Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

BRC Sequent 24- dziura w wysokich obrotach, dławienie

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2009-04-02

Pytanie o eksploatację instalacji.

BRC Sequent 24- dziura w wysokich obrotach, dławienie

Pytanie

BRC Sequent 24, przebieg około 60 000km, problem ujawnił się przy około 45000km po zamontowaniu instalacji. Istotą problemu jest dziura w wyższych obrotach, pojawiająca się od około 5krpm (czasami niżej, wyżej, nie ma reguły)- przy gazie "do dechy" silnik nie zwiększa obrotów, aby po chwili znów zacząć przyspieszać a później znowu stop. Oczywiście za każdym "zakręceniem" ma to nieco inny przebieg- a nierzadko samochód przyspiesza prawidlowo aż do odcięcia. Na benzynie wszystko OK, układ zapłonowy serwisowany na bieżąco. Niższe obroty bez zastrzeżeń- samochód przyspiesza płynnie i żwawo. Oczywiście z problemem udałem się do zakładu, który montował instalację (autoryzowany zakład Czakram).Analiza i diagnostyka niczego złego nie wykazała, ciśnienie na reduktorze oraz na listwie w trakcie przyspieszania i w trakcie dławienia- odpowiednie (nawet "profilaktycznie", z braku pomysłu, maksymalne ciśnienie zostało zwiększone), samochód nie przełącza się w tym czasie na benzynę, instalacja nie zapisuje żadnego błędu. Parametry komputera benzynowego również odpowiednie. Wtryskiwacze przechodzą test. Rzecz jasna procedura programowania sterownika przeprowadzana kilkukrotnie, wczytywali również stare mapy (mieli zapisane w komputerze). Serwis rozkłada ręce a jeździć się nie da.Z własnych obserwacji wysnułem jedynie wniosek, że po zatankowaniu na niektórych stacjach problemu praktycznie nie ma, po tankowaniu na innych (ale w grę wchodzą tylko markowe stacje w jednym mieście) problem występuje.Bardzo prosiłbym o wskazanie możliwej przyczyny i tego, na czym należałoby się skupić przy diagnostyce.Michał

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl
Podczas rozpędzania auta kiedy pedał gazu jest wciśnięty "do dechy" sterownik benzynowy powinien finalnie otrzymywać informację z sondy lambda - BOGATA MIESZANKA. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu podczas takiego rozpędzania sonda lambda zasygnalizuje - UBOGĄ MIESZANKĘ sterownik benzynowy wydłuża czasy wtrysku benzyny (a tym samym gazu - jazda na gazie) aż uzyska sygnał z sondy - MIESZANKA BOGATA. Gdy to nie nastąpi czasy wtrysku mogą osiągnąć wartość, której wtryskiwacze nie wykonają i następuje szarpanie silnika.Przyczyn może być kilka: uszkodzona sonda lambda, zbyt mały wydatek wtryskiwaczy gazu przy pełnym obciążeniu, nie właściwa dawka gazu - zbyt mała lub zbyt duża podczas pełnego otwarcia przepustnicy.
czwartek 2009-04-02
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  AUTOGAZ GRAJEWO Profesjonalne instalacje LPG
Wiórowa 18
19-200, Grajewo
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie