Włoski OMVL opracował reduktor, którego nazwa CPR (Compact Pressure Reducer) odzwierciedla jego zwartą konstrukcję, w której zintegrowano także elektrozawór gazowy oraz filtr fazy ciekłej.
Jednostopniowy reduktor CPR jest przeznaczony do sekwencyjnych systemów zasilania gazowego i jest w stanie obsługiwać jednostki napędowe o mocach do 120 kW (163 KM). Może być zatem z powodzeniem stosowany w większości popularnych na naszym rynku samochodów. Osiągniecie stosunkowo dużej (30 kg/h) jak na niewielkie wymiary reduktora (100x140x160 mm) wydajności było możliwe dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu systemu wymiany ciepła. Pomimo niewielkich gabarytów reduktor można z powodzeniem wykorzystywać do zasilania silników doładowanych. Reduktor ma także niewielką masę - 1,19 kg.
Jest przystosowany do zasilania gazem o ciśnieniu od 2,5-30 bar, zachowując na wyjściu ciśnienie zasilania listwy wtryskiwaczy 1,2 bara ± 7%. Zgodnie z wymaganiami zawór bezpieczeństwa reduktora otwiera się przy ciśnieniu 3,7 bara, a jego króciec powinien być połączony z układem dolotowym silnika.
Reduktor jest zintegrowany z elektrozaworem gazowym. W obudowie znalazł się także filtr fazy ciekłej, który pozwala na zatrzymywanie zanieczyszczeń o wielkości 85 μm. Wkład filtra jest dość specyficzny (długi o niewielkiej średnicy). Jako materiał filtrujący wykorzystuje się gęstą siatkę z tworzywa sztucznego. Dzięki takiej konstrukcji wkład filtra fazy ciekłej może być wielokrotnie czyszczony i nie wymaga każdorazowo wymiany.
OMVL CPR jest homologowany zgodnie z regulaminem 67R-01 (może być stosowany w gazowych układach zasilania wykorzystujących LPG) i regulaminem 10R-02, co oznacza, że praca reduktora nie wywołuje zakłóceń elektromagnetycznych wpływających na funkcjonowanie innych układów samochodu oraz samochodów znajdujących się w pobliżu.
Oferowany od 2011 r. przez firmę A.MAX reduktor został dotychczas sprzedany w liczbie kilkunastu tysięcy egzemplarzy, co świadczy o dobrym stosunku jakości do ceny produktu, a śladowa liczba reklamacji, będąca raczej wynikiem błędów powstałych przy montażu w fabryce, potwierdza wysoką jakość tego zespołu.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl