Stosowany od dłuższego czasu w gamie samochodów Renault i Dacia, pochodzący z Nissana, silnik SCe 115 o pojemności skokowej 1598 cm³ spełnia wymagania normy Euro 6d i dysponuje mocą 84 kW (115 KM) przy 5500 obr./min oraz osiąga moment obrotowy o maksymalnej wartości 156 Nm przy 4000 obr./min.
Jednostka napędowa 115 SCe w wersji zasilanej LPG ma wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, co potwierdza inny w stosunku do wersji benzynowej numer katalogowy głowicy jako części zamiennej tego silnika.
Teraz jest on także dostępny w wersji zasilanej gazem płynnym (LPG). Konwersji na zasilanie LPG dokonuje się w warunkach fabrycznych z wykorzystaniem komponentów, których dostawcą jest włoski producent – firma Landi Renzo. Wersja LPG nowej Dacii Duster jest dostępna wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła (2WD).
Na gazie silnik ma nieodczuwalnie niższe parametry. Producent podaje, że moc silnika 115 SCe na LPG wynosi 80 kW (109 KM), a maksymalna wartość momentu obrotowego to 144 Nm. Wpływa to nieznacznie na parametry trakcyjne samochodu z instalacją LPG. Jego prędkość maksymalna wynosi 169 km/h (na LPG) wobec 172 km/h benzynowego Dustera. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 12,6 s na LPG, a na benzynie 12,2 s (w samochodzie benzynowo-gazowym). Duster napędzany wyłącznie benzyną (bez instalacji gazowej) rozpędza się do 100 km/h w 11,9 s.
Ale za to silnik zasilany LPG ma niższą emisję dwutlenku węgla (CO2). Wynosi ona 141 g/km w porównaniu ze 156 gramami na benzynie. Samochód Dacia Duster z silnikiem 115 SCe napędzanym wyłącznie benzyną (bez instalacji gazowej) emituje 149 g CO2 na km.
Zużycie paliwa Dustera z silnikiem 115 SCe zasilanym LPG wynosi:
Na benzynie (w samochodzie z instalacją LPG) wartości zużycia paliwa wynoszą odpowiednio:
W samochodzie jednopaliwowym (wyłącznie benzynowym) zużycie paliwa wygląda następująco:
Samochód Dacia Duster w wersji LPG, tak jak samochody z innymi wersjami napędu, jest objęty 3-letnim okresem ochrony gwarancyjnej z ograniczeniem przebiegowym, który producent ustalił na 100 tys. km.
Ceny napędzanej LPG Dacii Duster wahają się od 50 400 zł z pakietem wyposażenia Essential do 56 100 zł za pojazd z pakietem Comfort. Co ciekawe, dzielona tylna kanapa 1/3 – 2/3 pojawia się dopiero w wyższej (droższej) wersji wyposażenia. Lakier metalizowany w obu pakietach łączy się z dopłatą 2000 zł.
Wszystkie Dacie Duster są standardowo wyposażone w zestawy do naprawy ogumienia. Opcjonalne zamówienie koła zapasowego w samochodach z instalacją gazową nie jest możliwe z uwagi na wykorzystanie miejsca na nie przeznaczonego przez zbiornik LPG.
Standardowym wyposażeniem Dustera LPG w pakiecie Comfort są 16-calowe koła ze stopów lekkich. W związku z tym pakiet LOOK obejmujący relingi dachowe w kolorze, wg określenia w cenniku, "ciemnego metalu", przyciemniane tylne szyby, osłony podwozia z przodu i z tyłu w kolorze, określanym w cenniku jako "chrom satynowy", lusterka zewnętrzne w takim samym kolorze i 16-calowe felgi ze stopów lekkich jest tańszy, ponieważ 16-calowe koła ze stopów lekkich w pakiecie Comfort w Dusterze LPG są wyposażeniem standardowym. Cena pakietu LOOK dla wersji silnikowej 115 SCe z LPG wynosi zatem 1500 zł wobec 2500 zł w innych wersjach napędu.
Dacii Duster, będącej jednym z najtańszych samochodów typu SUV na polskim rynku chyba nie trzeba życzyć powodzenia. Cena robi swoje. Wersja LPG może przyczynić się, szczególnie na polskim rynku, do jeszcze większej sprzedaży tego ciekawego samochodu.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl