Nie od dziś wiadomo, że LPG (autogaz, czyli skroplona mieszanina propanu i butanu) oprócz tego, że jest 2-krotnie tańszą alternatywą w stosunku do klasycznych paliw silnikowych jest także paliwem ekologicznym. Zastosowanie LPG jako paliwa do pojazdów powoduje znacznie mniejszą emisję szkodliwych składników spalin o co zabiegają wszyscy producenci pojazdów.
Zalety LPG dostrzegają zatem producenci samochodów wprowadzając do oferty pojazdy zasilane LPG. Bardzo prężnie w tym względzie działa Grupa Renault, która oferuje samochody zasilane LPG dwóch marek (Renault i Dacia). Wszystkie pojazdy LPG Grupy Renault wykorzystują tę samą jednostkę napędową. Jest nią silnik 1.0 TCe, który według przedstawicieli Renault był od początku zaprojektowany do zasilania LPG. W ten sposób napędzana jednostka napędowa ma oznaczenie TCe 100 ECO-G.
Tradycyjnie układ zasilania LPG do pojazdów Grupy Renault dostarcza firma Landi Renzo. Jest on montowany w samochodach Renault Clio i Captur w warunkach fabrycznych. Samochody przyjeżdżają do dealerów już dostosowane do zasilania LPG. Zbiorniki LPG są toroidalne (montowane w miejscu koła zapasowego) i mieszczą 32 l LPG w przypadku Clio i 40 l LPG w Capturze.
Przełączenie do pracy na LPG w obu pojazdach odbywa się automatycznie (jak w każdej nowoczesnej instalacji), po osiągnięciu przez silnik odpowiednich parametrów (przede wszystkim określonej temperatury cieczy chłodzącej). Zawór tankowania LPG znajduje się obok wlewu benzyny, pod wspólną klapką.
Renault, który wprowadził do oferty nowe modele zasilane autogazem właśnie rozpoczyna promocję tego rodzaju napędu. Ekobonus o wartości 3 000 zł w przypadku Clio pokrywa różnicę w cenie obu wersji napędu. Wersja benzynowa Clio Zen kosztuje 57 900 zł, a zasilana LPG 60 900 zł. Ekobonus zrównuje obie ceny i instalacja gazowa do Clio Zen kosztuje obecnie 0 zł.
Wartości zużycia paliwa oraz emisji CO2 zostały określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (zgodnie z Rozporządzeniem (UE) 2017/1151, ze zmianami).
Zasilane LPG Clio zużywa 7,7 l LPG na 100 km (cykl mieszany) przy emisji CO2 110-125 g/km. Na benzynie zużycie wynosi 5,4-6,0 l/100 km przy emisji CO2 122-136 g/km.
W przypadku Captura Zen, którego cena w wersji LPG wynosi 70 900 zł. Ten sam pojazd w wersji benzynowej kosztuje 68 400 zł. Różnicę w cenie (2 500 zł) pokrywa obecnie ekobonus Renault i dopłata do wersji LPG wynosi teraz 0 zł.
Captur LPG zużywa średnio w cyklu mieszanym od 7,5 do 8,2 l LPG na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 122-132 g/km. Dla porównania zużycie benzyny w tych samych warunkach producent określa na 6,0 do 6,5 l benzyny (emisja CO2 wynosi wtedy 136-146 g/km).
Zero zł za instalację LPG firmy Landi Renzo w Renault Clio i Captur to znakomita oferta i to o 100% bardziej korzystna niż w przypadku gazowych wersji Dacii, w których instalacje LPG są oferowane za 1 000 zł. Wydawało się, że to bardzo dobra cena za instalację Landi Renzo.
Przyznacie, że Grupa Renault robi dobrą robotę dla popularyzacji naszego ulubionego paliwa. Ma w tym oczywiście swój własny interes ale i tak jej działania zasługują na słowa uznania.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl