Rewolucji nie ma, bo i być nie mogło – Lancia ma być docelowo marką lokalną, a więc obecną tylko we Włoszech, a jej oferta ma zaczynać się i kończyć właśnie na Ypsilonie, trudno więc oczekiwać, by facelifting w połowie życia modelu stał się czymś więcej niż „pudrowaniem nosa”. Fakt, że zmiany są widoczne – przemodelowano zderzak i osłonę chłodnicy – ale jednak czysto kosmetyczne, bo na przykład kształt reflektorów pozostał taki, jak był dotychczas. Można argumentować, że design Ypsilona po prostu oparł się próbie czasu i głębokie „cięcia skalpelem” okazały się zbędne, ale można też w takim podejściu widzieć chęć obniżenia kosztów odświeżenia auta do minimum. Każdemu wedle uważania.
Za opcją „oszczędnościową” przemawia także paleta silników, którą przeniesiono bez modyfikacji z modelu oferowanego do tej pory. Co się akurat dobrze składa, bo obydwa silniki benzynowe – 1,2 Fire i 0,9 TwinAir – miały już wcześniej wersje zasilane, odpowiednio, LPG i CNG. Tak jest i teraz – 1,2-litrowa jednostka czerocylindrowa o mocy 69 KM, znana choćby z Fiatów 500 i Panda może być przystosowana do napędu autogazem, turbodoładowany dwucylindrowiec o mocy 80 KM (w wersji benzynowej 85 KM) wciąga zaś do komór spalania sprężony (a właściwie już rozprężony) gaz ziemny. Tanio i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Obydwa gazowe warianty noszą przydomek Ecochic i będą dostępne na wybranych rynkach europejskich po tym, jak odświeżony Ypsilon zadebiutuje na targach we Frankfurcie.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl