1

Odp: Temperatura gazu w zimie

Re: Temperatura gazu w zimie

w_a_p napisał/a:

Chyba mam problem.
Reduktor Europegas EC-200, temperatura reduktora 60 stopni, temperatura gazu 20 stopni, i bardzo wolno idzie w gore. Przy 20 stopniach gazu silnik glupieje, powyzej 30 stopni temp gazu zaczyna chodzic normalnie. Natomiast trzeba odczekac ok pol godziny zeby do tych 30 stopni dojsc.
Wtryski Valtek, rura od reduktora do listwy ok 60cm, reduktor gorący, wąż do listwy cieplawy.
Wydaje mi sie, ze reduktor do 200 kW powinien bardziej nagrzac ten gaz.
Co myslicie?


Reduktor EG-200 ma słabą termikę - dużo gorszą, niż scorpion ST czy GT.
Natomiast 20 stopni gaz i zła praca silnika - śmierdzi mi to skopaną korekcją po temperaturze gazu. Jaki masz sterownik?

2

Odp: Temperatura gazu w zimie

Nie ustawia się. Jest zaszyta w firmware. Inna sprawa, że Stag ma bardzo dobre te korekcje, więc problem nie w tym. Prawdopodobne jest też złe zachowanie wtryskiwaczy przy niskich temperaturach. Proponuję eksperyment z suszarką do włosów. Ogrzej samą listwę wtrysków i odpal na zimno, zaczkaj na przełączenie na LPG i zobacz, jak będzie działać instalka na ciepłych wtryskiwaczach.

3

Odp: Temperatura gazu w zimie

w_a_p napisał/a:

Wiem ze im cieplejsza listwa tym lepiej, bo w trakcie jak stalem na wolnych obrotach rosla temperatura gazu, i od 28 stopni bylo luks. Skonczyly sie mrozy i jest tez ok. Zastanawiam sie, czy nie mam zapranego reduktora, bo przy temperaturze reduktora 60 stopni, 23 stopnie gazu w trakcie powolnej jazdy to jest chyba za malo. ciekawy bylem, czy inni z EG200 tez maja takie cuda na mrozie.
straszny szajs ten reduktor, mam drugie auto z kme silver + matrix, od paru lat, ok 50kkm NIC NIE ROBIE, leje ten sam gaz co w EG200 + Valteki, ktore pierd. mi sie regularnie.


EG-200 bije na głowę silvera jeśli chodzi o wydajność. Silver z trudem obsługuje 150KM, EG-200 daje radę faktycznie ok. 280KM, jeśli chodzi o ciśnienie. Natomiast termikę ma do takich mocy za słabą.
A valteków z matrixami w ogóle nie maco porównywać.