Samochód pokazano na wystawie NGV Bangkok w 2012 r., na której cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Konwersja na LPG tego pojazdu miała na celu pokazanie możliwości firmy i jej produktów, które pozwalają na adaptację na gaz praktycznie wszystkich pojazdów, włączając w to także tzw. supersamochody.
Lamborghini Gallardo LP560 jest wyposażone w widlastą 10-cylindrową (40-zaworową) jednostkę napędową o pojemności skokowej 5,2 l, która dysponuje mocą 553 KM. Kąt rozwarcia pomiędzy rzędami cylindrów wynosi 90º. Imponująca wartość mocy jest osiągana przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm jest rozwijany przy 6500 obr./min.
Do konwersji silnika na LPG użyto podzespołów produkowanych przez firmę Atiker. Zastosowano sterownik Atiker 10 Cylinders SafeFast OBD II, który steruje dziesięcioma wtryskiwaczami dostarczającymi LPG w stanie gazowym w pobliże zaworów dolotowych silnika.
Płynna mieszanina propanu i butanu jest odparowywana w reduktorze Atiker SR06 Super Max.
LPG jest przechowywane w niewielkim zbiorniku zamontowanym w przedniej części pojazdu. Nie jest to rozwiązanie akceptowane przez przepisy ale przypomnijmy, że jest to przede wszystkim pojazd demonstracyjny. Zastosowano niewielki zbiornik walcowy o średnicy 315 mm. Paliwo jest doprowadzane do komory silnikowej z wykorzystaniem przewodu elastycznego (Atiker Thermoplastic).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl