W niektórych silnikach zasilanych LPG wymagane jest zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów w celu prewencyjnego zabezpieczenia ich przed dłuższą ekspozycją na działanie wysokich temperatur. Wynika to ze specyfiki spalania LPG w silniku, które przebiega z mniejszą w stosunku do benzyny prędkością.
Zdania na temat stosowania lubryfikacji są podzielone. Z reguły jednak nie jest kwestionowana konieczność użycia dodatkowej ochrony zaworów, choć niektórzy twierdzą, że w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny jej stosowanie zaworów nie jest konieczne z uwagi na udział benzyny w zużyciu paliwa. Dawka benzyny ma zapewniać ochronę zaworów silnika przed nadmiernym obciążeniem cieplnym.
Firma BRC reprezentuje pogląd, że stosowanie lubryfikacji w niektórych jednostkach napędowych jest konieczne. Do bardzo wąskiej grupy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, BRC zaleca stosowanie systemu lubryfikacji, który został opracowany specjalnie do współpracy z gazowym układem zasilania BRC Maestro.
BRC wskazuje, że oprócz dodatkowej ochrony zaworów i ich gniazd, nowy system lubryfikacji BRC Valve Protection zapewnia także utrzymanie czystości w komorach spalania silnika.
Cechą wyróżniającą systemu lubryfikacji BRC Valve Protection jest wielopunktowy układ podawania środka smarującego za pomocą listwy wtryskowej Valtek. Praca całego układu jest zarządzana za pomocą sterownika elektronicznego współpracującego z systemem BRC Maestro.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl