Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plStosowana w Hondzie CR-V jednostka napędowa 2.0 i-VTEC (150 KM) może być zasilana LPG z wykorzystaniem instalacji IV (sekwencyjny wtrysk odparowanego LPG) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w stanie ciekłym). Z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe, przy wyborze instalacji IV generacji należy zastosować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych.
Decydując się na montaż systemu V generacji nie ma takiej konieczności, ponieważ instalacja taka z uwagi na sposób podawnia LPG w fazie ciekłej, który gwałtownie odparowując odbiera ciepło od przepływającego przez kanały dolotowe silnika powietrza, a tym samym schładza doprowadzaną do komór spalania mieszankę gazowo-powietrzną. Oprócz pozytywnego wpływu na zwiększenie współczynnika napełniania cylindrów (można dostarczyć do nich więcej paliwa), zmniejsza to obciążenia cieplne układu zaworowego i głowicy silnika, a taki właśnie efekt uzyskujemy stosując układy lubryfikacji gniazd zaworowych, współpracujących z instalacjami IV generacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl