Instalacje gazowe Landirenzo Omegas Evo na polskim rynku znajdują zastosowanie w nowych samochodach Skoda i Toyota (montowane w formule 0 km) oraz Dacia (montowane w warunkach fabrycznych).
Są to systemy dedykowane do tych pojazdów poprzez odpowiednie opracowanie oprogramowania sterującego wtryskiem fazy gazowej zasilającej silnik oraz zastosowaniem szeregu rozwiązań mających na celu zachowanie powtarzalności montażu poszczególnych elementów w komorach silnikowych pojazdów na dedykowanych wspornikach oraz odpowiednie ułożenie niezbędnych do ich pracy przewodów (wodnych, gazowych i elektrycznych).
Marka Landirenzo jest znana także ze swej trwałości i niezawodności. Dotyczy to zarówno komponentów gazowego układu zasilania oraz stosowanych w instalacjach gazowych rozwiązań jak np. wszelkiego rodzaju połączeń koniecznych do wykonania w czasie konwersji samochodu na zasilanie gazowe. Aby wyeliminować błędy przy ich wykonywaniu dostarczane do producentów czy importerów samochodów instalacje LPG często są wstępnie zmontowane.
Więcej na ten temat w artykule "Wstępnie zmontowane instalacje Landi Renzo w Skodach".
Jednak kluczem do trwałości instalacji gazowych Landirenzo jest przede wszystkim znakomita jakość stosowanych w nich komponentów, zarówno elektronicznych jak i mechanicznych, co wynika z bardzo dobrej jakości surowców i części stosowanych w ich budowie oraz odpowiedniej ich implementacji za co odpowiada doświadczona kadra inżynierska z działów zajmujących się rozwojem produktów Landirenzo.
Stosowany w systemie Omegas Evo sterownik jest urządzeniem bardzo uniwersalnym, znajdującym zastosowanie we wszystkich silnikach z pośrednim wtryskiem benzyny, z którymi można spotkać się w samochodach nowych jak i kilkuletnich, niezależnie od sposobu realizacji wtrysku benzyny czy sterowania ilością mieszanki dopływającej do komór spalania.
Omegas Evo jest na tyle wszechstronny, że z powodzeniem obsługuje także bardzo wymagające silniki ze stałą wartością podciśnienia w kolektorze dolotowym (np. z układem Valvetronic stosowanym przez BMW, Citroena czy Peugeota).
Omegas Evo radzi sobie także z bez problemu z silnikami doładowanymi.
Sterownik Omegas Evo występuje także w wersji OBD, w którym korzysta na bieżąco z korekt paliwowych sterownika benzynowego do sterowania dawką LPG.
Reduktory stosowane w instalacjach gazowych Landirenzo Omegas Evo odpowiadają za zmianę stanu skupienia LPG z fazy ciekłej na fazę gazową podawaną do kanałów dolotowych silnika.
Reduktory Landirenzo bez problemu utrzymują parametry ciśnienia wyjściowego (zasilającego listwę wtryskową), nawet w czasie pracy z dużą wydajnością (duża moc silnika). W takich warunkach nie ulegają one także wychłodzeniu, utrzymując temperaturę gazu na odpowiednim poziomie.
W gazowych układach zasilania Omegas Evo stosowane są następujące modele reduktorów:
Wszystkie reduktory stosowane w instalacji Omegas Evo są urządzeniami jednostopniowymi.
Stosowane przez Landi Renzo listwy wtryskowe charakteryzują się wysoką trwałością i precyzją dawkowania LPG w fazie lotnej, co jest niezwykle istotne w nowoczesnych jednostkach napędowych stosowanych we współczesnych samochodach.
W systemie Omegas Evo stosowane są małe listwy wtryskowe Landirenzo Evo (AEB), które łatwo zamontować w ciasnych komorach silnikowych współczesnych samochodów, występujące jako 2-, 3- i 4-sekcyjne.
Z pewnością instalacje marki Landirenzo nie są najtańsze na rynku ale ich jakość i odporność na trudy eksploatacji jest więcej niż dobra.
Wszystkie komponenty, szczególnie wtryskiwacze gazowe wykorzystują rozwiązania gwarantujące znakomitą odporność na trudy eksploatacji.
Ich ceny także są skalkulowane pod kątem możliwości statystycznego polskiego kierowcy. Nie są one z pewnością najniższe ale to dlaczego są takie a nie inne najlepiej wyjaśni szef Landi Renzo Polska.
Bez wysokiej jakości materiałów i komponentów, zaplecza badawczo-rozwojowego, powstanie dobrego produktu, szczególnie w dzisiejszych czasach, nie jest możliwe. Właśnie dlatego ceny produktów uznanych marek samochodowych instalacji gazowych plasują się na nieco wyższym poziomie, oczywiście przy uwzględnieniu realiów rynku, na którym przyszło takiej marce konkurować.
Fabio Ghizzi, General Manager i członek zarządu Landi Renzo Polska
Jakość Landirenzo ma swoją cenę ale pamiętajmy, że instalację gazową w samochodzie montujemy na długie lata i z pewnością warto wybrać produkt z wyższej półki, który będzie trwały, bezawaryjny, łatwy w obsłudze i naprawach. Nieco wyższe koszty lepszej instalacji spłacą się po prostu nieco później w trakcie użytkowania auta na 2-krotnie tańszym paliwie jakim jest autogaz.
Nieco droższe komponenty stosowane w instalacjach gazowych Landirenzo Omegas Evo zapewniają niezwykle precyzyjne zasilanie silnika fazą lotną LPG w długim okresie użytkowania.
Przelicz w Kalkulatorze LPG na stronie Landi.pl czy montaż LPG w Twoim aucie się opłaca?
Opłaca się? Zamów Wycenę instalacji LPG
Masz wycenę? Umów się na montaż w jednym z warsztatów Landirenzo
Masz już instalację Landirenzo? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w Nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
Cena: 232.00 zł
Cena: 1.20 zł
Cena: 1.60 zł
Cena: 1.60 zł
Cena: 1.60 zł
Cena: 1.60 zł
Cena: 2.10 zł
Cena: 2.80 zł
Cena: 2.40 zł
Cena: 2.10 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl