
VW GOLF V 2.0 FSI 110KW BVY, BLR, BLY, BVZ Bosch Direkt 9.5.10
VW GOLF V 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
VW GOLF V 2.0 FSI 110KW AXW Bosch Direkt
VW GOLF V GTI 2.0 TFSI 147KW BWA, AXX, BPY Bosch Direkt 9.1
VW PASSAT 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
VW PASSAT 2.0 FSI 110KW BVY Bosch Direkt 9.5.10
VW PASSAT 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
VW PASSAT 2.0 TFSI 147KW BWA, BPY, AXX Bosch Direkt 9.1
VW TIGUAN 1.4 TSI 103KW BMY Bosch Direkt 17.5.1
VW TOURAN 1.4 TSI 103KW BLG, BNY, BMY Bosch Direkt 17.5.1
VW TOURAN 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
VW TOURAN 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
VW TOURAN 2.0 FSI 110KW AXW Bosch Direkt
VW TOURAN 2.0 FSI 110KW BVY Bosch Direkt 9.5.10