Pochodzący z 2010 r. Nissan 370Z to szósta generacja kultowej rodziny Z sportowych pojazdów japońskiej firmy. Jej protoplastą w latach 70 był Datsun 240Z.
Nissan 370Z ma klasyczny układ napędowy z silnikiem montowanym z przodu i napędem na tylne koła (jak przystało na rasowy pojazd sportowy).
W układzie napędowym stosowany jest dwurzędowy, 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 3696 cm³, który dysponuje mocą 328 KM (241 kW) przy 7000 obr./min. oraz osiąga maksymalną wartość momentu obrotowego 363 Nm przy 5200 obr./min.
Wielkość silnika, jego układ konstrukcyjny oraz parametry wymusiły zastosowanie w gazowym układzie zasilania komponentów o odpowiednio wysokich wydajnościach.
Dotyczy to w szczególności elementów odpowiedzialnych za przygotowanie paliwa gazowego oraz jego podanie do kanałów dolotowych silnika.
Firma Auto Gaz Browko jako autoryzowany serwis STAG zaproponowała urządzenia białostockiej firmy AC S.A. (producenta instalacji STAG).
Nasza firma powstała w 1993 r. Zajmujemy się montażem samochodowych instalacji gazowych oraz dystrybucją gazu propan-butan. W 2015 r. poszerzyliśmy ofertę o mechanikę samochodową rozbudowując warsztat o kolejne stanowiska. Obecnie dysponujemy 5 stanowiskami. Od 2006 roku montujemy wyłącznie instalacje marki STAG firmy AC S.A., a od 2012 r. jesteśmy Autoryzowanym Warsztatem STAG.
Władysław Browko, Auto Gaz Browko
Za przygotowanie paliwa gazowego, czyli zmianę stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy, w którym paliwo to trafia do komór spalania oraz zapewnienie odpowiedniego ciśnienia gazu odpowiadają 2 reduktory-parowniki STAG R01.
Wydajność jednego reduktora STAG R01 odpowiada zapotrzebowaniu na paliwo jednostki napędowej o mocy 250 KM (184 kW). Zatem, jak łatwo policzyć, 2 urządzenia zapewniają przygotowanie paliwa dla 500 koni mechanicznych.
W prezentowanym Nissanie 370Z, którego silnik ma 328 KM, zastosowane reduktory zapewniają bardzo duży zapas wydajności niezbędny w czasie np. gwałtownego przyspieszania, przy zachowaniu odpowiedniego do zasilania silnika ciśnienia gazu i jego temperatury.
Przygotowane w reduktorach paliwo gazowe jest kierowane do pojedynczych wtryskiwaczy AC W03 w wersji BFC, których pracą zawiaduje sterownik STAG QMAX Plus wyposażony w system autoadaptacji ISA3 wspierany parametrami z systemu OBD pojazdu.
W komorze silnikowej Nissana 370Z nie ma zbyt wiele miejsca, a więc ułożenie wszystkich elementów wymagało trochę dodatkowej pracy z naszej strony. Przy montażu, który trwał 2 dni pracowało 3 pracowników. Kalibracja tego samochodu także nie jest łatwa, tym bardziej, że maksymalna prędkość obrotowa przy której pracuje ten silnik wynosi 7800 obr./min., a użytkownik jeździ właśnie w pełnym zakresie obrotów. Jesteśmy jednak w pełni zadowoleni. Auto udało się dobrze wystroić. Zużycie paliwa także wygląda dość dobrze. Przy spokojnej jeździe auto zużywa około 10,5 l LPG, w mieście zużycie podnosi się do 13,5 l/100 km, a przy ostrej jeździe potrafi wzrosnąć do 18 l/100 km.
Władysław Browko, Auto Gaz Browko
Sterownik zapewnia precyzyjnie dobraną dawkę LPG (w zależności od warunków pracy i obciążenia silnika). Dawki podawanego do kanałów dolotowych silnika paliwa gazowego są korygowane w czasie rzeczywistym w zależności od aktualnych korekt OBD sterownika benzynowego.
Zastosowano toroidalny zbiornik LPG firmy GZWM o średnicy 680 mm i wysokości 200 mm zamontowany w miejscu koła zapasowego. Jego pojemność geometryczna to 55 l. Mieści on 44 l LPG w fazie ciekłej.
Przykład Nissana 370Z pokazuje, że dla LPG nie ma żadnych ograniczeń. Paliwo to może być z powodzeniem stosowane we wszystkich rodzajach pojazdów, nawet tych z ekstremalnymi osiągami, co wydatnie przyczynia się do zmniejszenia kosztów użytkowania. Z punktu widzenia użytkownika to najistotniejsze. Dla nas wszystkich każdy kolejny samochód na LPG oznacza czystsze powietrze dzięki zmniejszonej emisji szkodliwych składników spalin.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl