All-Gaz to firma specjalizująca się w konwersji samochodów na zasilanie LPG i CNG oraz diagnostyce i elektronice samochodowej.
Firma montuje różne instalacje gazowe, co wynika z indywidualnego doboru systemu zasilania do konkretnego samochodu.
Szeroka oferta instalacji pozwala także na dobór gazowego układu zasilania do wielu samochodów wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, ponieważ jak wiadomo, nie wszyscy producenci mają opracowane wszystkie jednostki napędowe we wszystkich modelach samochodów.
Te najbardziej popularne silniki są oczywiście w tabelach opracowań wielu firm ale są "rodzynki" opracowane tylko przez jednego czy dwóch producentów.
Wtedy posiadanie wielu marek instalacji w ofercie pozwala na zamontowanie instalacji LPG praktycznie każdym samochodzie z jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Mając szeroką ofertę instalacji, szczególnie do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, nie tracimy klientów, większość z nich jesteśmy w stanie zadowolić i zamontować system pozwalający oszczędzać połowę wydatków na paliwo. I o to chodzi, by klient był zadowolony.
Piotr Nepelski, All-Gaz
Nowy samochód, Kia ProCeed z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i maksymalnym momencie o wartości 265 Nm trafił do warsztatu All-Gaz prowadzonego przez Piotra Nepelskiego w Połańcu.
Jak podkreśla właściciel, samochód nie jest trudny w montażu, zarówno od strony technicznej jak i ilości miejsca na zamontowanie poszczególnych podzespołów.
Silnik został dostosowany do zasilania LPG z wykorzystaniem instalacji gazowej ze sterownikiem STAG 400 DPI B2, który doskonale daje sobie radę z tą jednostką napędową. Układ wtryskowy benzyny podaje paliwo do komór spalania w dawkach, które są dzielone nawet na 3 części.
Polski sterownik radzi sobie z tym świetnie. Dodatkowe wtryski benzyny są bez problemu "wycinane", bez żadnych objawów w pracy silnika. Dzięki temu można ograniczyć udział benzyny w czasie jazdy na LPG.
Auto przyjechało na montaż instalacji LPG ze średnim zużyciem paliwa zapisanym w komputerze pokładowym oscylującym w granicach 9 l/100 km, co pokazuje jak oszczędna może być jednostka napędowa 1.6 T-GDI. To jedna strona tego silnika. W czasie strojenia okazało się, że średnie zużycie zwiększyło się do 16 l/100 km. To jednak 204 KM i apetyt na paliwo jest.
I właśnie ta moc generowana z czterech cylindrów stanowi największy kłopot, jeśli tak można to nazwać.
Dla doświadczonego warsztatu to żaden problem. Dysponując komponentami marki STAG, w tym przypadku wtryskiwaczami STAG AC W031 STD, należy bardzo precyzyjnie dobrać ich dysze, by jednostka napędowa nie "przylewała się" na biegu jałowym oraz aby osiągała pełną moc.
Zastosowanie przy mocy 204 KM wtryskiwaczy STAG AC W031 BFC (Big Flow Capacity) nie jest wskazane z uwagi na potencjalne kłopoty w zasilaniu jednostki napędowej na biegu jałowym.
Paliwo gazowe jest przygotowywane w reduktorze-parowniku STAG R01 w wersji o wydajności pokrywającej zapotrzebowanie na paliwo gazowe silników o mocach do 250 KM - króciec wyjściowy gazu ø16 mm.
Przygotowane w reduktorze faza lotna LPG przepływa przez filtr fazy lotnej STAG GF01, produkowany przez AC S.A. i trafia do wyżej wymienionych pojedynczych wtryskiwaczy, połączonych w "listwę" za pomocą węży elastycznych.
All-Gaz nie ma jeszcze danych od kierowcy tego konkretnego pojazdu ale nieco słabsza wersja silnika 1.6 T-GDI o mocy 177 KM z powodzeniem zadowala się 9 litrami LPG i 1,5 do 2 l benzyny. Zużycie wersji 204-konnej nie powinno być znacząco wyższe.
Z uwagi na to, że prezentowana Kia ProCeed jest nowym samochodem z 2022 r., jej użytkownik zdecydował się na dodatkową gwarancję wykupioną na okres 36 miesięcy. Zapewnia ona pokrycie kosztów ewentualnych napraw, których producent pojazdu mógłby nie uznać za gwarancyjne z uwagi na zamontowaną w samochodzie instalację gazową.
Klient wykupił gwarancję rozszerzoną STAG, która obejmuje bardzo wiele elementów takich, jak katalizatory, układ wydechowy, sondy lambda, układ elektryczny a nawet nadwozie. Oczywiście elementów objętych tym ubezpieczeniem jest znacznie więcej ale to pokazuje jaka jest skala ochrony. I co najważniejsze, w zależności od wariantu ochrony i czasu jej trwania koszt takiej polisy zaczyna się już od złotówki dziennie.
Piotr Nepelski, All-Gaz
Paliwo gazowe przechowywane jest w toroidalnym zbiorniku LPG zamontowanym w miejscu koła zapasowego o pojemności 56 l. Mieści on blisko 45 l autogazu.
Jest on napełniany za pośrednictwem pełnego zaworu tankowania zamontowanego obok wlewu benzyny (pod klapką).
Najmocniejszy silnik dostępny w samochodzie Kia ProCeed bez problemu pracuje na LPG, co pokazuje, że nowoczesne jednostki napędowe świetnie współpracują z oferowanymi na rynku instalacjami LPG, w tym przypadku z instalacją marki STAG, oferując taką samą radość z jazdy przy o połowę mniejszych kosztach użytkowania związanych z paliwem.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl