13 listopada 2019 r. nowa wersja silnikowa LPG zniknęła z konfiguratora Dacii Duster. Jej wcześniejsze umieszczenie na stronie Dacia.pl prawdopodobnie wynikało z pomyłki.
Według informacji od Attache Prasowego Grupy Renault, Janusza Chodyły, nowego Dustera zasilanego LPG będzie można zamawiać na początku 2020 r.
Z informacji jakie udało się nam zanotować przed usunięciem wersji LPG z konfiguratora Dacii Duster wynika, że źródłem napędu nowej wersji LPG tego modelu będzie 3-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 999 cm³, który jest wyposażony w pośredni wtrysk benzyny oraz turbodoładowanie i 4-zaworowy rozrząd w każdym cylindrze. Zastosowane rozwiązania pozwoliły osiągnąć moc maksymalną 74 kW (100 KM) przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm osiągany przy 2750 obr./min.
Według naszych przypuszczeń instalację LPG do nowej Dacii Duster przygotowała firma Landi Renzo, która dotychczas dostarczała gazowe układy zasilania do samochodów Grupy Renault (Renault i Dacii), zarówno na pierwszy montaż w fabryce oraz jako zestawy montażowe do autoryzowanych serwisów obu marek.
Pojemność zbiornika LPG wg danych technicznych dostępnych przez kilka dni w konfiguratorze Dustera będzie wynosić 32 l. Zbiornik benzyny nowej Dacii Duster mieści 50 l paliwa.
Dotychczas w wersji LPG dostępny był, mający nissanowski rodowód, silnik 1.6 SCe. W nowym Dusterze był on oferowany od grudnia 2018 r., ale w poprzedniku debiutował pod koniec 2016 r. (po wycofaniu z oferty silników 1.6 105 KM produkowanych przez Renault). Niestety już w czerwcu 2019 r. pojawiły się informacje o tym, że jednostka napędowa 1.6 SCe niebawem wypadnie z oferty z uwagi na wzrastające wymagania emisyjne.
Silnik 1.6 SCe w wersji LPG nie zabawił zatem zbyt długo na rynku, choć był on jedną z najbardziej popularnych jednostek napędowych jaką wybierali użytkownicy Dacii Duster.
Ceny Dustera z silnikiem 1.6 SCe w wersji LPG wahały się od 50 400 zł z pakietem wyposażenia Essential do 56 100 zł za pojazd z pakietem Comfort.
Duster to najlepiej sprzedający się w 2019 r. SUV segmentu C we Francji. Od stycznia do czerwca sprzedano 28 000 sztuk tego pojazdu. W Polsce w okresie styczeń-wrzesień 2019 r. Dacia Duster znalazła 12 173 nabywców. Od 2010 r. Duster doczekał się ponad 1 515 000 rejestracji na całym świecie.
Obecną przez ostatnie klika dni Dacię Duster z silnikiem 1.0 z LPG w wersji wyposażeniowej Essential wyceniono na 52 400 zł, to jest o 2 000 zł więcej niż tożsama wersja napędzana wyłącznie benzyną.
Wersja LPG była dostępna przez wspomniane kilka dni na początku listopada 2019 r. we wszystkich wersjach wyposażenia. Najtańsza była wspomniana już wersja Essential. Wersja Comfort kosztowała 58 100 zł a Dustera z pakietem wyposażenia Prestige wyceniono na 63 400 zł. Konfigurator nie przewidywał wersji LPG w Dusterze z podstawowym wyposażeniem Acces. Należy przypuszczać, że w momencie kiedy ruszą zapisy na ten model (początek 2020 r.) ceny będą nieco wyższe.
Niezależnie od tego czekamy na kolejną (już trzecią) wersję LPG najpopularniejszego SUVa w Polsce i na wielu innych europejskich rynkach.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl