Samochody dostawcze wszelkiej maści, czy to rozwożące pieczywo czy pocztę, są często (zbyt często) napędzane silnikami Diesla. To nie jest dobra tradycja, dlatego coraz więcej miast i regionów różnych krajów (w tym Paryż, Madryt czy Londyn, by wymienić zaledwie kilka) decyduje się na nakładanie obostrzeń na pojazdy zasilane olejem napędowym. Trzydzieści gmin włoskiego okręgu Emilia-Romania dołączyło ostatnio do tego trendu, uchwalając przyznanie grantów małym i średnim firmom, które zdecydują się wymienić swoje dieslowskie auta użytkowe o masie całkowitej do 3,5 t na takie, które wprawiane są w ruch za sprawą LPG lub innego alternatywnego źródła energii.
Jak to zwykle bywa, by coś dostać, należy spełnić kilka warunków. W tym przypadku firmy chcące ubiegać się o dofinansowanie muszą albo mieć siedziby albo prowadzić działalność na terenie przynajmniej jednej z 30 gmin biorących udział w programie. We wszystkich obowiązują ograniczenia w ruchu pojazdów, określone w dokumencie Plan for quality air (Pair 2020). Inną opcją jest siedziba w regionie Emilia-Romania i udokumentowany dostęp do strefy o ograniczonym ruchu w jednej z uczestniczących gmin. Celem przedsięwzięcia jest wyeliminowanie z ulic diesli spełniających co najwyżej normę emisji spalin Euro 3 i zastąpienie ich certyfikowanymi wg standardu Euro 6 pojazdami napędzanymi LPG, CNG, hybrydami lub autami elektrycznymi. A że konwersje na zasilanie gazowe są najprzystępniejsze w tym towarzystwie, nie mamy wątpliwości, która opcja zgarnie lwią część puli.
Spaliny z małych i średnich pojazdów dieslowskich są naczelnym źródłem emisji pyłów. Wprowadzamy więc konkretny środek zaradczy, by poprawić jakość powietrza i liczymy, że naszą inicjatywę podejmą z czasem wszystkie regiony Doliny Padu, co pozwoli zwielokrotnić korzyści tego rozwiązania. A jest to tylko jeden z ponad 90 punktów wymienionych w programie Pair 2020, który zakłada do 2020 r. redukcję emisji cząstek stałych typu PM10 o połowę i zmniejszenie odsetka mieszkańców regionu narażonych na ponad 35 alarmów smogowych rocznie z obecnych 64% do zaledwie 1%.
Paola Gazzolo, Regionalna Radna ds. Środowiska
Ci, którzy spełnili wymagania stawiane w programie i w porę złożyli wnioski, mogą liczyć na wypłaty w wysokości 2500 euro. Priorytet w dostępie do pieniędzy mają mikroprzedsiębiorstwa i małe firmy – większe mogą liczyć na wsparcie tylko wtedy, jeżeli w budżecie zostanie coś po rozpatrzeniu innych zgłoszeń. Listy chętnych zamknięto 21 kwietnia, teraz zaś rozpoczynają się wypłaty. Przyklaskujemy inicjatywie z całego serca i liczymy na podpatrzenie i naśladownictwo w innych regionach Włoch oraz innych krajach, przede wszystkim w Polsce.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl