Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie są żadną przyszłością – są teraźniejszością! Nic więc dziwnego, że teraźniejszością stają się również kolejne instalacje gazowe do tego typu jednostek napędowych. Jedną z najnowszych testujemy na przykładzie Renault Captura 1,2 TCe.
fot. gazeo.pl
Ładny, dynamiczny, wygodny, a do tego crossover - mieszanka takich składników to dziś przepis na rynkowy sukcesDo adaptacji silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa na zasilanie LPG wiodą dwie zasadnicze ścieżki: podawanie gazu w formie nieodparowanej przez wtryskiwacze benzynowe wprost do komór spalania lub aplikowanie odparowanego LPG do kanałów kolektora dolotowego, przy jednoczesnym dotrysku niewielkich ilości benzyny w celu ochrony wtryskiwaczy. Firma KME z Łodzi poszła tą drugą drogą, starając się przy tym zredukować zużycie droższego paliwa konwencjonalnego do niezbędnego minimum. Służy temu własny patent skrywający się za skrótem EZP – emulator zaworu pompy.
Urządzenie to redukuje ciśnienie w układzie paliwowym poprzez odcięcie sterowania zaworem pompy wysokiego ciśnienia, co z kolei przekłada się na minimalizację zapotrzebowania konwertowanego silnika na benzynę podawaną w formie dotrysków. Jednocześnie sterownik instalacji gazowej emuluje sygnał zaworu pompy i przesyła go do swojego benzy
Do przeczytania pozostało: 10% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!