Finały w tej kategorii odbyły się w sobotę 14 września, dzień później do rywalizacji stanęli mechanicy w pozostałych dwóch kategoriach (Waga Lekka - serwisanci samochodów osobowych i Waga Ciężka - serwisanci samochodów ciężarowych).
Podobnie jak w pierwszej edycji w finale znalazły się także pytania dotyczące gazowych układów zasilania (teoretyczne i praktyczne) oraz samych paliw gazowych. Zakres obejmował znajomość zagadnień niezbędnych dla prawidłowej i bezpiecznej obsługi samochodów wyposażonych w instalacje gazowe oraz bardziej złożone zagadnienia praktyczne. Pytania przygotował zespół gazeo.pl. Byliśmy również patronem medialnym tej imprezy.
W pierwszym dniu finałów o tytuł Młody Mechanik rywalizowało 10 dwuosobowych zespołów reprezentujących szkoły samochodowe z Bochni, Bydgoszczy, Kalisza, Lublina, Słupska i Radomia, które wyłoniono z kilkudziesięciu zespołów uczniowskich z całej Polski w pierwszym etapie konkursu.
Młodzi ludzie, którzy być może już niedługo będą naprawiać nasze samochody rywalizowali w 5 konkurencjach obejmujących zarówno zagadnienia teoretyczne z zakresu techniki samochodowej jak i praktyczne umiejętności (wyważanie kół, czy montaż paska napędu osprzętu silnika).
Wśród postawionych przed uczniami szkół samochodowych zadań były także te wymagające wiedzy na temat paliw gazowych i gazowych systemów zasilania stosowanych w samochodach. Jak się okazuje wiedza na ten temat nie jest czymś nieznanym. Sformułowane pytania obejmowały zagadnienia najbardziej podstawowe związane z właściwościami paliwa gazowych, których znajomość pozwala na prawidłową ocenę zachowania się tego paliwa w czasie obsługi samochodów zasilanych LPG oraz zadania praktyczne wymagające znajomości budowy filtrów LPG, przełączników rodzaju zasilania, czy wentylacji przestrzeni, w której umieszczony jest wielozawór.
Niektóre z pytań były w pewnym stopniu podchwytliwe, ale młodzież z zespołów szkolnych znakomicie sobie z nimi dawała radę. Zdecydowana większość z nich zdobyła maksymalną liczbę punktów, odpowiadając prawidłowo na 3 znajdujące się w zestawie pytania.
Ostatecznie miejsca na podium zdobyli:
Jak widać w czołowej trójce znalazły się dwie drużyny reprezentujące Zespół Szkół Samochodowych w Bydgoszczy. Oprócz nich w finałowej dziesiątce były jeszcze dwa zespoły z tej szkoły.
Oprócz punktowanych konkurencji uczestnicy mieli okazję brać udział w różnych konkursach zręcznościowych, zapoznali się także z zasadami udzielania pierwszej pomocy oraz wysłuchali bardzo ciekawej prezentacji dotyczącej historii praw jazdy na ziemiach polskich.
Drugiego dnia Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników rywalizowały zespoły z dwóch kolejnych kategorii Waga Lekka (mechanicy samochodów osobowych) i Waga Ciężka (mechanicy samochodów ciężarowych). Tutaj także należało się wykazać wiedzą teoretyczną oraz praktyczną. W tych kategoriach pytania z zakresu instalacji gazowych były już nieco trudniejsze i bardziej nastawione na praktyczną znajomość zagadnień związanych z montażem instalacji gazowych oraz stosowanych w samochodach ciężarowych systemów gazodiesla.
Poziom rywalizacji był bardzo wyrównany, a o kolejności na podium decydowały konkurencje praktyczne.
W kategorii Waga Lekka triumfował zeszłoroczny zwycięzca – Jacek Jakimów z Evolution Motor Sport Wrocław. Na drugim miejscu uplasował się Janusz Jędrosek, a trzecie miejsce zajął Tomasz Kamiński.
W rywalizacji mechaników samochodów ciężarowych (Waga Ciężka) zwyciężył Marcin Nowaczyk, drugie miejsce zajął Sławomir Mikucki, a trzecie Grzegorz Kubik.
Podsumowanie
II Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników 2013 okazały się bardzo udaną imprezą. Zadowoleni są wszyscy zaangażowani w projekt, począwszy od uczestników, skończywszy na sponsorach i patronach. Cieszy fakt, że nawet młodzi adepci samochodowego fachu mają podstawową wiedzę na temat gazowych układów zasilania, a umiejętności starszych są naprawdę imponujące.
Gratulujemy zwycięzcom i organizatorom.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl