Będący następcą modelu Cadenza, który w Korei był oferowany jako K7 samochód jest określany przez Kię jako sportowa limuzyna i ma wszelkie atrybuty takiego pojazdu. Niestety auto (przynajmniej na razie) nie będzie oferowane w Europie (w USA także).
Nadwozie K8 jest piękne, ma wiele ozdobników stylistycznych ale nie jest zbytnio "przesłodzone". Podobnie prezentuje się wnętrze, w którym zastosowano system nagłośnienia znanej w świecie audiofilskim firmy Meridian.
W świecie przesyconym elektromobilnością i pędem do obniżania emisji każdy pojawiający się na rynku rasowy samochód z "prawdziwym" silnikiem budzi pozytywne emocje.
Tak też jest w przypadku sportowej limuzyny Kia K8, która dodatkowo będzie dostępna z fabrycznym napędem LPG.
W tej wersji, którą Kia nazywa LPI (Liquid Propane Injection) będzie oferowany 3,5-litrowy silnik V6. Jego moc na LPG jest określana na około 240 KM a maksymalny moment to 314 Nm.
Zbieżność z nazwą systemu LPi firmy Vialle jest podobno przypadkowa. Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele firmy Vialle, która nie jest dostawcą systemu LPG do samochodu Kia K8.
W silniku 3.5 V6 LPI zastosowano jednak taką samą koncepcję zasilania autogazem jak holenderskiego, a właściwie niderlandzkiego producenta, czyli wtrysk LPG w fazie ciekłej.
Wydaje nam się, że za tym opracowaniem może stać koreańska firma Motonic oferująca system LPI, który wygląda na rozwiązanie bardzo blisko spokrewnione z systemem Vialle. Tym bardziej, że Motonic jest dystrybutorem Vialle w Korei i dostawcą koncernu Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzi także Kia Corporation.
Należy sądzić (choć nie udało nam się tego potwierdzić), że jednostka napędowa 3.5 V6 LPI jest jednopaliwowa, podobnie jak wcześniej oferowane silniki w modelach Kia oznaczonych jako LPI.
Silnik 3.5 V6 w wersji benzynowej ma oznaczenie GDI. Jest zatem wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Osiąga on znacznie większą moc niż wersja LPI. Jej wartość sięga 300 KM. Moment obrotowy silnika 3.5 V6 GDI ma wartość 359 Nm.
Układ napędowy Kii K8 składający się z silnika 3.5 V6 GDI lub LPI albo jednostki 2.5 GDI (198 KM, 248 Nm) współpracującej z nową 8-biegową automatyczną skrzynią przekładniową, opracowaną przez inżynierów Kia, jest określany jako Smartstream i będzie występował jako AWD (All Wheel Drive).
Podstawową jednostką napędową nowej Kii K8 będzie odświeżona wersja wielokrotnie nagradzanego silnika 1.6 T-GDI.
Przednie zawieszenie oparto na kolumnach prowadzących MacPhersona, a w tylnym zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, co według Kii ma zapewniać idealną równowagę pomiędzy dynamiką (producent miał na myśli chyba prowadzenie) a komfortem jazdy.
Samochód ma m.in. aktywny tempomat, który automatycznie zmniejsza prędkość, zgodnie z miejscowymi jej ograniczeniami. Zwalnia także przed zakrętami.
Kia K8 ma być sprzedawana w Korei już w kwietniu bieżącego (2021 r.).
Zobacz stronę producenta:
Viallewczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl