ValveCare ma za zadanie zapewniać silnikowi odpowiednią dawkę specjalnego dodatku, który chroni zawory przed przedwczesnym zużyciem. ValveCare został przetestowany na wielu silnikach i uzyskał znakomite wyniki.
Zawory niektórych silników są bardziej wrażliwe i podatne na zużycie, kiedy silnik pracuje na LPG lub CNG. Ten problem nie pojawia się na benzynie, ponieważ znajdujący się w niej dodatek smaruje zawory. Niestety taki dodatek nie występuje w przypadku paliw LPG i CNG.
System ValveCare umożliwia wtrysk dodatku pod ciśnieniem do silnika razem z dawką LPG lub CNG. Dzięki swojemu działaniu dodatek ten znakomicie redukuje zużycie zaworów.
System ValveCare składa się z pompy dozującej i jednostki dozującej. W momencie, gdy silnik przełącza się na LPG/CNG, pompa dozująca zostaje uruchomiona. W tym czasie dodatek zaczyna przepływać pod ciśnieniem do jednostki dozującej. Jednostka dozująca dawkuje dodatek na poszczególne cylindry (do 10).
System ValveCare komunikuje się bezpośrednio z instalacją Prins, dlatego też, kiedy zbiornik ValveCare zostanie zużyty, sygnał z przełącznika Prins umieszczonego na desce rozdzielczej poinformuje o tym użytkownika. W przypadku braku ValveCare system przełączy się na benzynę w ciągu 60 minut, po to by utrzymać optymalną ochronę zaworów i silnika. Użytkownik może samodzielnie wymienić pusty pojemnik ValveCare, lub udać się do autoryzowanego serwisu firmy Prins.
Płyn lubryfikujący w systemie ValveCare jest precyzyjnie dawkowany na poszczególne cylindry przez jednostkę dozującą. Dzięki takiemu rozwiązaniu zmiany gęstości płynu związane ze zmienną temperaturą otoczenia nie wpływają na pracę systemu ValveCare. Zapewnia to stabilne jego funkcjonowanie bez względu na warunki atmosferyczne.
Bartosz Czubała, dyrektor handlowy Prins Autogaz
ValveCare jest unikatowy, ponieważ dozowanie środka ochronnego odbywa się na podstawie aktualnego zużycia paliwa równomiernie do wszystkich cylindrów. Dzięki temu silnik jest zawsze chroniony odpowiednią ilością dodatku ochronnego, nawet w przypadku silników z turbodoładowaniem. Dodatek doprowadzany jest zawsze w odpowiedniej ilości, dlatego też jego zużycie jest niewielkie.
System dozujący ValveCare może być zainstalowany przez autoryzowanego dealera Prins w każdym pojeździe wyposażonym w system zasilania gazowego firmy Prins.
System ValveCare w szczególnych przypadkach może być stosowany także w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny (gdy istnieje ryzyko pracy na uboższej mieszance i wskazana jest dodatkowa ochrona zaworów). Dotyczy to rynków, na których występuje zmienność składu, a tym samym jakości LPG. Takim rynkiem jest Polska. Mogą zatem pojawić się zalecenia odnoście stosowania systemu ValveCare w tego typu jednostkach napędowych w celu uniknięcia usterek spowodowanych np. zabrudzeniem wtryskiwaczy.
Bartosz Czubała, dyrektor handlowy Prins Autogaz
Teraz układ lubryfikacji ValveCare dostępny jest także w systemie Gamos z czego najbardziej zadowolone będą z pewnością warsztaty, które montują instalacje firmy Prins.
Zobacz stronę producenta:
Prinswczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl