Prins to jednak nie tylko złożone systemy do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (obecnie są to instalacje Prins VSI-3 DI i Prins VSI-2.0 DI).
Firma ma w ofercie m. in. także budżetowy system Prins TechnoMax, którego możliwości są ściśle dostosowane do najbardziej popularnych na rynku samochodów.
Zestaw Prins TechnoMax to efekt współpracy pomiędzy firmami wchodzącymi w skład Grupy Wesport Fuel Systems (WFS), z których zbudowano ten budżetowy kit. W jego skład wchodzą najlepsze urządzenia dostępne w Grupie WFS, między innymi takich firm jak: OMVL, Valtek czy Prins.
Prins TechnoMax jest sekwencyjnym systemem zasilania gazowego IV generacji, w którym LPG w fazie lotnej jest podawane za pośrednictwem wtryskiwaczy gazowych do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów.
Jak można przeczytać w materiałach reklamowych Prins TechnoMax wykorzystuje technologię stosowaną w systemach VSI (Vapour Sequential Injection), czyli tak jak wspomniano wyżej, pośredni wtrysk fazy lotnej LPG. W odróżnieniu od systemów "flagowych" w instalacji Prins TechnoMax stosuje się kompaktowy reduktor i prostsze wtryskiwacze gazowe.
Prins TechnoMax jest systemem dostosowanym do konwersji na zasilanie LPG 3- lub 4-cylindrowych jednostek napędowych o mocach do 140 KM (atmosferycznych, wolnossących – bez doładowania), w których zastosowano pośredni wtrysk benzyny (do kanałów dolotowych). Prins Technonomax to zatem klasyczna "sekwencja".
W skład zestawu montażowego samochodowej instalacji gazowej Prins TechnoMax wchodzą następujące elementy:
Sterownik na podstawie sygnałów pracujących wtryskiwaczy benzynowych wysterowuje pracę wtryskiwaczy gazowych, wprowadzając odpowiednie korekty związane z właściwościami paliwa gazowego oraz wynikającą z nich charakterystyką pracy gazowego układu zasilania i wchodzących w jego skład elementów.
Sterownik jest wyposażony w moduł OBD (może korzystać z sygnałów OBD dotyczących składu mieszanki paliwowo-powietrznej).
Sterownik AFC Compact Pro 4D łączy się ze standardowym programem diagnostycznym Prinsa, nie wymaga żadnych dodatkowych uprawnień ani kluczy.
Alternative Fuel Controller Compact Pro 4D zapewnia szybką komunikację z wszystkimi komponentami samochodowej instalacji gazowej.
Niewielkie wymiary sterownika ułatwiają jego zamontowanie w komorze silnikowej.
Reduktor Prins CPR jest konstrukcją opracowaną i produkowaną przez włoską firmę OMVL, która wchodzi w skład Grupy Westport Fuel Systems – WFS (na rynku występuje także pod marką Valtek, także wchodzącą w skład WFS).
Prins CPR jest konstrukcją jednostopniową i służy do zmiany stanu skupienia LPG z fazy ciekłej na fazę gazową i utrzymania jej pod odpowiednim ciśnieniem, które gwarantuje prawidłowe dawkowanie paliwa gazowego przez wtryskiwacze LPG.
Wydajność reduktora CPR pozwala na odparowanie takiej ilości LPG ile wynosi zapotrzebowanie na paliwo jednostek napędowych o mocach do 136 KM (100 kW).
Reduktor Prins CPR jest zintegrowany z elektrozaworem gazowym (cewka 11,7 W) i filtrem fazy ciekłej LPG. Niewielka średnica i duża długość zastosowanego w nim wkładu powoduje, że ma on stosunkowo dużą powierzchnię filtracyjną i zatrzymuje zanieczyszczenia o wielkości 15 μm. Wkład filtracyjny jest wykonany z gęstej siatki z tworzywa sztucznego co powoduje, że może on być wielokrotnie czyszczony i nie musi być wymieniany za każdym razem.
Reduktor CPR jest przystosowany do zasilania gazem o ciśnieniu od 2,5-30 bar, zachowując na wyjściu ciśnienie zasilania listwy wtryskiwaczy 1,2 bara ± 7%. Zgodnie z wymaganiami zawór bezpieczeństwa reduktora otwiera się przy ciśnieniu 3,7 bara.
Filtr Prins TechnoMax nie wymaga mocowania. Może być zawieszony na przewodzie dostarczającym fazę lotną LPG z reduktora do wtryskiwaczy.
Wysokiej jakości filtr fazy lotnej stosowany w systemie Prins TechnoMax zapewnia doskonałą separację zanieczyszczeń z fazy lotnej LPG. Wkład filtra jest poliestrowy, a jego obudowa jest wykonana z tworzywa sztucznego.
Filtr stosowany w systemie Prins Technomax jest jednorazowy (wkład filtracyjny nie podlega wymianie). Jego wymiana jest zalecana co około 10 000 km lub raz w roku.
W filtrze fazy lotnej LPG stosowanym w systemie Prins TechnoMax jest montowany czujnik ciśnienia i temperatury LPG.
Czujnik ten, montowany na filtrze fazy lotnej, odpowiada za pomiar ciśnienia i temperatury gazu. Zmierzone parametry służą do wyznaczenia dawki gazu podawanej do kanałów dolotowych przez wtryskiwacze gazowe.
Listwa wtryskiwaczy Prins Gemini jest także produktem włoskiej firmy OMVL (wcześniej system Prins TechnoMax wykorzystywał wtryskiwacze Valtek Typ 32). Oporność cewek tych wtryskiwaczy wynosi 1,8 Ω, co skutkuje niskim czasem otwarcia, którego katalogowa wartość wynosi 1,9 ms przy ciśnieniu 2 barów i temperaturze 20°C oraz napięciu zasilania 13,5 V.
W odróżnieniu od okrągłych przełączników stosowanych w układach Prins VSI, w instalacjach Prins TechnoMax stosowany jest prostszy przełącznik kwadratowy.
Oprócz wymienionych podstawowych podzespołów w zestawie montażowym Prins TechnoMax znajdują się przewody (węże) gazowe i wodne wraz z trójnikami do połączenia reduktora z układem chłodzenia silnika oraz elementy montażowe (opaski, uniwersalne wsporniki) i inne elementy niezbędne do montażu gazowego układu zasilania w samochodzie.
Zaprezentowany system zasilania gazowego Prins TechnoMax to instalacja budżetowa, która może być zastosowana w znakomitej większości aut użytkowanych na polskim (i nie tylko) rynku. Dzięki integracji wielu firm w Grupie Westport Fuel Systems (WFS) są one w stanie zaproponować zoptymalizowane pod wieloma względami samochodowe instalacje gazowe. Flagowy system VSI 3 DI jest oferowany pod wieloma markami Grupy WFS a jednocześnie holenderska marka Prins uzyskała dostęp do wysokiej jakości komponentów budżetowych, czego przykładem jest właśnie system Prins TechnoMax. Dzięki takiemu zróżnicowaniu oferty w ramach Grupy WFS kierowcy chcący konwertować swoje auta na LPG uzyskują dostęp do wielu systemów zasilania gazowego, które są zróżnicowane pod względem oferowanych możliwości a także w cenach dostosowanych do możliwości wielu grup odbiorców.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Sprawdź ofertę Prins w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
Prinswczytywanie wyników...
Cena: 211.83 zł
Cena: 20.00 zł
Cena: 166.00 zł
Cena: 50.00 zł
Cena: 407.00 zł
Cena: 250.00 zł
Cena: 492.00 zł
Cena: 500.00 zł
Cena: 296.00 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl