Westport Fuel Systems przedstawia nową Kię Niro Tri-Fuel jako pierwszy w historii pojazd hybrydowy OEM, który wykorzystuje LPG.
Z radością ogłaszamy debiut Kii Niro Tri-Fuel we Włoszech – pierwszego w historii pojazdu hybrydowego OEM napędzanego wykorzystującego technologię HEV (Hybrid Electric Vehicle) i paliwo LPG (Liquefied Petroleum Gas)! Ten rewolucyjny produkt, powstały w wyniku naszej historycznej współpracy z Kia Italia, oferuje trzy źródła energii – benzynę, energię elektryczną i LPG – zapewniające przejechanie ponad 1 600 km na pełnym zbiorniku przy obniżonej emisji i bezkompromisowych osiągach.
To kamień milowy, który wzmacnia nasze partnerstwo z Kia Italia, podkreślając nasze wspólne zaangażowanie w innowacje i zrównoważoną mobilność.
Westport Fuel Systems
Zastosowany w hybrydowym układzie napędowym samochodu Kia Niro Hybrid wolnossący silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje moc 90 KM (66,2 kW) przy 5 430 obr./min. i maksymalną wartość momentu obrotowego 134 Nm przy 4 000 obr./min.
Wraz z nim pracuje także elektryczna jednostka napędowa o mocy 43,5 KM co daje łączną moc 126 KM, którą dysponuje samochód. Maksymalny moment obrotowy generowany w hybrydowym układzie napędowym wynosi 265 Nm.
Napęd na koła jest przekazywany za pośrednictwem 2-sprzęgłowej, 6-biegowej automatycznej przekładni.
Energia elektryczna odzyskiwana w czasie hamowania przez silnik elektryczny pracujący wtedy w trybie prądnicowym jest magazynowana w baterii o pojemności 1,32 kWh.
Zastosowany w Kia Niro Tri-Fuel gazowy układ zasilania to dedykowany do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny system BRC Sequent Maestro, o którym wielokrotnie już pisaliśmy na gazeo.pl.
Instalacja ta charakteryzuje się minimalnym udziałem benzyny w czasie jazdy na LPG o czym mieliśmy okazję się przekonać np. w czasie testu Toyoty Camry LPG ("Toyota Camry 2.5 Hybrid LPG z BRC Sequent Maestro").
Zużycie paliwa gazowego podawane w specyfikacji samochodu Kia Niro Tri-Fuel wynosi od 4,5 do 7,6 l na 100 km, podczas gdy benzynowa odmiana tej hybrydy zużywa od 3,66 do 5,45 l tego paliwa. Średnia emisja dwutlenku węgla na benzynie wynosi od 100 g/km a na gazie od 94 g CO2 na kilometr w zależności od warunków użytkowania.
Zasięg samochodu w cyklu mieszanym jest szacowny przez producenta na 1 600 km z wykorzystaniem obu paliw (benzyny i LPG). Zbiornik benzyny mieści 42 litry paliwa a zapas LPG wynosi 40 litrów (zbiornik LPG o pojemności brutto 42 l znajduje się w miejscu koła zapasowego, czyli pod samochodem).
Kia Niro Tri-Fuel, czyli hybryda z alternatywnym gazowym układem zasilania BRC Sequent Maestro ma 7-letnią gwarancję ograniczoną do 150 000 km.
Hybrydowa Kia Niro Tri-Fuel jest droższa od wyłącznie benzynowej wersji tego pojazdu o 2 000 euro i kosztuje we Włoszech 34 450 euro (149 513 zł przy kursie 4,34 zł/euro).
Polski oddział marki Kia na razie nie przewiduje wprowadzenia takiego modelu w Polsce, choć jak podają niektóre media, prowadzone są merytoryczne rozważania z inżynierami współpracującymi z Kia Italia o ewentualnej możliwości wdrożenia tego rozwiązania w Polsce.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl